|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringer2-åringen er glad i hardpapp-bøkene. Mummi er hennes favoritt for tiden. Jeg prøver å bla litt i Kari Grossmanns bøker, men hun syns det er kjedelig om jeg leser, så vi kikker bare på bildene og peker på hva som er der. Det er veldig kjekt =)
![]() |
#22 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerOg så fins det endel billedbøker av Astrid Lindgren som er fine. Blant annet "Jeg vil ikke gå og legge meg". Min eldste gutt fikk den til toårsdagen, og den har vært lest mye for alle fire guttene. Nydelig illustrert er den også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerJeg trodde også at Ludde var for litt mindre barn. Men vi har akkurat pakket ut bøkene som vi hadde tenkt at knerten skulle overta. Snuppa (3,5 år) insisterte på å få lest Ludde på senga i kveld. Hun lo seg helt fillete. Mye mer enn hun gjorde da hun var 2. De har jo en annen humor nå.
![]() |
![]() |
#26 |
Live and let live
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringer
Snart syvåringen min er enda ikke med på å lese noe uten bilder. Han er veldig flink med språk og har et ordforråd som ligger over sin alder, men han er så veldig visuell også, og han bare elsker bilder. Han kan godt høre på lydbok, men skal vi lese bok, så må det være spennede bilder som han kan studere. Han sitter i evigheter og studerer Donald, det er kjempegøy og mye spennede detaljer. Så vi abonerer på Donaldbladet, og så kjøper vi av og til en ny Donaldpocketbok til ham, og da er han i himmelen.
![]() |
#27 |
Erfaren nok
|
Mamma Mø er morsomt!
![]() |
#28 |
Fortynnet
|
Nei, det er sant. Det er kanskje mer forskjell når barna er helt små, om de helst bare vil lese Tassen når de er to år, eller er klare for litt mer avanserte bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
kamelkonsument
|
Åja, skulle hatt flere Astrid Lindgren-bøker. Vi kjøpte "Jeg vil også ha et søsken" etter at lillebror kom til verden. Den er en av favorittbøkene til storesøster, og har en fin tilnærming til dette å få en å dele mamma og pappa med.
![]() |
#30 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her i gården elsker de dem + Thomas-serien. Vi har samtlige av Emma, og begynner å få en del av Thomas også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerFor de minste må jeg bare anbefale Stina Wirsen sine bøker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringer"Gjett hvor glad jeg er i deg" er en nydelig bok, som både jeg og Snuppa elsker. Anbefales! |
![]() |
![]() |
#33 |
Passiv
|
Takk for anbefaling!! Den skal jeg kjøpe til smurfen |
![]() |
![]() |
#34 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den er kjempefin
![]() |
#36 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringer"Den lille larven Aldrimett" bør også leses. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerBø og Bæ, Mamma Mø og bæsjeboken er veldig populære her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerHmm, ingen har sagt et pip om bøkene om Fiat og farmor av Iben Sandemose? 3-åringen i huset elsker dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Bokanbefaling for 2-3 åringerHer går det også veldig mye i Lillesøster-bøkene. Har snart alle sammen nå, og de leses hver dag. Har også lydboka, og snuppa på to år og åtte måneder kan snart flere bøker utenat. (Spesielt den hvor hun går til barnehagen og den hun tisser i flosshatten.)
![]() |
|
|