Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Meningen med livet (MML) og depresjon
Jeg har et avklart forhold til MML mitt og er deprimert 3 3,85%
Jeg har ikke et avklart forhold til MML mitt og er deprimert 4 5,13%
Jeg har vært deprimert, men har fått et avklart forhold til MML mitt og er det ikke lengre 9 11,54%
Jeg er syk og avskåret fra å oppfylle MML mitt og er derfor deprimert 3 3,85%
Jeg er syk og avskåret fra å oppfylle MML mitt, men er ikke deprimert 1 1,28%
Jeg har aldri vært deprimert og har altid hatt et avklart forhold til MML mitt 14 17,95%
Jeg har aldri vært deprimert og har aldri hatt noe avklart forhold til MML 18 23,08%
Dustepoll / Du tenker for mye / Vil bare se resultatene 26 33,33%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 15:20   #21
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er meningen med livet?

Kan vel egentlig signere alle her- mange glupe tanker

En utfordring vi har i dag ( slik jeg ser det) er å leve livene våre på best mulig måte, men uten at det går på bekostning av at andre kan få et godt liv. ( kanskje et litt annet tema, men likevel)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 15:32   #22
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neisj, det er ikke noe jeg går rundt og tenker på.
Ikke skjønner jeg hvorfor jeg skal tenke på det heller. Jeg tar hver dag som den kommer, og prøver å være snill og grei.

Gammel 25-08-08, 15:49   #23
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)

Jeg la til en poll jeg. Skulle kanskje laget en ny tråd på den siden den er litt på sidelinjen av spørsmålet her, men jeg fikk ikke til å slette den igjen når jeg fikk tenkt meg litt om, så da får det bli som det står.

Gammel 25-08-08, 15:54   #24
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte:

Jeg har aldri vært deprimert og har aldri hatt noe avklart forhold til MML

Jeg trenger ikke å vite at det er noen bestemt mening med livet mitt for å være lykkelig. Jeg tror ikke det ligger noe mer enn tilfeldigheter og flaks/uflaks bak jordas og menneskenes eksistens. Derfor velger jeg å leve som jeg ønsker den tiden jeg er på jorda. Det innebærer å gjøre så mye godt jeg kan for andre og meg selv, ikke dvele ved bagateller, ta sjanser som byr seg hvis jeg har brennende lyst, ikke gjøre ting jeg ikke har veldig lyst til hvis det ikke innebærer skade for andre. Ja, mange andre ting preger måten jeg lever livet mitt på også, men jeg etterstreber virkelig å ikke bekymre meg for bagateller.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 16:03   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe forhold til meningen med livet mitt i betydningen "hva mitt liv er ment å skulle brukes til". For meg betyr en slik tanke at noen/noe utenfor meg selv skal ha planlagt livet mitt, og det har jeg absolutt ingen tro på. Men hvis du mener "hva som gir livet mitt mening", så har jeg etter hvert tenkt ganske mye på det, selv om jeg kanskje ikke kan si at jeg har et avklart forhold til det.

Gammel 25-08-08, 16:05   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes heller ikke det er så meningsfullt(!) å si at det er naturens eller biologiens "mening" at vi skal formere oss. Eller det er i alle fall like interessant for meg som at det er tyngdekraftens "mening" at steiner skal ligge så langt nede som mulig.

Gammel 25-08-08, 16:07   #27
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns egentlig «42» er et ganske godt svar, og jeg tror ikke vi får noe foruminnlegg som er særlig mer klargjørende enn svaret jeg postet fra Monty Python's The Meaning of Life.

Ben "forgot the question" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 16:13   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært deprimert og har alltid hatt et avklart forhold til MML.

Nå har MML forandret seg veldig iløpet av årene, men jeg har aldri vært i tvil om at jeg har ting helt klart og vet hva jeg driver med.

Nå, når jeg er Krisebær har jeg ikke ting så fullstendig klart, men gi meg et par dager så skal jeg forsøke å fortelle hvordan jeg definerer MML.

Gammel 25-08-08, 17:05   #29
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært deprimert og har aldri hatt noe avklart forhold til MML

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 17:17   #30
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg syns egentlig «42» er et ganske godt svar, og jeg tror ikke vi får noe foruminnlegg som er særlig mer klargjørende enn svaret jeg postet fra Monty Python's The Meaning of Life.

Der minnet du meg om at jeg hadde glemt var meningen med livet var:
"Try and be nice to people, avoid eating fat, read a good book every now and then, get some walking in, and try and live together in peace and harmony with people of all creeds and nations." (Denne er jo bedre enn 42, da)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 17:41   #31
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg opplevde mitt livs største krise da jeg som 20 år gammel alenemamma fikk et lungesykt, prematurt barn. Plutselig tok livet mitt en ny retning, og jeg fikk et ansvar jeg ikke var klar for. Jeg datt helt i kjelleren.
Men jeg er sterk, og vi kom oss gjennom det sammen , barnet mitt og jeg. Vi har klart oss, og vi står her ennå. Sammen!
Jeg forandret meg som menneske da jeg hadde overlevd den krisen, jeg ble voksen, reflektert, og verdiene mine endret seg.
Jeg lærte meg å sette pris på en hverdag som er god, på friske dager hos barnet mitt, og på verdifull tid sammen med de jeg elsker høyest. Jeg lærte meg at med livet følger oppturer og nedturer, og jeg lærte meg å henge med. Jeg lærte meg og leve livet mitt, ikke bare eksistere i det.

Gammel 25-08-08, 17:41   #32
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er ikke noe jeg ofte pleier å fundere på, men så lenge jeg har det bra med meg selv og mine nærmeste også har det bra. Jeg klarer å ta gode valg for eget liv og gjerne også inspirere andre til å ta gode valg i sine liv, samt være et godt medmenneske her på jord så tror jeg at jeg er rimelig godt dekket opp.

Gammel 25-08-08, 18:52   #33
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Meningen med mitt liv er å ta de valgene som føles rett for meg, og sette pris på alle de små øyeblikkene. Og så er jeg blitt veldig bevisst på at jeg forteller folk det når jeg er glad i dem, eller syns de fortjener skryt/ros/heder og ære. Det kan være for sent plutselig.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:01   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg lov til å fnise over at FP faktisk har en poll over hva som er meningen med livet?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:08   #35
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg passet ikke til noen av svarene. Jeg har i grunn alltid (i voksen alder) hatt et avklart forhold til MML, men vært deprimert likevel en periode (ingen sammenheng med MML).

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:24   #36
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Har jeg lov til å fnise over at FP faktisk har en poll over hva som er meningen med livet?

Da må du først lage en å fnise over.

Gammel 25-08-08, 21:31   #37
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

For meg er det også en forskjell på meningen med livet og hva som gir livet mening. Det første aner jeg ikke, og det betyr heller ikke stort, det andre har jeg mange tanker om.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:33   #38
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Meningen med livet for meg er vel å gjøre noe meningsfylt, kose meg med familie og venner, være i naturen, høre musikk, drikke god vin, snakke med dere, lese en god bok. Litt som Safran ser jeg.

Jeg har det fryktelig godt i min boble akkurat nå, og har forøvrig aldri vært deprimert.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:34   #39
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver hele tiden å gripe etter Meningen og det er vel noe med det å være i den prosessen som gir en slags mening. Jeg tror aldri jeg kommer til å sette meg tilbake i stolen og tenke at nå har jeg funnet meningen med livet mitt. Jeg er ikke deprimert, men jeg er både pessmisist og optimist på en gang.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:35   #40
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Elsker dette svaret.
42 faktisk.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.