Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ære være alenemødre ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-08, 21:15   #21
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ære være alenemødre ...

Signerer mams. Har bare vært aleinemor i noen måneder, men det går forbausende bra.
Jeg hadde de også mye før vi ble skilt, så overgangen ble ikke så stor. Det eneste som tar mye energi er all arbeidet som vi ofte kunne dele på, feks, oppvaska.
Jeg kan ikke akkurat legge meg på sofan og si at pappa skal lage mat.

Gammel 03-09-08, 21:18   #22
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes overskriften er verken "domm" eller misvisende.
Hvorfor synes du det, Skremmern?

Selvfølgelig er det ære være alenemødre. Jeg har stor respekt for damer/menn som har eneansvar for barna sine. Det er da en formidabel jobb å sitte med alene.
Hvorfor skulle vi ikke la litt heder og ære drysse over dem?

Gammel 03-09-08, 22:14   #23
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Min mann fant i dag ut at å være alenepappa var hvertfall ingen tilværelse han ønsket seg. Jeg har vært på kurs på dagen mens han har permisjon med minste så han måtte også hente eldste på SFO. Og i kveld har jeg vært på møte i 4,5 time så da har han drasset alle tre med seg ut for eldste skulle på allidretten. Deretter måtte han legge dem. Og nå ligger han utslått på sofaen. Jammen på tide han fikk prøvd seg så han ser hvordan jeg har det når han jobber overtid!

Jeg skjønner AnneC godt jeg, og synes ikke at overskriften eller innholdet er "dommt". Kan føle det slik selv innimellom.

Gammel 06-09-08, 16:33   #24
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes overskriften er verken "domm" eller misvisende.
Hvorfor synes du det, Skremmern?

Selvfølgelig er det ære være alenemødre. Jeg har stor respekt for damer/menn som har eneansvar for barna sine. Det er da en formidabel jobb å sitte med alene.
Hvorfor skulle vi ikke la litt heder og ære drysse over dem?

Hva med alenefedre?

At man ønsker å hylle dem med en egen tråd må være en ærlig sak, det skal jeg ikke legge meg oppi, men å gjøre det fordi man har tilbragt noen dager alene med barna og tydeligvis hadde problemer med det, er teit.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 17:39   #25
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

At man ønsker å hylle dem med en egen tråd må være en ærlig sak, det skal jeg ikke legge meg oppi, men å gjøre det fordi man har tilbragt noen dager alene med barna og tydeligvis hadde problemer med det, er teit.

Jeg skjønner rett og slett ikke poenget ditt.

Om jeg er syk mange dager i strekk, priser jeg meg lykkelig over at jeg ikke er kronisk syk. Når jeg har måneder som er trange økonomisk,er jeg glad for at jeg ikke er fattig. Når jeg får andres problemer med å få barn tett på livet, kjenner jeg hvor stor pris jeg setter på at vi fikk våre to uten strev. Når man hører om krig i andre land, setter man pris på at ens eget land er et fredelig ett - og når man kjenner på slitenheten etter å ha vært alene med egne barn over en periode, får man vikelig fokus på hvor stor pris man setter på at man er to om dette ansvaret til daglig.

Hovedinnlegget vitner om empati med andre samt takknemlighet over egen livssituasjon. Finnes det noe finere enn å evne disse to tingene?

Gammel 06-09-08, 17:46   #26
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner rett og slett ikke poenget ditt.

Om jeg er syk mange dager i strekk, priser jeg meg lykkelig over at jeg ikke er kronisk syk. Når jeg har måneder som er trange økonomisk,er jeg glad for at jeg ikke er fattig. Når jeg får andres problemer med å få barn tett på livet, kjenner jeg hvor stor pris jeg setter på at vi fikk våre to uten strev. Når man hører om krig i andre land, setter man pris på at ens eget land er et fredelig ett - og når man kjenner på slitenheten etter å ha vært alene med egne barn over en periode, får man vikelig fokus på hvor stor pris man setter på at man er to om dette ansvaret til daglig.

Hovedinnlegget vitner om empati med andre samt takknemlighet over egen livssituasjon. Finnes det noe finere enn å evne disse to tingene?

Fullstendig enig med deg! Mulig det burde stått aleneforeldre i overskriften, men jeg hadde ingen problemer med å skjønne hva HI mente.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 18:05   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kanskje ikke det største og viktigste poenget i verden. Jeg synes det er teit, dere synes det er überkult. Greit nok.

Gammel 06-09-08, 18:15   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Det er kanskje ikke det største og viktigste poenget i verden. Jeg synes det er teit, dere synes det er überkult. Greit nok.

...om ikke akkurat "überkult" så ihvertfall ikke teit.

Gammel 06-09-08, 22:33   #29
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...om ikke akkurat "überkult" så ihvertfall ikke
teit.

Apropos teit og überkult. Jeg syns det er teit å bruke ordet überkult.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 22:54   #30
Frantzen
Passiv

Standard

Som det sies av flere så er det stor forskjell på å være alene og vite at det er slik det er - og å være alene noen dager/uker og kjenne på at den som er på tur skulle ha vært der. Jeg tror det er mange ulike prosesser som gjør at det blir to forskjellige situasjoner, som savn av den som er på reise, irritasjon over at h*n er bortreist, fravær av de vante rutinene f.eks. Den som er alene og vet at slik ER det, går ikke med den samme følelsen av å "mangle" noen. Innstillingen er en annen, og det er jo kjent at måten vi er innstilt på en situasjon preger hvordan vi takler den.
Jeg har vært alenemor i 12 år - de siste 7 årene uten barnefaren i live. Når han døde tenkte jeg at det kom til å bli et vanvittig kjør uten den vante avlastningen (samværshelger) men det viste seg fort at også det gikk veldig greit. Det var jo slik det var. Når man står i det så må man bare og da viser det seg ofte at det ikke er så slitsomt som man fryktet.

Også er jeg helt enig med Skremmern selv om jeg nok ville ha formulert meg litt annerledes i håp om å bli tatt på alvor

Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 23:19   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Også er jeg helt enig med Skremmern selv om jeg nok ville ha formulert meg litt annerledes i håp om å bli tatt på alvor

Deg om det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.