Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sukkerpasta - til kakelokk

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-08, 16:01   #21
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerpasta - til kakelokk

Icing under lokket ja. Som kremfløte under marsipan, på en måte.

Skal bli spennende å se om jeg klarer det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 17:38   #22
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Haha det skal nå bli enda mer spennende om JEG klarer det!!

Lykke til!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 17:45   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg leser "Sukkerpasta - til kakerlakk". Hver gang.

Jeg og!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:38   #24
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Urt sin marsmallow-oppskrift funker som bare det! Det står bruk gjerne mixmaster.. BRUK mixmaster.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:40   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig aldri hørt om sukkerpasta jeg.

Gammel 03-09-08, 22:49   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Urt sin marsmallow-oppskrift funker som bare det! Det står bruk gjerne mixmaster.. BRUK mixmaster.

Gammel 06-09-08, 11:45   #27
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Nå har jeg laget den blå fondanten til kaken. Den ble ganske lys blå, så jeg var nok litt forsiktig med fargen. Men den viser godt igjen i forhold til det hvite, så det blir nok fint. Men herregud for en grisejobb å lage den fondanten! Jeg er dekket i melis fra topp til tå, og hadde en hvit "squirt" i trynet. Mannen mente det så ut som "noe annet".

Gammel 20-02-09, 18:36   #28
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drar opp denne, fordi jeg skal lage prinsesseslottkake til i morgen.
Tenker å bruke "soaked" sjokoladekake, med rosa lokk. Noen som tror det blir krise?
Jeg trenger vel ikke noe annen glasur til? Det kan vel bli fint med lokket direkte på kaka, eller burde jeg finne en icing? Noen tips?
Tror dere det holder med dobbel oppskrift av fondanten?

(H J E L P )

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 18:37   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Lite tips herfra, men

Gammel 20-02-09, 19:12   #30
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Egentlig aldri hørt om sukkerpasta jeg.

Jo, Bocca har da snakket omm MMF? :følger nøye med på kaketråder:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 22:31   #31
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for lykke til guniss, gudene skal vite at jeg trenger det.

Ingen med tips? Kaka står i ovnen, skal til med fondanten nå.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 22:37   #32
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Mannen er konditoren her i huset, og han brukte MMF da han laget bryllupskaken til min søster. Hun ville ha helt hvit kake med hvite roser, og mannen lagde 3. etasjes kake (sukkerbunn med krem og tre forskjellige bærfyll - multer, jordbær og bringebær) med marsmellows-sukker-lokk, hvite roser av det samme klisjet og grønne blader.
Den ble lekker og smakte himmelsk.
Er det rart at jeg elsker den mannen?

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 23:07   #33
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Nå er jeg trøtt....

Leste: "Sukkerpasta - til kakerlakk"

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 23:14   #34
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Drar opp denne, fordi jeg skal lage prinsesseslottkake til i morgen.
Tenker å bruke "soaked" sjokoladekake, med rosa lokk. Noen som tror det blir krise?
Jeg trenger vel ikke noe annen glasur til? Det kan vel bli fint med lokket direkte på kaka, eller burde jeg finne en icing? Noen tips?
Tror dere det holder med dobbel oppskrift av fondanten?

(H J E L P )

Jeg tror det blir kjempebra!
Høres i alle fall godt ut.
Tviler på at du trenger icing, kanskje litt ekstra glasur som er litt stivere enn den glasuren som soaker kaken?
Bilde når du er ferdig? Ja?

Gammel 20-02-09, 23:57   #35
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Nå er jeg trøtt....

Leste: "Sukkerpasta - til kakerlakk"

Sånn som disse?

Gammel 21-02-09, 09:43   #36
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tammen: Det er kanskje litt sent nå, men da jeg lagde prinsesseslottkake tidligere i år så brukte jeg vanlig sjokoladekake og pyntet med kremfløte som var farget med rosa cacas-farge. Det fungerte helt fint, var enkelt-penkelt og smakte ikke så aller verst.

Gammel 12-08-09, 14:36   #37
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trekker opp denne tråden jeg også.

Poden skal ha bursdagskake, og har bestilt sjokoladekake med smørkrem. Jeg har mest lyst til å prøve Urt sin fondant, for jeg inbiller meg at kaken blir penere og enklere å dekorere med det. Men, kan jeg da ha smørkrem under fondanten? Blir det godt? Og fint? Det blir vel uansett litt tørt hvis jeg bare legger fondanten rett på kaka?
Noen som har prøvd og vil dele erfaringer?

Gammel 12-08-09, 14:40   #38
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Litt usikker på hvordan det er med smørkrem rett under lokket, men kan du ikke lage flere lag og så ha kremen mellom? Men tror det går greit med litt.

Apple er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 16:56   #39
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Smørkrem kan fint brukes under fondant.

Gammel 12-08-09, 18:52   #40
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Smørkrem kan fint brukes under fondant.

Flott! Bare jeg får til fondanten snart høres det ut som en plan.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.