Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye tid bruker du på forum - og hva kan gjøres for å redusere forumforbruket?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-08, 23:15   #21
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på forum - og hva kan gjøres for å redusere forumforbruket

Jeg har en voldsom forumperiode for tiden, hvor alt for mye tid går med. Faktisk til og med tid jeg heller kunne brukt sammen med ungene. Det som skal til for min del er å gjøre noe mer givende på dagtid enn å ha mammaperm. Når hodet mitt først blir sløvt, så må det underholdes konstant for å forbli sløvt.

Tror nok løsningen blir å kvitte seg med (den snart utslitte) laptoppen og sette opp ei stasjonær maskin. Kanskje til og med maskin uten internett

Gammel 23-08-08, 23:15   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på forum - og hva kan gjøres for å redusere forumforbruket

Jeg bruker nok minst 2 timer i døgnet, i alelfall på fridager. Har ikke et snev av dårlig samvittighet for det !
Alternativet hadde vel vært å sløve i sofaen foran TV, noe som interesserer meg null.
Mannen min sitter det mangedobbelte av døgnet på nett ( se tittel) så jeg har ikke noe problem med å "forsvare" min nettbruk overfor han.
Nå blir jeg student om en drøy uke, da må nok endel av FP tiden min brukes til lesing.

Gammel 23-08-08, 23:35   #23
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Slik ståa er pr. idag har jeg ikke tid til å delta så mye i forumlivet. Det blir til at jeg "stikker innom" dersom jeg skal noe annet på pcn. Jeg jobber 120 % nå om dagen og da styrer det seg selv hvor mye jeg kan drive her inne. Har vært innom noen andre forum, men de er bare kjedelige. Det er her jeg vil være.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:37   #24
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

tja, vet ikke helt... men jeg kan ikke bruke pc så lenge minsta er i nærheten... da kommer hun å trykker på den knappen som gjør at startmenyen spretter opp... og ned... og opp .. og ned... eller den dingsen som slår av hele maskina.. den lille tappen som registerer at du lukker pcn. De to knappene gjør at jeg ikke gidder rett og slett.. men etter hun har lagt seg.... danser musen på bordet..

far i huset ser tv og er fornøgd med at jeg ikke blander meg i tv programmet hans han er veldig glad han slipper å se frustrerte fruer ++ . Men i de mest hektiske skoleperiodene må jeg nok velge lesing...

så her varierer det.

Gammel 23-08-08, 23:42   #25
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg har så mye alenetid, så tenker ikke kutte ut. Eneste som jeg lar være å gjøre oga dette er husarbeid. Men det går da på et vis!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:44   #26
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har dere som har dårlig samvittighet ambisjoner om å gjøre noe kjedelig og "fornuftig" på kveldstid, altså? Det er jo avslappende og ren mentalhygiene på linje med å henge i sofaen foran TVen. For meg er det kvalitetstid med meg selv (og ikke rent sjeldent med mannen, siden han også er her).

Det er aller mest dagtid-bruken som "plager" meg, og som har typiske trekk med andre avhengigheter. At jeg forlater ungene i lek (evt slosskamp) for å sjekke svar, slår av støvsugeren for å se om det har kommet en oppdatering der eller der, tenker "rydde eller nette, eller gå ut en tur med barna" også er det pcen som vinner...

Når mannen ikke jobber så er jeg ikke så ille, så bare det at jeg skjuler den verste bruken er jo nesten et faremoment.

Gammel 23-08-08, 23:44   #27
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg bruker alt for mye tid på nett, men jeg er lat. Jeg ville ikke gjort noe annet uansett sikkert. :kjenner seg selv:

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:47   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kuttet ut ett forum, og bruker nå kun FP.
Det hjelper iallefall..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:48   #29
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har kuttet ut ett forum, og bruker nå kun FP.
Det hjelper iallefall..

:hulk:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:49   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

:hulk:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:02   #31
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er flink til ikke å ha dårlig samvittighet for å gjøre ting jeg koser meg med. Det er meningen at man skal ha det så bra som mulig!
Livet er for kort til å bare stryke sokker.

