Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

4 år, 16 kg, 106 cm, hvilken beltestol anbefales?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 15:19   #21
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm, hvilken beltestol anbefales?

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

http://butikk.naf.no/butik/default.asp?sidvarde=NO&

Vi valgte dette, Cybex. Jeg er veldig fornøyd og hun sitter så godt

Takk for svar alle sammen!

Er dette av den typen seter som man kan gjør om til bare pute når barnet blir enda eldre? Kan ryggen reguleres etter hvert som barnet vokser?

Lillemann sitter fortsatt bakovervendt i sin Britax two-way elite, men han har begynt å uttrykke sin misnøye med dette. Det er i følge han et "babysete" Jeg tenkte han kanskje skulle få nytt sete til jul og lurer selvfølgelig på hvilket jeg skal velge. Foreløpig er han nok litt mindre enn poden din, men innen jul er han nok omtrent der gutten din er nå

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 17:27   #22
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Setet er fra 4 til 12 år eller 150 cm. Ryggen har 11 trinn med høyderegulering. Det skal ikke brukes som bare pute.

Vi kjøpte det hos NAF

Gammel 29-08-08, 20:43   #23
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Storesøster sitter nå forovervendt i en HTS Besafe IZI-Combi (9-18 kg). Hun er 96 cm lang og 16,5 kg, selv om hun bare er litt over 2,5 år. Stor jente, altså. Jeg ser at setet begynner å bli i snaueste laget for henne, og vi skal kjøpe nytt sete til henne ASAP. Men jeg er i stuss over om det er best med beltestol a la Cybex eller en stol med egne seler. Denne Cybex X ser jo helt super ut, og vi ligger nok an til en slik. Men er dette den beste stolen for henne?

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:43   #24
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Storesøster sitter nå forovervendt i en HTS Besafe IZI-Combi (9-18 kg). Hun er 96 cm lang og 16,5 kg, selv om hun bare er litt over 2,5 år. Stor jente, altså. Jeg ser at setet begynner å bli i snaueste laget for henne, og vi skal kjøpe nytt sete til henne ASAP. Men jeg er i stuss over om det er best med beltestol a la Cybex eller en stol med egne seler. Denne Cybex X ser jo helt super ut, og vi ligger nok an til en slik. Men er dette den beste stolen for henne?

Om hun er 16,5kg ville jeg ikke kjøpt stol med egne seler.
Disse stolene går jo bare til 18kg, pluss at det beste er beltestol når de er over 15kg.
(Om en sørger for at selen ligger som den skal ved belteføringen)

Du kan jo ta henne med til butikken og prøve noen beltestoler?

Babyshop har -20% på alle bilstoler nå.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:57   #25
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Er dette av den typen seter som man kan gjør om til bare pute når barnet blir enda eldre? Kan ryggen reguleres etter hvert som barnet vokser?

Lillemann sitter fortsatt bakovervendt i sin Britax two-way elite, men han har begynt å uttrykke sin misnøye med dette. Det er i følge han et "babysete" Jeg tenkte han kanskje skulle få nytt sete til jul og lurer selvfølgelig på hvilket jeg skal velge. Foreløpig er han nok litt mindre enn poden din, men innen jul er han nok omtrent der gutten din er nå

Jeg vet ikke om du er klar over det, men det er ikke anbefalt å sitte på pute i det hele tatt.

Om et barn personlig mener at det sitter i et babysetet hadde jeg ikke tatt hensyn til det, sikkerheten er så mye bedre slik han sitter nå enn om han skal sitte forovervendt. Barn bør ikke få bestemme slikt selv.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 15:23   #26
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg vet ikke om du er klar over det, men det er ikke anbefalt å sitte på pute i det hele tatt.

Om et barn personlig mener at det sitter i et babysetet hadde jeg ikke tatt hensyn til det, sikkerheten er så mye bedre slik han sitter nå enn om han skal sitte forovervendt. Barn bør ikke få bestemme slikt selv.

Hva er galt med pute for større barn? Jeg har ingen planer om å flytte Snuppa på lenge enda, men når hun kommer et stykke opp i skolealder ser jeg ikke bort ifra at det kan være aktuelt.

Lillemann sitter fotsatt i sitt bakovervendte sete, fordi JEG vet det er best. Jeg synes det er greit å snu han når han er ca fire år. Utilfredse barn i bil er også en sikkerhetsrisiko. Fornøyd fireåring framovervendt eller misfornøyd fireåring bakovervendt - tja, sannelig om jeg vet hva som er best og verst

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 00:30   #27
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Se kollisjonstest som viser den store forskjellen her

17. mph = ca. 28 km/t
40 mph = ca. 64 km/t

I følge Trygg Trafikk gir betydelig bedre sikkerhet med en beltestol enn bare bilpute, spesielt ved sidekollisjoner.

Beltestolen reduserer risikoen for skader ved sidekollisjon med ca. 70 % mens bilputen gir lite eller ingen beskyttelse i det hele tatt.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.