Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan gjør dere med mat på stranda?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-08, 21:41   #21
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gjør dere med mat på stranda?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

... varmer rundstykker før avreise som vi putter i en stoffpose til vi skal spise.

Hva slags stoffpose?

Gammel 26-07-08, 22:24   #22
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

:noterer gode tips:

Her var det mange gode tips til meg også, så flott at du er i gang, Malena!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

på tur har vi alltid med oss fryseelementer .

Jeg har også en anseelig samling kjølebagger i forskjellige former og størrelser, der picknikryggsekken er mest brukt.

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Det er ikke mange kronene for ei sånn turstekepanne tror jeg.

Jeg oppdaget min turstekepanne (19 kr) i sommer, og den er kjempepraktisk på tur. Funker også på engangsgrill, feks med Toros lapper hvis det skal være enkelt.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg blir syk av misunnelse når jeg sitter der med matpakka vår og ser på alle de rundt oss som drar opp den ene fancy retten etter den andre (for ikke å snakke om alle asiatene som griller). Jeg føler meg flink bare jeg har smurt helt vanlig matpakke med leverpostei og brunost på skivene. Tidligere endte vi alltid opp med å kjøpe pølse i kiosken på stranda, så egentlig er jeg fornøyd med matpakka mi.

Dette var meg frem til i forfjor. Du har kommet langt allerede. Neste skritt kommer når det er rett tid. :forsøker et balansert og konfusiansk nikk:

LatBalanse pleier å ha med en tom kjølebag og kjøre innom butikken. Der går hun i varmmatdisken og får kjøttkaker, baconburger, fiskekake e.l. delt i to og puttet i hvert sitt brød. Så plukker hun med noe frukt og kanskje ferdigsmurte lefser (de trekantete). Drikke etter humør. Putter alt i kjølebagen.

Balanse koker makaroni eller pasta og hiver oppi en matboks med lokk fra Ikea. Overskuddsposer med ketchup eller soyasaus finnes frem fra LatBalanses skuffer. Rester av pølse, kjøttboller eller hva vi nå har puttes også i boks. Har vi noe ost deler jeg det i terninger eller stenger og har med. Frukt etter utvalg, det er sjeldent Balanse har planlagt.

AvansertBalanse har med feks pastasalat og baguetter, oppskårne epler og vannmelon (som vi liker best, epler er deilig på grill også), samt grove skiver med skinkeost eller tomatost som også er deilige etter liten tur på grillen (ikke smøreost, fast konsistens). Vann på flasker, halvfull flaske har ligget i frysen først så det holder seg kaldt lenge.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 22:40   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden vi styrer med kjølebag... Strandmat for oss har denne uken vært:

• Pastasalat (kylling, bacon, pesto, fetaost, rødløk, paprika) og foccacia
  • Grove baguetter med kalkunskinke, egg, fetaost, paprika, rødløk og lollo rosso.
  • Grove matmuffins med skinke, paprika, purre og ost.
Det blir stranden i morgen også, og jeg har skåret noe svinekjøtt i terninger og lagt i marinade. Så fikser jeg til en slags pastasalat i morgen tidlig.

Gammel 26-07-08, 23:57   #24
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Drikke har vi på termoser. Fyller dem med isbiter og heller på drikke. Da holder det seg kaldt i timesvis.

Mat varierer etter humøret. Spiser som regel rett før vi drar også har vi med matpakker, boller, druer osv. Er ikke så nøye på at det er kaldt.

Gammel 27-07-08, 00:17   #25
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper rundstykker på butikken på vei til stranda. Noen ganger har jeg med litt pålegg i en liten kjølebag, andre ganger spiser vi rundstykkene uten pålegg. Har noen ganger boller, kjeks, frukt osv også. Vann i en liten kjølebag.

Gammel 27-07-08, 00:23   #26
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Vi kjøper ferdigsmurt hos bakeren, og spiser som regel ikke så lenge etter vi har kommet. Men så er vi ofte ikke så lenge på stranda av gangen, 3 timer ca, for det passer best i fht minstemann på 11 mnd.

