|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvordan er du som forelder?
Dette er jeg også helt enig i, men når han er 2 år så er jo hele hovedfokuset trygghet, siden han er så liten mener jeg.
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg vet jeg er: Kjærlig, rettferdig, oppmerksom, tilstede, respekterende, tøysemamma, men bestemt.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er du som forelder?I perioder gjennomtenkt og får gjort de tingene jeg vil/ønsker. Jeg har hatt dem nær meg som babyer, forsøker å "se" dem i verden. Er redd for at de skal bli lei seg/skuffet og prøver bevisst å forebygge det. Jeg liker godt å lese, synge og le sammen med dem. Disse tingene er viktige for meg som mor. Jeg snakker mye med dem. Forteller om de fleste ting. Storesøster er min lille venn hjemme, og vi kan se på tv sammen og snakke om ting som kanskje andre vil vente med til ungene er eldre. Jeg liker også å inkludere ungene og ha dem med på ting. Sånn hver for oss greie er ikke vår stil. Vi har også klare regler på en del ting hjemme, og når jeg har forklart hvorfor, så er det utrolig hvor greit de forholder seg til dette. Liker ellers å være en mamma som ordner ting. Får til ting. Holde det jeg lover. Sist redigert av Dronningen : 20-08-08 kl 14:47. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er velmenene men lite konsekvent, rotete, glemsk og det gjør vel at jeg langt fra kan kalles en perfekt mor. Men p vet at jeg er veeeeldig glad i han og det er vel det viktigste tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er også glad for at de har en pappa, og at jeg har en partner. Det er godt at vi kan rettlede hverandre litt, og at ungene ser at der er ulike måter å være på som forelder - sjøl om ho mamma bestæm mæst. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er konsekvent og streng på uønsket atferd. Jeg er forutsigbar.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Er helt på linje med Inagh her. |
|
|
|
#10 |
|
saftig
|
Her kjenner jeg meg veldig igjen. Jeg anser meg for å være gjennomført og gjennomtenkt(til tider litt for gjennomført, fordi jeg må gjøre alt perfekt). Barna blir tatt med på råd og blir tatt med på avgjørelser, og jeg bygger videre på deres interesse for å lære. Spør de om noe, får de et skikkelig svar, og vi har mange diskusjoner om verdensproblemer.
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Dette er viktig for meg også. Særlig siden jeg hadde en stefar som verken likte andre mennesker eller andre meninger. Det er derfor viktig for meg at barna skal få være som de er og ha de meningene som de har og at de skjønner at de er elsket uansett.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan er du som forelder?Etter å ha lest det dere skriver føler jeg meg som en skikkelig dårlig mor.... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvordan er du som forelder?Snakk om å spørre vanskelig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Hvordan er du som forelder?Trøtt... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Selvransakelsens time...
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvordan er du som forelder?På ville veier?
|
|
|
#17 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er veldig tålmodig, snill, omsorgsfull og pedagogisk....på jobben.
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan er du som forelder?Jeg er som ellers, regner jeg med. Jeg er vel særlig ganske lik som sjef og forelder. Jeg er ganske tydelig og forutsigbar, lite lunete, ikke martyr, jeg har veldig godt humør og er stort sett veldig blid og glad, tøysete, tullete og leken. jeg er raus og åpner hjemmet for ungene i nabolaget. Jeg er veldig opptatt av å lære storesøster å bli flink og selvstendig, jeg drar henne med i alle oppgaver og lærer henne alt jeg kan. Jeg kan komme med utbrudd og blir fort lei av fjas og mas, men jeg ber om unnskyldning når jeg har vært urimelig. Jeg overrasket meg selv som en mye bedre babymamma enn jeg hadde trodd jeg skulle være. Ellers gjør jeg så godt jeg kan og prøver hele tiden å bli bedre.
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
For å være helt ærlig overrasket jeg meg selv jeg og, men motsatt vei.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Nå har jeg aldri drømt å bli mamma faktisk.... Men jeg og ser helt klart mine begrensninger..... Jeg synes jeg misslykkes mer enn jeg lykkes som mamma. Jeg hater at jeg er så lite tålmodig med storebror...... |
|
|
|
![]() |
|
|