Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg elsker å bo i blokk

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-08, 02:24   #1
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg elsker å bo i blokk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, de holder på litt ennå men de har roet seg veldig den siste halvtimen, så nå tror jeg jeg endelig kan stikke i seng. Skal bare opp om 5-6 timer. Har forresten funnet enda to kaker jeg skal bake, herregud det blir NI kaker i dåpen, tror jeg. Fordelt på ca. 20 stykker. Håper alle liker kake.

*knis* Jeg overdrev og noe med kakene.. 7 kaker på 16 personer. Vi gav masse rester til boasen som farmor bor på, samt vi hadde kakerester her hjemme i nesten en uke etterpå.

Gammel 02-08-08, 08:12   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bare et godt råd! Klag til politiet. De er veldig nøye med ordensforstyrrelser, og kommer kjapt dersom du ikke ringer når alle andre er ute å bøller (som Inteference sier, når utestedene stenger).

Vi bor i studentutleiehelvete (føles det som noen ganger) rett ved Blindern i Oslo. Her flyttes det hver sommer, og alle skal ha utflytningsfest og innflytningsfest, torsdagsfest, fadderuke og jeg vet ikke hva!! Det er greit å ha vors til kl 23, men når de ikke kommer seg ut før kl 01, og så presterer å bruke en halvtime på å komme seg fra 4. etasje og ut :kokosbollefurie:!!!

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 02-08-08 kl 08:17.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 02:16   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe det er ikke han som fester nå, det er de ved siden av ham (håper de holder ham våken og han skal opp grytidlig i morgen). Men de har roet seg ganske bra nå, bank i bordet. Men det er nok ikke lenge før tosken skal ha fest igjen, etter det jeg hørte, så da står jeg klar med nr. til politiet, og åpen vei til strømboksen ja!

Gammel 02-08-08, 08:21   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Klag til styret men skriftlig. Sjekk borettslaget/ sameiets vedtekter. Sansynligvis er det mulig å tvangsselge leiligheten om det blir nok klager, men en ting er sikkert mens en utkastelse pågår da har de INGEN sperrer lenger.

Dessverre får styrer ofte muntlige klager, og folk går gjerne tilbake på dem når det blir en sak ut av det. Derfor er det viktig å klage skriftlig og det er dokumenterbart.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 08:38   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg klager skriftlig. Jeg gir dem jo en sjanse først, går og sier fra direkte på en høflig måte. Dersom det ikke nytter, og jeg i tillegg (som med ham under oss) blir møtt på en frekk måte, blir det skriftlig.

Gammel 02-08-08, 08:49   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er heldige, skjønner jeg. Det er ikke med helt lett hjerte at vi legger leiligheten ut for salg og flytter til enebolig. Tro det eller ei.
Og når slikt oppstår, så er det jo innmari greit å ha et styre å forholde seg til.
Vel, håper du fikk noen timers søvn i alle fall!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 08:55   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, jeg sovnet til slutt, men tror dere ikke jeg ble vekket av "discolys" og intense DRØNN fra himmelen? Jeg elsker vanligvis tordenvær, men dette var helt intenst og varte i evigheter. For en natt. Nå skal jeg gå og bake hvit sjokolademousse-kake, håper jeg får den ordentlig til. :ser dobbelt:

Gammel 02-08-08, 11:01   #8
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Det der hørtes skikkelig kjedelig ut... Flott at du klager skriftlig og at du ringer politiet. Slett ikke OK å oppføre seg sånn når man bor så tett!

Jeg skjønner at våre 3 år i blokk er rene glansbildet i forhold, men vi fikk ny nabo et par måneder før vi flyttet ut, og han var i festealder. Etter flere uker med oppussingsbråk (under oppussinga var vi og snakket høflig med ham, forklarte at vi hadde en 3-åring som sov vegg i vegg med leiligheta hans, og ordnet avtale om å unngå støyende arbeid etter klokka 20, så han var veldig klar over at vi hadde små barn) var det en del fester jeg så mellom fingrene med. Klart gutten måtte få ha innflyttingsfest, og på nyttårsaften klager man jo ikke, men uka etter nyttår var det på nytt fest. De kom seg ut på byen i 1-tida, og da var jeg skikkelig muggen etter å ha prøvd å sove i halvannen time, og så ble jeg vekket av et drønn igen klokka 4. Nachspiel, må vite, for fulle mugger. Da valsa jeg rett inn i stua til fyren i morgenkåpe og med håret alle veier (ingen reagerte på dørklokka), skrudde av lyden på stereoanlegget og ga beskjed om at de enten måtte dempe seg, eller ta hånd om ungene når de ble vekket av bråket. Så valset jeg ut igjen før de fikk summet seg til å svare. Vi ble ikke plaget med mer bråk derfra, for å si det sånn.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 11:03   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Bra jobba.

Gammel 02-08-08, 11:37   #10
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det høres jammen meg slitsomt ut å måtte plages av andres bråk, det er jeg jammen meg glad jeg slipper.. Eneste jeg våkner av natterstid er ungeskrik, tordenvær eller kviger som rømmer fra beite og står og frir til oksene fra utsiden av fjøset

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ingen her som har en enebolig de vil bli kvitt til en rimelig penge?

Jo. Du skal få det for 1 kr.

Men, det trenger ny pipe, nytt tak, nye vinduer og dører, nye vegger innvendig og utvendig, nytt rørsystem, nytt elektrisk system, ny trapp innvendig, nytt inngangsparti med trapp, nytt kjøkken og bad. Ja, stort sett det meste. Men, det ligger fantastisk til på helt den andre siden av landet med en flott utsikt, altfor stor hage, ingen naboer i syne, men likevel er det et flott nærmiljø her, selv om slik som kollektivtransport ikke er mye å skryte av. Men, barnehageplass er du garantert da, og de fleste som vil får seg jobb her for tiden

Men, nå vet ikke jeg helt om jeg vil ha naboer da, så kanskje jeg må trekke tilbudet, ettersom huset ligger på vår tomt. Jeg liker å kunne hente posten i underbuksa og klippe plena i shorts og bh

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 12:27   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

1 krone? Da har jeg jo en million til oppussing, så da slår jeg til! Du tuller ikke?

Gammel 02-08-08, 12:28   #12
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har faktisk prøvd å gi det bort opptil flere ganger, men ingen vil ha det

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 12:47   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Jeg elsker å bo i blokk

Vi har rolig, fredelig, idyll-blokk. Alle 54 leilighetene er selveier, noen blir leid ut, men det er alikevel et så fancy område og så høy standard som forventes at alt er bare lykke.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.