|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Hjemme går det i trakterkaffe om jeg kommer på i det hele tatt å lage kaffe. Som regel har jeg Farmers Fairtradekaffe eller en tilsvarende fra Coop. Av og til har jeg også noe annet kaffe med smak av diverse som man kan få kjøpt på forskjellige dagligvare.
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Vi har kaffemaskin, og liker å prøve ulike typer bønner. Den de selger på Elkjøp (av alle steder) er god og billig, og jeg sikret meg restlageret til vår lokale Lidl da de la på røret her. Fyldig, crema, ikke for brent og ikke for mye syre siden vi stort sett drikker store kopper svart kaffe uten noe mer dill. Rene espressobønner blir for hardt for vår bruk.
![]() |
#3 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Kimbo (blå)
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Drikker "Nescafé Instant Espresso" i bilen på vei til jobb om morgenen.
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Malabar
![]() |
#6 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Luxuryserien til Coop eller Løvbergs (kjøpt i Sverige eller på Ikea) på presskanna og div kaffesorter fra Kaffebrenneriet på Espressomaskinen.
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Sier som Skilpadda: Brun Bali. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?På kafe..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Originala
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg drikker traktekaffe på jobb, presskannekaffe (eller rettere sagt brygger fra Eva Solo) hjemme. "Egentlig" kjøper vi Friele Fair Trade, men jeg er svak for Blå java, og kjøper en del av den og maler sjøl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg liker ikke så godt traktekaffe. Jeg liker best min egen kaffe fra kaffemaskinen min, laget på italiensbrent espresso.
![]() |
#12 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg drikker kun én liten kopp om dagen, så den koppen skal være god (!) fra espressomaskin og helst skal Herr Barista Snurp lage den
![]() |
#13 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Drikker ikke kaffe.
![]() |
#14 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg liker veldig godt traktekaffe av Zoega-varianter, det går mye i det. På jobb blir det fellesinnkjøpt traktekaffe. Er jeg ute og svinger meg tar jeg gjerne en kaffe latte på kaffebar, men det blir sjelden faktisk. Til tross for at jeg jobber ved en kaffesjappe og daglig passerer en annen.
![]() |
#15 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg er blitt skikkelig sær, og drikker helst en melkevariant med espressokaffe. Espressoblandingen til Baker Hansen er knallgod, men litt klønete å få tak i siden de ikke selger den i overalt. Får jeg tilbudt pulverkaffe kan det være det samme, for det er bare ikke godt. Jeg er heller ikke overvettes glad i traktekaffe, syns den blir fort sur.
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg drikker det jeg får, men når jeg lager selv, er det monsooned malabar på presskanne. Og 50/50 italiensk- og franskbrent espresso, ekstra finmalt, på den temperamentsfulle espressomaskinen vår. Jeg har som regel en større eller mindre h-melk-skvett i all kaffe, hvis mulig.
![]() |
#17 |
godt brukt
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Aller helst IS-kaffe fra Tine (kaloribombe uten like!- Derfor sjelden.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Stort sett kaffe fra Kaffebrenneriet, kjøpt i hele bønner som jeg maler selv og har i ren presskanne med rent nykokt vann. Drikkes i Mummikopp eller stor termokopp fra selvsamme Kaffebrenneri.
![]() |
#19 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Bare kaffen ikke er for "tynn", er jeg altdrikkende.
![]() |
#20 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken kaffe drikker du?Jeg drikker egentlig sjelden kaffe hjemme utenom når jeg har gjester, og da blir det traktekaffe. Når jeg trakter, går det mest i mørkbrente varianter.
Og det er jeg veldig, veldig enig i. Skrekken er tynn kaffe servert i løvtynne porselenskopper som hos min gamle "faster" - da kan det egentlig være det samme. Ugh.
![]() |
![]() |
|
|