|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MobiltelefonreglerJeg hadde aldri tatt andres telefon (bare mannen sin da).
![]() |
#22 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MobiltelefonreglerJeg hadde aldri svart en annens telefon på jobb, nei.
![]() |
#23 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: MobiltelefonreglerDet har aldri falt meg inn å svare en annen persons mobiltelefon. Jeg sitter i åpent landskap og vi bruker mobilen hyppig på jobb. Ergo ringer den også ofte.. Jeg synes mobiltelefonen er en personlig ting og ville nok vært kraftig irritert om noen svarte mine samtaler.
![]() |
#24 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: MobiltelefonreglerAvvise samtalen var selvsagt uttrykket jeg lette etter i innlegget mitt....
![]() |
#26 |
I mål
|
![]() Sv: MobiltelefonreglerJeg hadde generelt ikke gjort det, men jeg har gjort det en gang da en kollega aldri husket å slå av lyden. Dersom lyden er på, synes jeg egentlig folk kan gjøre som de vil - hvis det skjer jevnlig. Er mobilen stort sett på lydløs synes jeg det er frekt å ta den, også den ene gangen man glemmer å ha den på lydløs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: MobiltelefonreglerMulig det er det jeg skal gjøre med min kollegas telefon som ringer og ringer. Jeg har bedt henne om å sette på lydløs, men hun gjør det ikke. I tillegg er ringetonen grusom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
godt brukt
|
![]() Sv: Mobiltelefonregler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: MobiltelefonreglerJeg hadde ikke blitt sur eller noe sånt, men jeg tror ikke de jeg jobber med hadde kommet til å svart heller da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: MobiltelefonreglerJeg ville aldri svart på en annens mobiltelefon. Men jeg skjønner at det er irriterende å jobbe ved siden av en ringende telefon. Hva med å sette profilen til "møte", da hører du når den ringer, men den ringer bare én gang slik at plagen for andre blir minimal om du glemmer deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Ute på tur
|
![]() Sv: MobiltelefonreglerJeg sitter i landskap og har noen ganger slått av mobiltelefoner som ringer kontinuerlig. Det er nok ringing, om man ikke må høre på en tlf som ikke blir besvart i tillegg.
![]() |
#32 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: MobiltelefonreglerJeg hadde aldri besvart en kollegas mobiltelefon, og, selv om jeg er en person som lett irriterer meg (ja, faktisk nyter jeg å irritere meg innimellom), tror jeg aldri en kollegas ringende telefon kunne satt mitt sinn i kok. (Hvor mange ganger kan en telefon ringe i løpet av en arbeidsdag, liksom?)
![]() |
#33 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: MobiltelefonreglerDet kunne ikke falt meg inn å svare på et anrop til en kollegas mobiltelefon. Det har hendt at jeg har skrudd av lyd/avvist samtaler da, om lyden irriterte meg. Det hender derimot at jeg svarer på kollegaers jobbtelefon, dit er det som regel bare kunder/andre kolleager som ringer uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Passiv
|
![]() Sv: MobiltelefonreglerJeg tar ikke sambo sin telefon om den ringer en gang, så å ta en kollega sin telefon er heeeelt uaktuelt. Jeg ville kanskje gjort vedkommende oppmerksom på at den hadde ringt neste gang jeg så henne, men aldri i verden om jeg hadde tatt den. Aldri. |
![]() |
![]() |
#35 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: MobiltelefonreglerNå har det faktisk hendt at hennes har ringt også. Pleier bare å gjøre henne oppmerksom på det, men det er tydelig at det ikke gjelder begge veier. Er jo akkurat dette at en mobil er en veldig privat ting. (Meldinger, avtaler osv.) Føler meg rett og slett ikke komfortabel med at andre "klusser" med den. Av og til har man kanskje til og med lagt inn kallenavn/kosenavn på tlf.lista. "Elskern" f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Velger å ignorere idioter
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
![]() |
![]() Sv: MobiltelefonreglerSer på å svare på en kollega sin moblitelefon, som det samme som å lese posten hans/hennes. Sambo sin kommer vel an på hvaslags avtale man har.
![]() |
#37 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Mobiltelefonregler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
flisespikker
|
![]() Sv: MobiltelefonreglerJeg synes at å svare kollegaens mobiltelefon er veldig langt unna å lese posten deres, da. (Med mindre man utgir seg for å være kollegaen for å lure til seg privat informasjon pr. telefon.) Det blir mer å sammenligne med å hente inn post fra kollegaens posthylle og legge på plassen deres - man ser hvem det er fra, men man leser ikke innholdet.
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: MobiltelefonreglerMye bedre å gjøre som på den forrige jobben min (landskap). Kollegaen min som hadde en SINNSYKT høy og irriterende melodi som ringelyd og alltid gikk fra telefonen på pulten måtte lete den opp - skrudd på lydløs - fra en eller annen blomsterpotte... (nei, ikke meg).
![]() |
|
|