Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Flere punktum,- riktig bruk?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-06, 11:29   #1
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Da lærte visst jeg noe nytt i dag også ...

Men jeg må innrømme at jeg synes det ser dumt ut med det mellomrommet.
Jeg har ikke helt sansen for språklig anarki, men er ganske sikker på at jeg kommer til å holde meg til versjonen uten mellomrom i fremtiden.
Eller virker det arrogant kanskje?? *tenker*

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 10:57   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg lært noe nytt! :euforisk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 07:22   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvifor ikkje nynorsk? Veit de ikkje at vi er på nippen til å byrje med 25 % nynorskkvote?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 08:23   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Kvifor ikkje nynorsk? Veit de ikkje at vi er på nippen til å byrje med 25 % nynorskkvote?

Å, nei. Ikkje nynorskveke.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:01   #5
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nynorsk...

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:03   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nynorsk kvar dag, det skal bli så bra!

Gammel 22-09-06, 09:06   #7
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Nynorsk er det samme som å bli servert blodpudding.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:08   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Eg har ikkje smakt blodpudding, men blodpølse er då litt godt. Eg trur eg skal ta meg ein nynorskmånad.

Gammel 23-09-06, 16:55   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Speaking of nynorsk.

Jeg er opprinnelig fra fjellheimen, hvor nynorsk er det alle ordentlige mennesker bruker, og Mållaget lever i beste velgående. En dag på videregående fikk vi i norskoppgave å skrive en liten sak om gleden i å skrive på nynorsk, dette skulle sendes inn til en konkurranse Mållaget hadde da.

Jeg skrev en setning på nynorsk, resten av mitt lille kåseri dreide seg om hvor håpløst jeg syntes det var å skrive nynorsk, hvor vanskelig jeg syntes det var å ordlegge meg, hvor unødvendig jeg syntes det var osv.

Jeg kom på 2. plass!

Ellers er jeg stor fan av nynorsk, jeg. Så lenge ingen ber meg om å skrive det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 17:24   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er da gammelt nytt :file:

Les: Den vakre, uerstattelige Jeg toer!-diskusjonen fra gud-vet-naar.
Saa etter det har jeg vaert upaaklagelig med mine ellipser. Eller aller helst kuttet dem ut. Det er, ihvertfall hos meg, foerst og fremst en uvane

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 21:37   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere punktum,- riktig bruk?

… måtte prøve …

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 12:16   #12
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere punktum,- riktig bruk?

alt + - = –

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.