Gammel 27-07-08, 00:26   #27
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

I dag kjøpte vi ferske rundstykker og boller hos bakeren, og hadde med pålegg og drikke i kjølebag. Supplerte med is fra kiosken ved stranda. Lettvint og greit.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 00:30   #28
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Kjølebag med drikke, pålegg, frukt osv. Bag med brød, håndklær, leker, lesestoff. Ellers strandstoler.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 03:06   #29
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Mat på stranda varierer veldig, avhengig av hvem av oss som skal være med, når på dagen vi drar, hvor lenge vi har tenkt å være og om vi (jeg) gidder ordne noe spesielt. Ofte tar vi opp bakverk, f.eks. boller, kanelsnurrer e.l., fra fryseren og lar det ligge i sola. Da er det akkurat tint når vi er sultne. Vi har nesten alltid med frukt og gjerne tomater. Frukten blir enklest hvis vi tar oss tid til å dele den opp før vi drar.

Planlegger vi noe middagslignende mariner vi noe kjøtt og frakter det med i en kjølebag med passende tilbehør i bokser. Vi har en ganske lite og bærbar grill slik at vi slipper å produsere engangsgrillsøppel hele tiden.

Drikke er en klassiker: En halvfull vannflaske legges i fryseren kvelden før og fylles opp med vann før vi drar. De funker ganske lenge som kjøleelementer også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 14:02   #30
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

I dag tar vi en litt kortere tur på stranda, da tar vi med litt frukt og drikke.

Gammel 29-07-08, 21:49   #31
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smører niste, har med vann, juice, frukt og kjeks.

Gammel 29-07-08, 21:59   #32
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Frysebag står på kjøpelisten, men igår hadde vi ryggsekk med en pose oppi med mange fryseelementer, det funket det.
Kjøpte med vann og juice, kaffe på termos, baguetter og en tube smøreost, vi brøt bare av brødet, kanelboller på pose, kjeks og frukt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 22:07   #33
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

I dag var det rett fra jobb og til stranda, etter en hektisk morgen. Jeg hadde med tom kjølebag, og så ble det "sopihop":
Polarbrød, ost i nett (de små røde), tapaskjøttboller fra varmdisken, kalde bokser med pepsi max, 2 rissifrutti og vann. Etternølerne på stranda hadde med seg jordbær og gulerøtter.

Det var forøvrig en deilig ettermiddag med over 20 grader i den normalt iskalde nordsjøen (med åpent hav foran). Jeg hadde flashback til barnløs ferie i Rio mens vi svømte i de varme bølgene :solbrent, sliten og lykkelig:

Gammel 29-07-08, 22:08   #34
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hva slags stoffpose?

Maxine? :besnært:

Gammel 29-07-08, 22:15   #35
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tager som regel det man haver. Alt fra brødskiver, til boller eller ting fra ferskdisken på butikken. Ferdig oppskåret frukt er alltid en slager og poppis hos ungene.

På lørdag reiste vi på brygga og kjøpte ferske reker, til bakeren og kjøpte oppskåret pariserloff, og så satt vi og spiste det i solstolene. Veldig godt!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 22:35   #36
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøper som regel saftig frukt som plomme, druer, bringebær, jordbær. I tillegg har vi noe som smaker litt salt, f.eks Ritz-kjeks, Selinas, potetgull eller noe lignende. Forrige dagen hadde vi rundstykker, idag hadde vi boller. Kommer an på hva jeg gidder før vi drar.

I kveld har jeg laget halvfulle saftflasker og lagt i fryseren. Så fyller jeg på iskaldt vann like før vi drar i morgen og vi har kald drikke lenge. Har en liten kjølebag som rommer en sixpack, og den er akkurat stor nok til mat for oss.

Gammel 29-07-08, 22:55   #37
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har med veske som er foret med isolasjon og har pakket en brusflaske og en vannflaske i en pose med et kjøleelement. Har maten i en annen pose med kjøleelement. Oftest innbakte horn eller boller ol.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:01   #38
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde bl. annet en liten Imsdalflaske med delvis frosset innhold. Den holdt seg frossen i 4 timer!

Gammel 30-07-08, 22:13   #39
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Riskjeks, rugkjeks, nøtter, frukt og rundstykker og tubeost er typisk strandmat for oss. Eg orkar ikkje å styre med mykje matlaging, oppbevaring og servering.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:14   #40
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Vi hadde bl. annet en liten Imsdalflaske med delvis frosset innhold. Den holdt seg frossen i 4 timer!

Dei siste dagane har vi hatt med Imsdalflasker med 100 % frosent innhold. Det holdt seg kaldt i 5 timar...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.