Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg trenger filmtips!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-08, 13:33   #1
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger filmtips!

Av det jeg har sett i det siste kan Mr. Brooks være å anbefale. Er vel det første gode Costner har gjort siden... tja... Dancer med ulver elns...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 12:54   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg sett tiltlene merket med rødt. Har fortsatt en del igjen å se, men kom gjerne med flere tips!

Ringenes herre - hele trilogien
Across the Universe
Blood Simple
Raising Arizona
Miller's Crossing
Barton Fink
The Hudsucker Proxy
Fargo
The Big Lebowski
O Brother, Where Art Thou
The Man Who Wasn't There
Intolerable Cruelty
The Ladykillers
No Country for Old Men
Bottle Rocket
Rushmore
The Royal Tenenbaums
The Life Aquatic with Steve Zissou
Hotel Chevalier
The Darjeeling Limited
The Royal Tennenbaums
Big Fish
The King
Motorsykkeldagbøkene
Birdy
Kill Bill, vol. I og II
Into the wild
Evening
Candy
Notes on a Scandal
Alle filmene med Curt Vallander
Alle filmene (triologi) med Johan Falk
Hele serien om Martin Beck
Lange flate baller 1 og 2
Den som frykter ulven
Smala Susi
Die hard 1-4
Persepolis
This is England
Mr. Brooks

Gammel 13-04-09, 13:12   #3
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmene til Gus van Sant. Deriblant Elephant, som gikk på tv for en tid tilbake. En veldig god film, løselig basert på skolemassakren på Columbine i USA. Den bør være veldig godt egnet for tenåringene, men definitivt også for voksne. Og My Own Private Idaho.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:58   #4
Gregster
Nybegynner

Gregster sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Gregster har et hav av muligheter foran seg
Standard

Og til hele familien--

The Iron Giant (Gutten og Jernkjempen)

Klassisk animasjonsfilm!

Gregster

Gregster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:00   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gregster, her.

Åh, den er så bra!

Gammel 23-04-09, 14:01   #6
Gregster
Nybegynner

Gregster sin avatar

Standard

What can I say? I only recommend the best

Gammel 23-04-09, 14:17   #7
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Og til hele familien--

Klassisk animasjonsfilm!

Gregster

Aldersanbefaling på denne, vet dere det?

Ellers er det mye bra film anbefalt her. Jeg kan legge til, siden jeg ikke ser de på den siste oversikten din, lilleT:

Evig solskinn i et plettfritt sinn - en skikkelig deilig film, rett og slett.
Sideways - lun humor med mening.

Gammel 23-04-09, 14:23   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Aldersanbefaling på denne, vet dere det?

Medietilsynet ga den 7 års aldersgrense, og anbefaler den ikke for barn under 7 år. Jeg synes det høres ut som en riktig vurdering - vi har ikke vist filmen til seksåringen vår enda, men gjør det nok gjerne i løpet av et års tid. Den er "voksnere" enn mange andre barnefilmer - det er ikke en morsom film, slik de fleste barnetegnefilmer er - og den er skummel også. Men den er veldig, veldig bra.

Gammel 23-04-09, 22:33   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Medietilsynet ga den 7 års aldersgrense, og anbefaler den ikke for barn under 7 år. Jeg synes det høres ut som en riktig vurdering - vi har ikke vist filmen til seksåringen vår enda, men gjør det nok gjerne i løpet av et års tid. Den er "voksnere" enn mange andre barnefilmer - det er ikke en morsom film, slik de fleste barnetegnefilmer er - og den er skummel også. Men den er veldig, veldig bra.

Storebror var vel fem og noe da han så den. Vi så den sammen da den gikk på tv og siden måtte jeg kjøpe filmen. Storebror er ikke spesielt tøff av seg, så det er sagt.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 13:27   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Burn after Reading, Mr.Brooks,

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 15:14   #11
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg så akkurat Rachel Getting Married, og vart verkeleg positivt overraska.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 15:20   #12
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Psst, biblioteket låner også ut filmer. Ikke bare bøker.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 15:57   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du vurdert sånn "filmklubbgreie" på nett da? Film24 eller noe?
Da får du det iallefall rett i postkassa.

Ellers kan jeg anbefale:

- Varg Veum filmene
- Michael Clayton
- Body of lies
- Arn filmene
- DeUsynlige
- The Departed
- American Gangster
- Blood Diamond

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 16:41   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Psst, biblioteket låner også ut filmer. Ikke bare bøker.

Jeg er en flittig fimlåner på biblioteket. Det er litt begrenset hva de har av film på mitt lokale bibliotek, så jeg burde nok bli flinkere til å fjernlåne.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har du vurdert sånn "filmklubbgreie" på nett da? Film24 eller noe?
Da får du det iallefall rett i postkassa.

Jeg har vært medlem i et par forskjellige. Det funker greit i perioder vi ser mye film, men etter det jeg husker blir det ganske dyrt om du har filmene liggende hjemme en stund? Jeg følte det som en liten stressfaktor.

Takk for flere filmtips! Jeg putter dem på lista.

Gammel 23-04-09, 13:56   #15
Gregster
Nybegynner

Gregster sin avatar

Standard

Til dere og tenåringene--

Serenity

En herlig blanding av sci-fi og western!

Gregster

Gammel 23-04-09, 13:58   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Serenity

Gammel 23-04-09, 14:29   #17
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ok. Takk for svar. Da får den vente et par, tre år for Eivinds del. Vi foreldre må nok kvalitetssjekke den snart.

Gammel 23-04-09, 14:56   #18
Gregster
Nybegynner

Gregster sin avatar

Standard

I england har den fått klassifisering 'PG' (Parental Guidance)...

Gammel 23-04-09, 15:19   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke et direkte filmtips (jeg er for øvrig enig med Skilpadda), men følg med på Empire, et britisk filmmagasin, så kan du holde deg oppdatert av hva som kommer på kino og DVD.

Jeg vil for øvrig anbefale Little Miss Sunshine, en Wes Cravenesk film, om en rar familie som reiser på road trip så den yngste datteren skal få delta i en barnemiss-konkurranse. Den er utrolig bisarr, morsom, sår og rørende på en og samme tid.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 16:02   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Her renner det inn med tips! Tusen takk!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vil for øvrig anbefale Little Miss Sunshine, en Wes Cravenesk film, om en rar familie som reiser på road trip så den yngste datteren skal få delta i en barnemiss-konkurranse. Den er utrolig bisarr, morsom, sår og rørende på en og samme tid.

Den har vi faktisk i hylla. Usett ... Det er faktisk noen av dem der. Jeg er av typen som ikke gidder å se film hvir jeg ikke på forhånd tror den er veldig bra. Jeg jobber med meg selv for å bli litt mindre forutinntatt på det feltet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.