Der sa du det!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 02:47   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer veldig. Som regel femten til tjue minutter når jeg står opp, så noen timer på dagen og noen timer på kvelden. Jeg synes det er litt mye, og vurderer også å kutte ned. Ikke fordi jeg skal gjøre så mye annet som er så himla viktig, men fordi jeg ikke vil bruke så mye av tiden min på forum. Jeg er veldig glad i FP, og det er veldig oppløftende med et sted man får såpass mye input som man gjør her, men jeg synes personlig at det går utover tiden jeg heller kunne brukt på familien. Jeg kommer nok til å begrense det til en time daglig. Tillater meg dog mer surfetid på jobb (når det er rolig).

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 08:48   #33
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vet ikke helt hvor mye tid jeg bruker. Noen dager er jeg nesten ikke innom forum i det hele tatt, selv om jeg føler at jeg er forpliktet siden jeg er admin på et forum. De dagene jeg ikke er i humør er jeg bare innom der, skummer overskriftene og sjekker innom modde-hjørnet. Andre dager, når jeg virkelig koser med med nettet kan jeg bruke noen timer. Jeg bruker også litt tid på jobb, men det blir sånn jobbe effektivt 40 minutter, surfe 5 minutter, jobbe effektivt 40 minutter, surfe 5 osv. Jeg ser ikke på tv, og det er vel egentlig den tiden jeg har overført til pc-bruk. Jeg er for tiden bare innom tvillingforumet og FP, sjekker såvidt innom facebook en gang i døgnet og sjekker mail.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 08:51   #34
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker forum for å få en pause og koble av litt sånn i hverdagen. Når Leo sover, og jeg tar en pause i husarbeid og diverse andre gjøremål, så setter jeg meg ned her. Og om kveldene når det ikke er noe på tv, eller når mannen er hjemme og okkuperer det med ps3 eller sci-fi-filmene sine.

Men redusere?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 08:58   #35
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det varierer veldig. Som regel femten til tjue minutter når jeg står opp, så noen timer på dagen og noen timer på kvelden. Jeg synes det er litt mye, og vurderer også å kutte ned. Ikke fordi jeg skal gjøre så mye annet som er så himla viktig, men fordi jeg ikke vil bruke så mye av tiden min på forum. Jeg er veldig glad i FP, og det er veldig oppløftende med et sted man får såpass mye input som man gjør her, men jeg synes personlig at det går utover tiden jeg heller kunne brukt på familien. Jeg kommer nok til å begrense det til en time daglig. Tillater meg dog mer surfetid på jobb (når det er rolig).

Dette er mine tanker også. Jeg bruker tilnærmet all min alenetid på nett. Det er for mye synes jeg.

Gammel 24-08-08, 08:59   #36
Left
Passiv

Standard

Bruker alt for mye tid på FP. Jeg klarte å kutte NM på dagen, og var flere mnd uten å være på forum i det hele tatt. Det kan jeg nok klare igjen om jeg vil.
Kjenner at jeg vil det nå. Ikke kutte helt, men nesten

Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 10:09   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neisj, det blir noen timer.
Men redusere forumbruket? Hvorfor i alle dager skulle jeg det?
Når jeg begynner i ny jobb regner jeg med at det blir mindre tid til FP i arbeidstiden, så sånn sett reduseres det, men jeg har det jo så kjekt her. Skjønner ikke hvorfor jeg skal slutte med noe kjekt.
Det går kun ut over tv-tid.

Gammel 24-08-08, 11:14   #38
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, problemstillingen er vel heller motsatt; Hvordan kan jeg redusere andre og kjedeligere ting i livet mitt, slik at jeg får tid til mer hyggelig forumaktivitet.

Gammel 24-08-08, 11:19   #39
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøver og redusere nå. Er her og på det forumet som Gunnis har trukket seg fra.Jeg bruker mest tid på det lukkede forumet. Jeg vil bruke mer tid på og lese,scrappe og trene.Så jeg har allerede kuttet ned en del.

Gammel 24-08-08, 11:23   #40
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på forum fremfor å se på TV og som kjappe pauser i arbeidsdagen, for jeg trenger å pause litt med jevne mellomrom, da jobber jeg mer effektivt, rett og slett. Når jeg har hatt fri/vært sykemeldt nå de siste mnd har jeg også brukt litt tid på FP, men det blir nok slutt på nå vesla blir født, jeg flytter og får et helt hus og en diger hage å holde styr på, samt to unger, trening, aktiviteter og diverse.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.