|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: TORO på sporet!Barna liker toro tomatsuppe, det hender vi bruker pizzafyllet og ellers amerikansk gryterett i pitabrød hvert skuddår. Før i tiden, da jeg var ung ( |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: TORO på sporet!Når jeg satte meg ned og så på hva jeg hadde lagt inn - så er det jo egentlig ting jeg sjelden bruker nå. Kanskje er jeg mindre TOROmenneske enn jeg tror?
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: TORO på sporet!Vi bruker også Fjordland i ny og ne, til og med så ofte som en gang i uka vil jeg tro. Men å koke ris, grøt, lage pannekaker og pizzafyll gjør jeg kjapt og greit fra bunnen av. Jeg kan være enig i at indiske sauser tar litt lenger tid, men da kan man lage opp en bønsj en søndag og fryse i posjonspakninger. Ekte indisk smaker så milevis fra toros ferdigvarianter, at de burde egentlig ikke få lov til å kalle det indisk.
|
|
|
#4 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TORO på sporet!Jeg bruker ofte Toro på sauser og gryter, for jeg er så elendig til å lage sånt som skal krydres og jevnes. Men aldri spaghetti og pizzafyll. Heller aldri pannekaker, vafler, kaker eller boller. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: TORO på sporet!Den "boil in a bag" er bare så praktisk
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: TORO på sporet!
Den tiden du bruker på å klippe opp posen og brenne deg på fingrene kunne du brukt til å måle opp vanlig ris og vann. Bedre for miljøet er det også.
Hvis man kommer inni en rutine med å lage store porsjoner av saus kan man jo fint fryse ned og bruke det like lett som glassene.
De gangene vi spiser det er det ofte svinestek eller kjøttboller. Jeg syns for øvrig det er lite grønnsaker, så det pleier jeg å lageopp ved siden av.
|
|
|
#7 |
|
Har fått viljen sin
|
Ja hvis man har stor nok fryser såh |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sorry, jeg så ikke denne før nå! Jeg har brukt mims pastasaus endel, det ligger en oppskrift her inne jeg ikke har tid til å finne nå. Sånne andre sauser (typ poteter og saus) bruker vi lite, men de pleier jeg å smekke sammen med stekesjy, litt god buljong, maizenna og evt. litt jus. Sopranos-kokeboa har også en kjempegod basisoppskrift, men det tar en dag å lage.
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
"Lage store posjoner saus og så fryse ned"
|
|
|
#11 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: TORO på sporet!Ikke så mye TORO, men knorr lasagne er en slager her i huset. Eller forresten den meksikanske tomatsuppen er digg. Dolmiosaus er brukanes til pizzasaus, gryteretter og smaker nydelig, men det er vel heller ikke TORO...
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
De aller fleste. Jeg synes faktisk Fjordland sine middager er knallgode, og passer fint når man har lyst på "mammas kjøttkaker" og lignende, men ikke gidder å lage det bare til seg selv.
|
|
|
#13 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: TORO på sporet!Jeg føyer meg forøvrig inn i rekken over de som er passe (positivt) overrasket over Fjordland. Det er ikke så verst. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Ingenting med unntak av grøten kanskje.
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Sv: TORO på sporet!takk Iset, minner fælt om det smøreriet jeg prøver å lage. men jeg kjører alt i blender etter at jeg har surret løk og hvitløk, altså surret løk/hvitløk sammen med bokstomater. Synes det blir så blasst uansett hvor mye jeg krydrer.
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Man må ha i tomatpuré ja, ellers blir smaken litt tam. Ikke kjør alt sammen, gjør sånn som jeg sier.
Tørkede. Og bruk MASSE! Sukkeret er også viktig. Kan gjerne bruke fruktose eller annet søtstoff altså.
|
|
|
#18 |
|
Prematurmamma
|
Sv: TORO på sporet!Jeg er veldig glad i TORO.
|
|
|
|
#19 |
|
Prematurmamma
|
Sv: TORO på sporet!Den bolognese-gryten det er bilde av i hovedinnlegget er kjempegod hvis man slenger den i en ildfast form, ost over, gratinerer, og spiser med salat og hvitløksbaguetter.
|
|
![]() |
|
|