Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke fem album må alle ha?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-08, 20:50   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fem album må alle ha?

Nick Cave: Let love in
Pink Floyd: The Wall
Radiohead: Ok Computer
The Doors: The Doors
Madrugada: Industrial Silence

Og for øvrig:
Tom Waits: Blood Money
DumDum Boys: Blodig alvor ...
Allan Edwalls beste
P.J. Harvey: Is this desire?
The Clash: Best of
Seigmen: Metropolis eller Total
LarsWinnerbäck: Söndermarken
Depeche Mode: Black celebration
Jokke: Alt kan repareres (mest fordi den inneholder "Hvis jeg var deg ...". Den eneste sangen som får meg til å grine hver gang jeg hører den ... )
Waterboys: A pagan place
The Smiths: The Queen is dead eller The world won`t listen
Imperiet: Tiggarens Tal
The White Stripes: Elephant
Thinkerbell: Thinkerbell
Bowie: Ziggy Stardust

Gammel 04-08-08, 20:52   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh, hvordan kunne jeg glemme Clash.

Gammel 04-08-08, 21:32   #3
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Nick Cave: Let love in
Pink Floyd: The Wall
Radiohead: Ok Computer
The Doors: The Doors
Madrugada: Industrial Silence

Og for øvrig:
Tom Waits: Blood Money
DumDum Boys: Blodig alvor ...
Allan Edwalls beste
P.J. Harvey: Is this desire?
The Clash: Best of
Seigmen: Metropolis eller Total
LarsWinnerbäck: Söndermarken
Depeche Mode: Black celebration
Jokke: Alt kan repareres (mest fordi den inneholder "Hvis jeg var deg ...". Den eneste sangen som får meg til å grine hver gang jeg hører den ... )
Waterboys: A pagan place
The Smiths: The Queen is dead eller The world won`t listen
Imperiet: Tiggarens Tal
The White Stripes: Elephant
Thinkerbell: Thinkerbell
Bowie: Ziggy Stardust

Alle disse platerne er i min platesamling.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:05   #4
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg kjenner at jeg og skilpadda så alldeles kunne hørt på musikk sammen.

Jeg tenkte akkurat det samme!

Jeg sørget og fælt etter Kurt's død. Lagde nesten et lite alter på pikerommet med bilder klipt ut fra Topp...

Uansett; mange bra album er allerede nevnt. Må og bare anbefale 'Stop making sense' av Talking Heads som ble anbefalt lenger oppe i tråden

Når det kommer til vår gode venn Nick Cave velger jeg meg 'Boatman's call' (men bare hvis jeg må velge), og av min minst like gode venn Bowie er det nok 'Hunky Dory' som er favoritten, selv om 'Ziggy' selvsagt og er umulig å komme unna.
Johnny Cash ble nevnt, jeg elsker sisteplata 'The man in black', særlig pga. noen fantastiske coverlåter.

Ellers noen favoritter jeg kommer på akkurat nå:

Michael Jackson, 'Off the Wall' (så glatt og deilig pop som kun MJ/Quincy Jones får det til)

Mr. Bungle, 'California' (deilig galskap)

Daft Punk, 'Discovery' (funky fransk disko man ikke kan unngå å bli glad av)

Jeff Buckley, 'Grace' (man kommer ikke utenom)

John Coltrane, 'A love Supreme' (obligatorisk for kjennere, anbefales for dem som tror de ikke liker jazz; liker du ikke denne kan du bare gi opp!)

Nina Simone; Otis Redding, Ray Charles; Soul favoritter hvor Best-of plater ofte duger bra.

John Legend, 'Get lifted'

Jimi Hendrix, 'Are you experienced'

Annie, 'Anniemal'

Dette ble veldig lite organisert, men det var noen av de jeg kom på nå... Å begrense seg til fem er jo bare umulig...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:11   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Green Day. :husker aldri hva albumene heter:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:25   #6
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Green Day. :husker aldri hva albumene heter:

Heter en av dem American Idiot?

Jeg glemte forresten å ta med Ojos de Brujo - Barí, den tas frem meget jevnlig og har en helt egen energi.

Gammel 04-08-08, 19:16   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier det igjen og igjen; Tom Waits' Nighthawks at the Diner er mandatory for oss som åpenbart er låst fast med kjetting hver gang han beveger seg utendørs og ikke kommer seg på konsert.

