Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Små ekle fluer ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-08, 12:13   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små ekle fluer ...

Disse kryr det av hos oss også dette året - de er fæle!! :urk: Og jeg føler ikke noe som helst nytter jeg; de blir jo pokka ikke borte!!!

*æsj*

Gammel 20-08-08, 12:00   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Insektsdreper tar fluene Joika, men ikke larvene.

Mine fluer liker verken rødvin eller eddik+zalo. Heldigvis trives de ikke i kjøleskapet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 15:15   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Insektsdreper tar fluene Joika, men ikke larvene.

Mine fluer liker verken rødvin eller eddik+zalo. Heldigvis trives de ikke i kjøleskapet.

Krever rydding og vask også ja. Men de dør, tro meg.
Jeg hadde huset FULLT etter ferie. To dager med spray på div steder og de var vekk alle mann.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:00   #4
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

:informerer om at insektsspray også dreper akvariefisk og kan påvirke andre husdyr:

Gammel 20-08-08, 18:33   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

:informerer om at insektsspray også dreper akvariefisk og kan påvirke andre husdyr:

Man skal ikke spraye når det er barn hjemme heller.
Man trenger også bare ørsmå mengder.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:44   #6
Crispers
Nybegynner

Crispers sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Crispers har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå har jeg satt ett glass med eddik og zalo på benken , har tatt en flue til nå .
Kansje det ikke funker så bra med vanlig eddik

Crispers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 11:37   #7
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har jeg ikke skjønt hvor de er, jeg rister jevnlig i de brune crispende blomstende, de er ikke der, jeg har frukt og grønt i kjøleskapet, går fort ut med matsøppel, vasker kjøkkenbenker med eddik for at de skal være minst mulig bakterievennlige, men det er masse fluer.

Idag har jeg gått løs på benker, skap-og-hei-hvor-det-går igjen, og nå skjønte jeg hvor de har kost seg. Bak en trefjøl som jeg nesten aldri bruker, det formelig krydde. Jeg gikk løs med vaskemiddel og dengte løs på småjævlene med flue-grill-smekker, og det gnistret verre enn nyttårsaften ett lite øyeblikk, men nå er de borte.

Noen andre tips til å vaske trefjøla for at den ikke skal være flue-vennlig enn eddik? Inbiller meg at det kan sette litt smak.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.