|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#23 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Repeat one. Kan man leve slik lenge?Eg tek omega og antioksidant tilskuddet (to tablettar) som fins i daglegvarebutikkane. Det anbefaler eg veldig. Men du kunne godt ha ete meir frukt og grønt. Elles kan du nok leve godt på dette i årevis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Repeat one. Kan man leve slik lenge?Etter å h lest ein gong til så ser eg at eg ville ha inkludert litt grovkorn/frø og meieriprodukt. Kva med ein yoghurt pr. dag med firkorn, linfrø og sesamfrø? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Repeat one. Kan man leve slik lenge?
Avocado for eksempel.
![]() |
#28 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#29 |
Absolute Beginner
|
Det blir litt som å tenke at det er lurt å spise bare salatblader og agurk og kalkunkjøtt i flere mnd om man tenker magert/ lavkalori. Man kan gå ned i vekt, men spesielt sunt tror jeg ikke det er å spise så ensidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
"De"
|
Nei det var det jeg stusset over jeg også. Det høres ikke videre bra ut i lengden.
![]() |
#31 |
Metallica!!
|
Jeg har latt meg inspirere av lavkarbo, til en viss grad. Jeg kunne aldri ha gjennomført det 100 % fordi det er litt for mye god mat som inneholder karber.
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Repeat one. Kan man leve slik lenge?For the record, dette er første gangen jeg bruker snillesmiletingen, og det er sikkert fordi jeg er småbrisen. Jeg beklager. Uansett, hovedprinsippene bak lavkarbo er at man skal ha protein til hvert måltid, sammen med litt (noen mener mye) fett samt grønnsaker. Det mangler en del grønnsaker her, jeg ville ha spedd på med f.eks. brokkoli (masse kalsium og jern) og andre grønnsaker med sterk farge (rød/grønn). Tunfisk er en glimrende kilde til omega-3 og med dette inntaket daglig ser jeg ingen grunn til å ta tilskudd. En multivitamintablett er likevel lurt å ta uansett hva man spiser, mener jeg. Grønnsaker inneholder fiber, så det er ikke påkrevet å innta mer enn det. Jeg håper bare du drikker massevis av vann i tillegg, det er alltid bra og holder magen i orden. |
![]() |
![]() |
#33 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg er veldig dårlig på yoghurt... Men jeg får i meg endel melk iløpet av uka i mine doser med Latte...
![]() |
#34 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Repeat one. Kan man leve slik lenge?Åh ja Krisebæret, fiber gjør veldig godt for magen. Glemte å svare på det. Grønnsaker og frukt inneholder fiber. Avocado inneholder masse fiber og gode fettsyrer blant annet.
![]() |
#35 |
"De"
|
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Repeat one. Kan man leve slik lenge?Frukt, eller allerhelst bær med vaniljekesam er fantastisk som dessert og tilfører både protein og verdifulle antioksidanter. Spiser du nøtter? |
![]() |
![]() |
#40 |
Passiv
|
![]() Sv: Repeat one. Kan man leve slik lenge?As I said. |
![]() |
![]() |
|
|