Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 19:36   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den ideelle?

Vi begynte med todelt dress allerede i fjor vi. Vi har en fra Deux par Deux, et canadisk pisbelønnet merke som de selger via aktive barn. Den er vanntett, slitesterk og varm. Passer fint til snøløse Oslovintre i allefall.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 19:46   #22
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

vi har hatt dress og todelt. Det todelte settet har absolutt blitt foretrukket av barna etter skolestart. Nå er de jo ikke like mye ute som i barnehagen så vi har hatt to delte sett i ymse prisklasser og det har fungert veldig bra. Men i vinter som var hadde 2. klassingen skogstad bukse og jakke var veldig fornøyd med den.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 20:04   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange gode tips!

Jeg tror jeg går for en skikkelig heldress og en litt billigere todelt en.

Gammel 17-08-08, 17:06   #24
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Jeg er jo litt treg av meg, så jeg oppdaget denne tråden idag. Vi har hatt Helly Hansen sin Hellytech-dress noen ganger. Den er jeg veldig godt fornøyd med. Den er myk, behagelig, lett og med fast for i. Jeg syns det er mye lettere for barna å få på dressen når foret er fast. Den er vind- og vanntett, og ikke så tung og stiv som den andre Helly Hansen-dressen det var referert til. Ellers syns jeg tanken om en todelt dresse hjemme høres lurt ut. Da kan de bruke jakken til og fra skolen, og så har de buksen hjemme. Det tror jeg at jeg skal satse på til min førsteklassing.

Gammel 17-08-08, 17:09   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolegutten vår kommer til å bruke en todelt dress som jeg ikke husker navnet på, og sine hele Reimatecdresser.

Her på skolen bruker til og med mange ungdomsskoleelever hele dresser på kalde dager og jeg ser at det er det mest vanlige på barneskolen også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 17:11   #26
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vår førsteklassing får hel dress. Jeg har et todelt sett med bukse og jakke selv, og selv om det er selebukse så merker jeg at det blir kaldere rundt midjen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 09:51   #27
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Hos oss bruker de fleste på skolen heldress, også ungdomskolen.

Min andreklassing har begge deler, men jeg sender som oftes med heldress, for ellers "glemmer" hun å ta på buksa.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:09   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ticket2Heaven er iallefall kjempelekre dresser. Og slitesterke som bare det.

Et billigere (men for meg også godt) alternativ er Minymo sine dresser. De er veldig OK synes jeg.

Gammel 20-08-08, 11:51   #29
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer til å bruke de dressene han hadde sist vinter, de passer enda. En Reima og en T2H. Sistnevnte skal vi ha på skolen, synes stoffet på den virker bedre. Likte ikke reimastoffet så godt. I fjor fikk begge gutta Reima dresser, men det blir med den ene dressen. Synes det virker som stoffet tåler så lite.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:55   #30
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Min andreklassing har begge deler, men jeg sender som oftes med heldress, for ellers "glemmer" hun å ta på buksa.

En lærer jeg kjenner sa at det var en stor fordel med hele dresser i småskolen fordi mange gadd ikke ta på buksa og kom inn igjen kliss våte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 16:23   #31
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

W vil helst ha todelt dress, og mor ønsker seg da en todelt fra Ticket. Har veldig god erfaring med de dressene fra i fjor.

Gammel 20-08-08, 16:24   #32
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress til førsteklassing. Hvilken er den idéelle?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Er det forresten noen som vet hvordan den todelte HH-dressen er i størrelsen?

Gammel 20-08-08, 16:27   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en HH todelt dress, buksen så veldig lik ut som den på bildet. Gutten min fikk den i str. 110 da han var akkurat fem år, den passet i fjor vinter også da han fylte seks. Men blir nok for liten nå. Han er ganske gjennomsnittlig stor, 117 cm nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:07   #34
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Et billigere (men for meg også godt) alternativ er Minymo sine dresser. De er veldig OK synes jeg.

Hvor selges de B?

Jeg undrer om Reimadressen fra i fjor er passe jeg. Husker ikke om den var 122 eller 128.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:17   #35
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Er det forresten noen som vet hvordan den todelte HH-dressen er i størrelsen?

Me har bestilt str 122 til jenta mi som akkurat har fylt fem. Ho er normal i størrelsen. Bruker 116 (110) i andre klær.
Den blir litt stor men går fint an å bruke. Vil ikkje kjøpe akkurat passe.

Gammel 20-08-08, 17:22   #36
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor bestiller du Zip?

Gammel 20-08-08, 17:56   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvor selges de B?

Jeg undrer om Reimadressen fra i fjor er passe jeg. Husker ikke om den var 122 eller 128.

Her i Trondheim selges de på mitt skattekammer - men de har ikke kommet inn ennå.

Jeg kjøpte fra http://www.mille-mi.dk i fjor

Gammel 20-08-08, 18:10   #38
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg håper Reimatec-dressen fra i fjor i str 122 fortsatt passer, men tviler vel egentlig litt på det. Har i tillegg kjøpt et todelt sett fra Skogstad.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:20   #39
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Her i Trondheim selges de på mitt skattekammer - men de har ikke kommet inn ennå.

Jeg kjøpte fra http://www.mille-mi.dk i fjor

Den ser lit "baby" ut?
Uansett hadde de den ikke inne i 128.

Gammel 20-08-08, 18:56   #40
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Vår førsteklassing skal ha heldress i vinter. Tar ikke sjansen på noe halvferdig påkledning i snøen og kulda, og heldress er jo enkelt og raskt å kle på seg. Har kjøpt dresser fra Rasavil og Exit.
På vår skole er det ikke uvanlig å se barn helt opp til 4.klasse med heldress.

Har også kjøpt todelt dress som hun kan bruke på fritiden.

Sist redigert av Hermine : 20-08-08 kl 19:13.
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.