|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)synes faktisk ikke et lite klaps på rompa er så ille, hvis ungen har gjort noe veldig galt, fikk det en gang når jeg var ca 6 år å det holdt med den ene gangen for min del. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)
Så du syns det er greit hvis barnet ditt som en konsekvens av dette lærer at det er lov å slå andre når de ikke gjør som h*n liker? Så lenge det ikke gjør så veldig vondt er det greit?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre får lov til å klapse barna (Dagbladet)Jeg kjenner at jeg koker her jeg sitter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Du kan da virkelig ikke mene at det skal være lov til å slå folk bare fordi de er mye mindre enn deg? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Jeg trodde at fagdommeren hadde mulighet til å sette tilside kjennelsen og forlange at saken ble tatt opp på nytt med ny fagdommer og nye legdommere? Og at dette fungerte som en sikkerhetsventil i slike saker? Man kan jo alltid få inn noen skrullinger som meddommere ... Har lagretten svart nei på skyldspørsmålet, kan fagdommerne sette kjennelsen til side hvis de enstemmig finner at han utvilsomt er skyldig. Blir lagrettens kjennelse satt til side, skal saken behandles på nytt, men da som meddomsrett.Jeg ser at dette gjeder lagretten, som er domsinstansen over tingretten, men jeg innbilte meg at at dette også skjedde i tingretten ... Veeeldig lenge siden jeg var borti dette.Ellers er det så vidt jeg vet ikke et totalforbud mot all fysisk irrettesettelse av barn, fordi det er rom for tolkning av loven. Denne er ett år gammel, så vidt jeg vet står saken slik fremdeles? Eller er det noen som vet noe annet?
|
|
|
#6 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Foreldre får lov til å klapse barna (Dagbladet)Man skal ikke slå.
|
![]() |
|
|