Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjenner du noen psykopater?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-08, 21:37   #21
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Ja, jeg gjør dessverre det. Jeg har en i nærmeste familie og har også en arbeidsgiver som kommer under den betegnelsen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 21:48   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Ja, det gjør jeg dessverre Heldigvis har jeg ikke noe kontakt med denne personen lengre.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 21:51   #23
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Ja. Vedkommende holdt på å ødelegge livet vårt. Jeg er ikke sikker på at hun har gitt seg ennå.

  Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 23:58   #24
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Nei, ikke som jeg kommer på privat. Men jobber i bransjen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 00:08   #25
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Ja, det gjør jeg.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 00:17   #26
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hva het boka? Den har jeg lyst til å lese.

Boken heter: "Psykopat? historer fra virkeligheten" er skrevet av Lisbeth F. Brudal, utgitt på fagbokforlaget i 2007.

Når det er sagt vet jeg ikke om jeg vil anbefale den, tror det kommer litt an på hvorfor man vil lese om psykopater.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 00:49   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Boken heter: "Psykopat? historer fra virkeligheten" er skrevet av Lisbeth F. Brudal, utgitt på fagbokforlaget i 2007.

Når det er sagt vet jeg ikke om jeg vil anbefale den, tror det kommer litt an på hvorfor man vil lese om psykopater.

Jeg ønsker å lese den som fagbok - skal i gang med psykiatri nå. Dessuten liker jeg å lese om erfaringer om dette og hint.

  Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 00:50   #28
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Ja, dessverre

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 07:50   #29
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Da jeg begynte å tenke etter, kom jeg på en jeg ikke hadde tenkt på på lenge som definitivt passer beskrivelsen.

  Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 09:25   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Nei, heldigvis ikke.
Jeg vet om noen med klare trekk, men jeg har ikke vært nødt til å forholde meg til dem mer enn nødvendig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 10:18   #31
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Nei, jeg gjør vel ikke det. Det skal litt mer til enn å være en premieasswipe for å fortjene betegnelsen psykopat/sosiopat. Men jeg kjenner en del mennesker som i det minste tangerer.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 11:26   #32
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Boken heter: "Psykopat? historer fra virkeligheten" er skrevet av Lisbeth F. Brudal, utgitt på fagbokforlaget i 2007.

Hun spiller på mange strenger, Lisbeth Brudal. Jeg ble anbefalt behandling hos henne (av Rikshospitalet) i forbindelse med traumer etter forrige svangerskap/fødsel. Hun har skrevet mye interessant om det temaet også. :digresjon:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 14:51   #33
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg ønsker å lese den som fagbok - skal i gang med psykiatri nå. Dessuten liker jeg å lese om erfaringer om dette og hint.

OK. Boken fokuserer veldig sterkt på manglende empati hos psykopater, personlig hadde jeg foretrukket en bredere fremstilling.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hun spiller på mange strenger, Lisbeth Brudal. Jeg ble anbefalt behandling hos henne (av Rikshospitalet) i forbindelse med traumer etter forrige svangerskap/fødsel. Hun har skrevet mye interessant om det temaet også. :digresjon:

Ja, grunnen til at jeg lest denne boken er at jeg også har lest "Psykiske reaksjoner ved svangerskap, fødsel og barseltid" og den likte jeg veldig godt. Men den favner bredere. så vidt jeg vet er det om traumer i forbindelse med svangerskap, fødsel og barseltid som er hennes spesialitet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 22:23   #34
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Ja, dessverre.
Jeg har mistet min beste venninne til en psykopat. Jeg går med tungt hjerte og håper inderlig at hun vil komme seg vekk fra han!

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 08:25   #35
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Min forrige sjef er en ravende sosiopat. Hele spekteret er der: Løgn, manipulering, overdreven oppfatning av egen betydning, ser på andre som verdiløse, må vinne selv de minste uenigheter for enhver pris, null empati, sinnemestringsproblemer, paranoia, ekstremt maktsøkende, overdrevne reaksjoner på selv de minste ting - you name it. Han er den mest forhatte personen i sin organisasjon, og har gjort svært mye vondt mot et utrolig antall medarbeidere. Men selv ser han det ikke, han gjør bare det som er nødvendig, og alle andre er idioter. Å snakke med ham om vanskelige ting er som å gå inn i et parallelt univers der selv de mest grunnleggende regler for samhandling med andre mennesker ikke eksisterer. Det er helt surrealistisk.

Jeg har for øvrig en tante som har det motsatte problemet: Alle hun har jobbet for har etter kort tid vist seg å være psykopater, uten unntak. Hun er nok Norges uheldigste i valg av arbeidsgivere.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 09:00   #36
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Ja, dessverre. Har tidligere vært gift med en. Heldigvis er han ute av livet mitt for godt.

__________________
Wit med IVF-prinsessa født 2003
Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 11:20   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

I DSM-IV brukes antisosial personlighetsforstyrrelse. Det minner på mange måter om det man tenker på som psykopati. I ICD-10 brukes dyssosial personlighetsfortyrrelse. De som karakteriesres som psykopater vil tilfredsstille disse diagnosekriteriene, men alle som har de diagnosene vil ikke nødvendgvis betegnes som psykopater.

Stemmer. Psykopati var med som egen diagnose i DSM-III, men falt ut i DSM-IV.
Jeg kjenner til en psykopat som ikke lenger er i min nærmeste omgangskrets, han gikk til slutt for langt og vi droppet all kontakt med ham.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 12:32   #38
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjenner du noen psykopater?

Mannen til en nær venninne av meg har diagnosen "narsistisk psykopat".
Hun klarte å gå fra ham, men er nå (dessverre, må jeg nok bare si) flyttet sammen med ham igjen.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no