Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Mobiltelefonregler

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 20:14   #21
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobiltelefonregler

Jeg hadde aldri tatt andres telefon (bare mannen sin da).
Hadde reagert som deg om noen hadde svart på min.
Men jeg hadde definitivt skrudd av lyden om jeg la den fra meg noe sted.

Gammel 02-09-08, 20:15   #22
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde aldri svart en annens telefon på jobb, nei.

Har svart mannens, og et par ganger venninners når jeg ser hvem som ringer.

Men det jeg har gjort på jobb, som vedkommende kanskje har blitt irritert for, er at jeg har "svart nei" på telefonen, når den har ringt lenge. Det ER fryktelig irriterende å dele kontor med 12 stykker i utgangspunktet, og når man da i tillegg sitter og hører på en høy fæl ringetone i tillegg til vibrering mot skrivebordet, som gjerne ringer gang på gang, kan nok være nok. Men ville ikke funnet den frem fra en veske eller sekk, da har jeg bare gjort folk oppmerksomme ved å si "høres ut som det er noe som ringer i sekken din til stadighet" eller lignende. Mobiler som ligger på naboskrivebordet og ringer gang på gang har jeg latt meg friste til å takke nei til samtalen.

Gammel 02-09-08, 20:16   #23
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har aldri falt meg inn å svare en annen persons mobiltelefon. Jeg sitter i åpent landskap og vi bruker mobilen hyppig på jobb. Ergo ringer den også ofte.. Jeg synes mobiltelefonen er en personlig ting og ville nok vært kraftig irritert om noen svarte mine samtaler.

Vi har en enighet om at telefonen alltid skal stå på lydløs, men i de tilfeller noen har glemt det så kan jeg finne på å skru ned/"mute" lyden eller avvise samtalen for mine kolleger. Men svare den? Aldri!

Gammel 02-09-08, 20:25   #24
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Avvise samtalen var selvsagt uttrykket jeg lette etter i innlegget mitt....

Gammel 02-09-08, 20:26   #25
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det som er så frekt med å svare en annens telefon forresten? Man utgir seg da ikke for å være telefoneieren?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 20:30   #26
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde generelt ikke gjort det, men jeg har gjort det en gang da en kollega aldri husket å slå av lyden. Dersom lyden er på, synes jeg egentlig folk kan gjøre som de vil - hvis det skjer jevnlig. Er mobilen stort sett på lydløs synes jeg det er frekt å ta den, også den ene gangen man glemmer å ha den på lydløs.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 20:35   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Mulig det er det jeg skal gjøre med min kollegas telefon som ringer og ringer. Jeg har bedt henne om å sette på lydløs, men hun gjør det ikke. I tillegg er ringetonen grusom.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 20:46   #28
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg syns dette var en ganske grei måte å demonstrere hvor irriterende det er med en ringende mobil på et arbeidsrom

Det samme tenkte jeg. Men jeg hadde aldri tatt den selv.
Nei, om det var så galt (irriterende) så kunne hun vel bare lagt på eller noe. Men besvare andres telefon hadde jeg aldri gjort.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:01   #29
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke blitt sur eller noe sånt, men jeg tror ikke de jeg jobber med hadde kommet til å svart heller da.

De eneste telefonene utenom min egen jeg svarer på er mamma eller pappa sin. Mannen sin svarer jeg aldri om den ringer.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:13   #30
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville aldri svart på en annens mobiltelefon. Men jeg skjønner at det er irriterende å jobbe ved siden av en ringende telefon. Hva med å sette profilen til "møte", da hører du når den ringer, men den ringer bare én gang slik at plagen for andre blir minimal om du glemmer deg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:25   #31
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter i landskap og har noen ganger slått av mobiltelefoner som ringer kontinuerlig. Det er nok ringing, om man ikke må høre på en tlf som ikke blir besvart i tillegg.

Gammel 02-09-08, 21:54   #32
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde aldri besvart en kollegas mobiltelefon, og, selv om jeg er en person som lett irriterer meg (ja, faktisk nyter jeg å irritere meg innimellom), tror jeg aldri en kollegas ringende telefon kunne satt mitt sinn i kok. (Hvor mange ganger kan en telefon ringe i løpet av en arbeidsdag, liksom?)

Likevel er jeg helt for å ha telefonen på lydløs mens man er på jobb, og hadde stor forståelse da mine kolleger under latter og ståk hadde gjemt telefonen min øverst i yuccapalmen en gang den lå og ringte mens jeg var til lunsj.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:55   #33
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det kunne ikke falt meg inn å svare på et anrop til en kollegas mobiltelefon. Det har hendt at jeg har skrudd av lyd/avvist samtaler da, om lyden irriterte meg. Det hender derimot at jeg svarer på kollegaers jobbtelefon, dit er det som regel bare kunder/andre kolleager som ringer uansett.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:47   #34
Left
Passiv

Standard

Jeg tar ikke sambo sin telefon om den ringer en gang, så å ta en kollega sin telefon er heeeelt uaktuelt. Jeg ville kanskje gjort vedkommende oppmerksom på at den hadde ringt neste gang jeg så henne, men aldri i verden om jeg hadde tatt den. Aldri.

Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:02   #35
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har det faktisk hendt at hennes har ringt også. Pleier bare å gjøre henne oppmerksom på det, men det er tydelig at det ikke gjelder begge veier. Er jo akkurat dette at en mobil er en veldig privat ting. (Meldinger, avtaler osv.) Føler meg rett og slett ikke komfortabel med at andre "klusser" med den. Av og til har man kanskje til og med lagt inn kallenavn/kosenavn på tlf.lista. "Elskern" f.eks. ( Nei, det siste var tull altså.) Vel ,kommer nok til å bli flinkere til å slå av lyden, det er helt sikkert....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:02   #36
lowrider
Velger å ignorere idioter

lowrider sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Ser på å svare på en kollega sin moblitelefon, som det samme som å lese posten hans/hennes. Sambo sin kommer vel an på hvaslags avtale man har.

Gammel 02-09-08, 23:05   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lowrider, her.

Ser på å svare på en kollega sin moblitelefon, som det samme som å lese posten hans/hennes. Sambo sin kommer vel an på hvaslags avtale man har.

Er liksom litt der jeg også, men registrerer at det er ulike meninger om det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:07   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at å svare kollegaens mobiltelefon er veldig langt unna å lese posten deres, da. (Med mindre man utgir seg for å være kollegaen for å lure til seg privat informasjon pr. telefon.) Det blir mer å sammenligne med å hente inn post fra kollegaens posthylle og legge på plassen deres - man ser hvem det er fra, men man leser ikke innholdet.

Gammel 02-09-08, 23:08   #39
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om den er så privat så ville jeg ikke gått fra den på kontoret jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:11   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye bedre å gjøre som på den forrige jobben min (landskap). Kollegaen min som hadde en SINNSYKT høy og irriterende melodi som ringelyd og alltid gikk fra telefonen på pulten måtte lete den opp - skrudd på lydløs - fra en eller annen blomsterpotte... (nei, ikke meg).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.