Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan lager dere kabaret?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-08, 17:08   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lager dere kabaret?

Kanskje jeg skulle lage fiskemousse i stedet? Det er en oppskrift på aspic-pakken.

Gammel 01-08-08, 17:09   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thalia, her.

Jeg hadde forresten ikke rørt en kabaret laget av amerikansk blanding og fiskepudding. :kabaretjåle:

Nei ikke jeg heller. Jeg fant tipset (altså med fiskepudding, amerikansk blanding og egg) i den gamle fjernsynskjøkken-boka til Espelid. Men ja, det høres veldig kjedelig ut.

Gammel 01-08-08, 17:46   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kabaret med saus? Dette blir verre og verre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 18:09   #24
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Kabaret med rømme og godt brød til er godt!

Gammel 01-08-08, 18:49   #25
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Kabaret med egg, fiskepudding, amerikansk gr.saksblanding, reker, rødløk og tunfisk er nydelig!! Jeg er også under 80 år..
Bland rømme med litt majones, finhakket sylteagurk, noen dråper av laken til sylteagurken, salt, pepper og aromatkrydder så har du en kjempegod dressing til. Og fersk loff. Nam nam!!

Gammel 01-08-08, 19:47   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Cabaret er kjempegodt.

Jeg bruker å ha i hardkokte egg, reker (ikke i lake men renser de selv) crabsticks,grønnsaker (noen ganger kun selskapserter) , fiskepudding og ev krepehaler dersom jeg har. Eller/ og blåskjell.
Kjøper en pakke aspik, holder akkurat til den runde Tupperware formen.
Har i litt ekstra sitron før jeg heller den over den ferdige lagte cabareten.

Dressingen eller remuladen pleier jeg å lage selv, dog halvfabrikat.
Jeg stivpisker fløte, blander i ferdig kjøpt remulade.
Har worchestersire saus, smaker til , og småhakket capers.
Litt salt og pepper

Gammel 01-08-08, 19:54   #27
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Cabaret er litt som marispankake. Alle mener man ha det, men ingen liker det. Cabaret må være en eller annen oppfinnelse fra dårlige tider som egentlig bare burde ties ihjel.

Jeg elsker både marsipankake og cabaret. Og er godt under 30 år.) Cabaret, loff og en liten topp med remulade. Måltidet avrundes med marsipankake og en tørr sherry, og selvsagt kokekaffe. Noen ganger bare mååå man ha kokekaffe.

Ok, det med kokekaffe og sherry var tull. Men resten mente jeg, altså.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:03   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Kabaret? Fiskemousse?

Jeg vet det ikke er pent å si "æsj" om mat, men æsj altså.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:20   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Så mange som tydeligvis brekker seg av kabaret, kanskje jeg skulle droppe hele greia så folk slipper å stå og æsje seg foran koldtbordet?

Gammel 01-08-08, 20:43   #30
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes du skal lage cabaret.
Bare ikke med fiskepudding og amerikansk blanding, heller ferske reker, laks, egg, asparges, egg og erter. Og dill og hvitvin i aspiken. Mmmm.

Gammel 01-08-08, 20:47   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg lager en dyr aspic siden vi nettopp måtte sløyfe rekene på koldtbordet fordi vi plutselig hadde mindre penger enn vi trodde. Men jeg kan ha i asparges, egg, erter og annet. Jeg får tenke litt på det, tusen takk for alle tips!

Nå har jeg stått på kjøkkenet siden kl. 17 og bakt 5 kaker, i morgen må jeg lage den siste kaken og hele koldtbordet. :stressa:

Gammel 01-08-08, 20:48   #32
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Ojoj. Lykke til! Du har ikke mulighet til å hanke inn noen assistenter, da? Eventuelt be noen ta med seg noe?

Gammel 01-08-08, 20:51   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Assistenter orker jeg ikke, vil ha kjøkkenet for meg selv hehe, men jeg har fått Ms.Lee til å ta med seg rekesalat og potetsalat, og svigermor lager sine fantastiske kjøttkaker med løk (karbonade-aktige greier), og mye av koldtbordet er jo bare ting som kan legges rett på fat (røkelaks, skinke osv). Salatene går jo kjapt, og så må jeg bare lage en diiger porsjon eggerøre. Det går nok greit, det eneste jeg tenker på er plassen. Har jo selvsagt ETT kjøleskap og der er det endel mat fra før av. Nå står det 4 kaker der inne (de må stå kjølig) og i morgen blir det jo enda mer. Men vi skal innom lokalet i morgen og sette fra oss endel. Puh.

*Ønsker seg stort hus med stooort kjøkken og stooor matbod med dypfryser og ekstra kjøleskap*

Gammel 01-08-08, 20:51   #34
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Spørsmålet er ikke HVORDAN, men HVORFOR. Kabaret er jo rett og slett ekkelt.

Skulle akkurat til å si det samme.

Men kabaret pynter virkelig opp et koldtbord.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:54   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Skulle kjøpt en i plast.
Nå kom jeg på at jeg jo hadde tenkt å lage SMØRBRØDKAKE! Det er jo mye bedre enn kabaret og pynter jo like bra opp. Men spørs om jeg gidder det nå, tiden og energien er knapp nok. Jeg ser det an i morgen.

Gammel 01-08-08, 20:55   #36
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skulle kjøpt en i plast.
Nå kom jeg på at jeg jo hadde tenkt å lage SMØRBRØDKAKE! Det er jo mye bedre enn kabaret og pynter jo like bra opp. Men spørs om jeg gidder det nå, tiden og energien er knapp nok. Jeg ser det an i morgen.

Smørgåstårta er så godt. Nam!

Skal du ha barnedåp?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:56   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Assistenter orker jeg ikke, vil ha kjøkkenet for meg selv hehe, men jeg har fått Ms.Lee til å ta med seg rekesalat og potetsalat, og svigermor lager sine fantastiske kjøttkaker med løk (karbonade-aktige greier), og mye av koldtbordet er jo bare ting som kan legges rett på fat (røkelaks, skinke osv). Salatene går jo kjapt, og så må jeg bare lage en diiger porsjon eggerøre. Det går nok greit, det eneste jeg tenker på er plassen. Har jo selvsagt ETT kjøleskap og der er det endel mat fra før av. Nå står det 4 kaker der inne (de må stå kjølig) og i morgen blir det jo enda mer. Men vi skal innom lokalet i morgen og sette fra oss endel. Puh.

*Ønsker seg stort hus med stooort kjøkken og stooor matbod med dypfryser og ekstra kjøleskap*

Vi har et sånn lite kjøleskap i boden. Som vi kobler til ved jul og bursdager og sånn

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:58   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Smørgåstårta er så godt. Nam!

Skal du ha barnedåp?

Ja, ikke sant det er? :sikle: Jepp, skal ha dåp på søndag.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vi har et sånn lite kjøleskap i boden. Som vi kobler til ved jul og bursdager og sånn

Misunnelig! Vi har ikke plass.

Gammel 01-08-08, 20:58   #39
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri likt det, men så anti som folk her virker, må det jo være så ut at det virkelig er på vei inn.

Da får jeg lage det til neste anledning, men uten fiskepudding og amerikansk blanding....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 21:01   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jo mer jeg leser her, jo mer white trash virker kabaret med fiskepudding og amerikansk blanding, herreguuud.
Men jeg har ikke funnet det på selv altså, jeg fant det som sagt i en av Espelid sine bøker, men den er jo fra 1986.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.