Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Repeat one. Kan man leve slik lenge?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 21:37   #21
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Repeat one. Kan man leve slik lenge?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Patetiske smilien.

Gammel 25-08-08, 21:37   #22
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Da frister ikke lavkarbo meg likevel ser jeg. Det KAN ikke være tilstrekkelig det bæret ramser opp her.

Lavkarbo er mye hva man gjør det til.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:38   #23
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg tek omega og antioksidant tilskuddet (to tablettar) som fins i daglegvarebutikkane. Det anbefaler eg veldig. Men du kunne godt ha ete meir frukt og grønt. Elles kan du nok leve godt på dette i årevis.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:38   #24
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Lavkarbo kan være så mangt.

Ok. Jeg tok Albertines ord for at dette var smøring før lavkarboøret

Gammel 25-08-08, 21:39   #25
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å h lest ein gong til så ser eg at eg ville ha inkludert litt grovkorn/frø og meieriprodukt. Kva med ein yoghurt pr. dag med firkorn, linfrø og sesamfrø?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:40   #26
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Det er mye fiber i frukt ihvertfall.

Gammel 25-08-08, 21:40   #27
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krisebær, her.

Poenget er jo at denne perioden kommer til å gå over. Men jeg er ikke helt sikker på hvor lenge den vil vare...

Omega3 og vitaminting trenger kanskje ikke være sp dumt.

Hvorfor må jeg passe på fiber? Hva gjør det for meg? Hva er det fiber i utenom brød og slikt?

Avocado for eksempel.
Jeg hadde nok og sett litt på dette med mineraler, magnesium og kalium er greit at man får i seg nok av.

Gammel 25-08-08, 21:41   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er også en perodespiser, men så ekstrem er jeg dog ikke. Jeg holder meg bare til en sort pålegg i gangen og har vanlig middag.

Lager du egen middag til Poden da eller?

Ja. Men han har også dilla på agurk, tomat og fetaost, så det spiser vi begge to.

Men det skal sies at sett bort ifra denne tunfisk/agurk-perioden, så spiser jeg ganske vanlig altså. Så vi pleier å ha samme middag.
Øh...Bortsett fra de siste månedene liksom...

Gammel 25-08-08, 21:41   #29
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det blir litt som å tenke at det er lurt å spise bare salatblader og agurk og kalkunkjøtt i flere mnd om man tenker magert/ lavkalori. Man kan gå ned i vekt, men spesielt sunt tror jeg ikke det er å spise så ensidig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:42   #30
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det blir litt som å tenke at det er lurt å spise bare salatblader og agurk og kalkunkjøtt i flere mnd om man tenker magert/ lavkalori. Man kan gå ned i vekt, men spesielt sunt tror jeg ikke det er å spise så ensidig.

Nei det var det jeg stusset over jeg også. Det høres ikke videre bra ut i lengden.

Gammel 25-08-08, 21:42   #31
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har latt meg inspirere av lavkarbo, til en viss grad. Jeg kunne aldri ha gjennomført det 100 % fordi det er litt for mye god mat som inneholder karber.
Men jeg prøver å begrense de kjappe karbene og heller finne sunnere alternativer som veldig grovt brød fremfor loff osv.

Gammel 25-08-08, 21:44   #32
Albertine
Passiv

Standard

For the record, dette er første gangen jeg bruker snillesmiletingen, og det er sikkert fordi jeg er småbrisen. Jeg beklager. Uansett, hovedprinsippene bak lavkarbo er at man skal ha protein til hvert måltid, sammen med litt (noen mener mye) fett samt grønnsaker. Det mangler en del grønnsaker her, jeg ville ha spedd på med f.eks. brokkoli (masse kalsium og jern) og andre grønnsaker med sterk farge (rød/grønn). Tunfisk er en glimrende kilde til omega-3 og med dette inntaket daglig ser jeg ingen grunn til å ta tilskudd. En multivitamintablett er likevel lurt å ta uansett hva man spiser, mener jeg. Grønnsaker inneholder fiber, så det er ikke påkrevet å innta mer enn det. Jeg håper bare du drikker massevis av vann i tillegg, det er alltid bra og holder magen i orden.

Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:44   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Etter å h lest ein gong til så ser eg at eg ville ha inkludert litt grovkorn/frø og meieriprodukt. Kva med ein yoghurt pr. dag med firkorn, linfrø og sesamfrø?

Jeg er veldig dårlig på yoghurt... Men jeg får i meg endel melk iløpet av uka i mine doser med Latte...

Meneh... Nå kom det jo så mange råd om så mange ting jeg må få i meg, at jeg aner jo ikke hvor jeg skal starte....

Og jeg glemte i hovedinnlegget å si at jeg spiser litt frukt og bær inni der også. ikke hver dag, men nå og da.

Gammel 25-08-08, 21:45   #34
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Åh ja Krisebæret, fiber gjør veldig godt for magen. Glemte å svare på det. Grønnsaker og frukt inneholder fiber. Avocado inneholder masse fiber og gode fettsyrer blant annet.
*slår et slag for avocadoen*

Gammel 25-08-08, 21:45   #35
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

For the record, dette er første gangen jeg bruker snillesmiletingen, og det er sikkert fordi jeg er småbrisen. Jeg beklager. Uansett, hovedprinsippene bak lavkarbo er at man skal ha protein til hvert måltid, sammen med litt (noen mener mye) fett samt grønnsaker. Det mangler en del grønnsaker her, jeg ville ha spedd på med f.eks. brokkoli (masse kalsium og jern) og andre grønnsaker med sterk farge (rød/grønn). Tunfisk er en glimrende kilde til omega-3 og med dette inntaket daglig ser jeg ingen grunn til å ta tilskudd. En multivitamintablett er likevel lurt å ta uansett hva man spiser, mener jeg. Grønnsaker inneholder fiber, så det er ikke påkrevet å innta mer enn det. Jeg håper bare du drikker massevis av vann i tillegg, det er alltid bra og holder magen i orden.

Fnihis! Du ER smpfull ja? Jeg våget ikke å spørre.

Gammel 25-08-08, 21:45   #36
Albertine
Passiv

Standard

Frukt, eller allerhelst bær med vaniljekesam er fantastisk som dessert og tilfører både protein og verdifulle antioksidanter. Spiser du nøtter?

Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:46   #37
Albertine
Passiv

Standard

Fnihis! Du ER smpfull ja? Jeg våget ikke å spørre.

Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 21:46   #38
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Så Albertine mener OGÅ at du må ha mer grønt. Goodie.

Gammel 25-08-08, 21:50   #39
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Men Albertine, hun spiser jo kun tomat og agurk, da synes jeg hun bør få i seg mer fiber.
Fortrinnsvis gjennom grønnsaker selvsagt.

Gammel 25-08-08, 21:50   #40
Albertine
Passiv

Standard

As I said. Jeg er for fiber jeg, men IKKE fra korn. Grønnsaker og nøtter inneholder massevis av saken.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.