|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Meningen med livet (MML) og depresjon | |||
| Jeg har et avklart forhold til MML mitt og er deprimert |
|
3 | 3,85% |
| Jeg har ikke et avklart forhold til MML mitt og er deprimert |
|
4 | 5,13% |
| Jeg har vært deprimert, men har fått et avklart forhold til MML mitt og er det ikke lengre |
|
9 | 11,54% |
| Jeg er syk og avskåret fra å oppfylle MML mitt og er derfor deprimert |
|
3 | 3,85% |
| Jeg er syk og avskåret fra å oppfylle MML mitt, men er ikke deprimert |
|
1 | 1,28% |
| Jeg har aldri vært deprimert og har altid hatt et avklart forhold til MML mitt |
|
14 | 17,95% |
| Jeg har aldri vært deprimert og har aldri hatt noe avklart forhold til MML |
|
18 | 23,08% |
| Dustepoll / Du tenker for mye / Vil bare se resultatene |
|
26 | 33,33% |
| Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er meningen med livet?Kan vel egentlig signere alle her- mange glupe tanker |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva er meningen med livet?
|
|
|
#23 |
|
Live and let live
|
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Jeg la til en poll jeg. Skulle kanskje laget en ny tråd på den siden den er litt på sidelinjen av spørsmålet her, men jeg fikk ikke til å slette den igjen når jeg fikk tenkt meg litt om, så da får det bli som det står.
|
|
|
#24 |
|
Borte
|
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Jeg svarte:
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Jeg har ikke noe forhold til meningen med livet mitt i betydningen "hva mitt liv er ment å skulle brukes til". For meg betyr en slik tanke at noen/noe utenfor meg selv skal ha planlagt livet mitt, og det har jeg absolutt ingen tro på. Men hvis du mener "hva som gir livet mitt mening", så har jeg etter hvert tenkt ganske mye på det, selv om jeg kanskje ikke kan si at jeg har et avklart forhold til det.
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Jeg synes heller ikke det er så meningsfullt(!) å si at det er naturens eller biologiens "mening" at vi skal formere oss. Eller det er i alle fall like interessant for meg som at det er tyngdekraftens "mening" at steiner skal ligge så langt nede som mulig.
|
|
|
#27 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Jeg syns egentlig «42» er et ganske godt svar, og jeg tror ikke vi får noe foruminnlegg som er særlig mer klargjørende enn svaret jeg postet fra Monty Python's The Meaning of Life. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Jeg har aldri vært deprimert og har alltid hatt et avklart forhold til MML.
|
|
|
#30 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)
Der minnet du meg om at jeg hadde glemt var meningen med livet var:
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Jeg opplevde mitt livs største krise da jeg som 20 år gammel alenemamma fikk et lungesykt, prematurt barn. Plutselig tok livet mitt en ny retning, og jeg fikk et ansvar jeg ikke var klar for. Jeg datt helt i kjelleren.
|
|
|
#32 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Dette er ikke noe jeg ofte pleier å fundere på, men så lenge jeg har det bra med meg selv og mine nærmeste også har det bra. Jeg klarer å ta gode valg for eget liv og gjerne også inspirere andre til å ta gode valg i sine liv, samt være et godt medmenneske her på jord så tror jeg at jeg er rimelig godt dekket opp.
|
|
|
#33 |
|
Pauset
|
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Meningen med mitt liv er å ta de valgene som føles rett for meg, og sette pris på alle de små øyeblikkene. Og så er jeg blitt veldig bevisst på at jeg forteller folk det når jeg er glad i dem, eller syns de fortjener skryt/ros/heder og ære. Det kan være for sent plutselig. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Hva er meningen med livet?Jeg passet ikke til noen av svarene. Jeg har i grunn alltid (i voksen alder) hatt et avklart forhold til MML, men vært deprimert likevel en periode (ingen sammenheng med MML).
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Live and let live
|
Da må du først lage en å fnise over.
|
|
|
#37 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)For meg er det også en forskjell på meningen med livet og hva som gir livet mening. Det første aner jeg ikke, og det betyr heller ikke stort, det andre har jeg mange tanker om. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
godt brukt
|
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Meningen med livet for meg er vel å gjøre noe meningsfylt, kose meg med familie og venner, være i naturen, høre musikk, drikke god vin, snakke med dere, lese en god bok. Litt som Safran ser jeg. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er meningen med livet? (Lagt til en poll)Jeg prøver hele tiden å gripe etter Meningen og det er vel noe med det å være i den prosessen som gir en slags mening. Jeg tror aldri jeg kommer til å sette meg tilbake i stolen og tenke at nå har jeg funnet meningen med livet mitt. Jeg er ikke deprimert, men jeg er både pessmisist og optimist på en gang.
|
|
|
#40 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
![]() |
|
|