Nick Cave må med, ja. Du kan velge mellom Let Love In eller Boatman's Call. :raus:

Joni Mitchell - f.eks. Blue (eller Hejira)

Rickie Lee Jones - PopPop er en relativt ukjent perle.

... og siden jeg har jukset og allerede vet at du har alt av Raga, Jokke og Kaizer, og jeg akkurat har hatt en fantastisk nær-himmelen-opplevelse, så høyner vi med PJ Harvey. Det siste albumet er faktisk råbra, og ikke det vanskeligst tilgjengelige heller.

Hm, høres jeg ensporet ut nå? Jeg skal nok klare å finne noen artister jeg ikke har skrevet mye om de siste månedene også, hvis jeg tenker meg om. Men det er ikke lett å unngå de over, uansett.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:45   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hele Europe-katalogen er obligatorisk.

Ellers har jeg blitt veldig glad i Fish sin "Thirteenth Star", selv om - som min venninne så treffende sa det i sommer - når man har hørt gjennom den noen ganger, føler man seg klar til å gå ut og drepe Heather Finlay (x'en hans).
Mens vi var inne på Fish: Klassikeren "Vigil in the Wilderness of Mirrors".

Ayreons "The Human Equation", Chess (musicalen), Led Zeppelins "IV" og KISS' "Revenge", "Destroyer", "Lick it Up", "Dressed to Kill", "Psycho Cirkus" - isj, ta med hele KISS-katalogen også.

Pagans Minds "A Celestial Entrance" og etpar av Kamelot likeså.

Gammel 04-08-08, 21:06   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tilhører de som mener at U2 og Pink Floyd bør være på lista.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:17   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skylder meg en Pepsi Max, Padda.

:skriver sakte, men har i hvert fall upåklagelig smak:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:19   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dire Straits, Brothers in Arms
Leonard Cohen, The Future

Van Morrison, Avalon Sunset
Talking Heads, Stop Making Sense
Mike Oldfield, Tubular Bells

Samt mye annet som enten allerede er nevnt eller som jeg ikke kommer på. :feriesløv:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.

Sist redigert av allium : 04-08-08 kl 19:34.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:18   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Leona Naess
Magnetic Fields
Nick Cave
Jeff Buckley
Neil Young

Og

Rikard Wolff
Johnny Cash
James Taylor
Hellbillies...

Gammel 04-08-08, 19:20   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Johnny Cash er det jeg ALLTID glemmer å kjøpe, vettu. Setter opp Joni Mitchell og PJ Harvey på lista også, det er pinlig lite feminine stemmer jeg hører på.

Gammel 04-08-08, 19:27   #14
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja. For eksempel:

Joni Mitchell - Blue
Lou Reed - Transformer
Marianne Faithful - Broken English
Pink Floyd - Wish you were here
Patti Smith - Horses

Også Neil Young - Harvest, Nanci Griffith - Other voices, other rooms, Johnny Cash - At Folsom Prison eller St Quentin eller noe annet, Jokke - hva som helst

Gammel 04-08-08, 19:28   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jo, American Idiot står i hylla, men hva heter det med Basketcase på? Åh, nå hadde placenta drept meg om han så dette.

Gammel 04-08-08, 19:33   #16
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes du bør unne deg et Madrugada-album også. Industrial Silence tror jeg, etter nærmere ettertanke.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:30   #17
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Michael Jackson - "Thriller"
Erykah Badu - Live
Bryan Ferry - "As Time Goes By"
Lady sings the blues (kommerst dobbeltalbum)
Eva Cassidy - "Songbird"

...og maaahaaange flere.

Sist redigert av Ami : 04-08-08 kl 19:33. Årsak: ErykaH - med H
Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:37   #18
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå for tiden hører jeg selv på Raga, Kaizers, BigBang, DumDum og Jokke. Mye norsk rock, med andre ord.

Da må du høre på Imperiet.

Ellers - Cure, Clash, REM, PJ Harvey, Sugarcubes og Bjørk, XTC, ....

Gammel 04-08-08, 19:31   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hm, jeg som trodde at du likte helt andre ting, Amidriel? Som tilbringer tid i små epler?

Gammel 04-08-08, 19:42   #20
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Madonna er noe jeg må ha i hylla.
Pink som jeg har i avataren min må også være der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.