Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Har noen her hatt regresjonshypnose?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 15:18   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her hatt regresjonshypnose?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nope, men en eks-venninne stod frem i Allers som en vellykket slankehypnosetilfelle, mens sannheten var at hun hadde spise reductil i 2 år.

Så nei.. tror ikke på sånt.

Men det er jo noe helt annet. Selvhypnose dreier seg jo om å manipulere sin egen hjerne og sine egne tanker. Ikke til å huske sitt forrige liv, synge "Ja vi elsker hvis noen knipser med fingrene" eller annet vissvass.

Jeg har gått på "Tenk deg slank"-kurs med hypnose, og det var skuffende lite mystisk, gitt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 15:27   #22
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hun ble hypnotisert til å ikke like sjokolade og har ikke likt det siden. Dette er mange år siden nå, og hun har ikke rørt sjokolade, klarer det ikke.

Når du nærmer deg 10000 sjokolader på 10 år, kan det jo hende at hun rett og slett ble lei. Hvis hypnose hadde fungert på denne måten er jeg overbevist om at Onkel Stat hadde inkludert hypnose som en del av helsetilbudet for små barn og vaksinert dem mot dårlige holdninger til skole og arbeidsliv. For ikke å snakke om gigantbesparelsene i helsesektoren.

:Du er ikke syk:

Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 15:28   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan godt hende hun ble lei ja, men jeg synes det er litt vel tilfeldig å skulle bli lei akkurat samme dag som man blir hypnotisert til å ikke like sjokolade. Men men, tilfeldigheter skjer jo.

Gammel 04-09-08, 16:01   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt noen diskusjoner omkring dette med ei som driver med dette. Vanlig hypnose og selvhypnose er jeg ikke skeptisk til, men regresjonshypnose blir noe annerledes. Jeg tror ikke på regresjonshypnose, men om det skulle være noe i det ville jeg hatt følgende spørsmål.. (noe de som driver med dette har vanskelig for å svare på).

Hvor er kompetansen til å møte reaksjonene som eventuelt kommer? Folk som driver med regresjonshypnose er i stor grad alternativbehandlere uten særlig erfaring fra terapi. Enkelte psykologer driver også med det og de har vel forhåpentlig kompetanse. Det store flertall har ikke. Hvis man får en opplevelse av den typen Ben Murphy skisserer kan det være beintøft å takle og jeg synes det virker skummelt å begi seg ut på noe slikt sammen med en dårlig kurset behandler.

En annen ting er. Hvordan kan man være sikker på at det er sin egen historie man får kontakt med? Hva om andres "sjel/ånd" tar bolig i en når man hypnotiseres?

Jeg synes problematikken er kjempespennende rent fenomenologisk og håper det er noen i tråden her med erfaring.

Det som er veldig interessant er at denne formen for reinkarnasjonslære er temmelig fjernt fra tradisjonell tro på reinkarnasjon og dermed et temmelig nytt fenomen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 16:04   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det som er veldig interessant er at denne formen for reinkarnasjonslære er temmelig fjernt fra tradisjonell tro på reinkarnasjon og dermed et temmelig nytt fenomen.

Hvordan det?

Gammel 04-09-08, 16:05   #26
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vanlig hypnose og selvhypnose er noe annet enn regresjonshypnose. Regresjonshypnose er alternativt og ikke noe psykologer kan/bør utføre i allefall. Det var jo en som drev med dette på tv som mistet autorisasjonen sin: se her.

Gammel 04-09-08, 16:12   #27
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan det?

Tradisjonell buddhistisk og hinduistisk reinkarnasjonslære er ganske annerledes. Innen buddhistisk reinkarnasjonslære finnes ikke sjel (anatman) og alt er i evig forandring. Å huske tidligere liv vil være en umulighet innenfor de fleste buddhistiske retninger siden det ikke finnes substans.

Innenfor hinduistisk reinkarnasjonslære vil også dette virke rart, selv om man der finner en lære om sjel.

Problemet med en del nyreligiøse reinkarnasjonslærer er at man forutsetter et "vestlig" sjelsbegrep (gresk/semittisk) og appliserer det på østens tradisjoner. Slike former for synkretisme(blanding av religiøse fenomener) er veldig typisk for en del alternative miljøer.

Jeg sier ikke med dette at det som er gammelt nødvendigvis er mer rett enn det som er nytt. Det er slikt man må ta stilling til selv, men det er interessant å se hvordan fenomener utvikles når ulike tradisjoner kommer i kontakt med hverandre.

Gammel 04-09-08, 16:15   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Interessant.

Det jeg synes er så fascinerende er når små barn kan begynne å snakke språk de aldri har snakket før og når folk kan beskrive steder de aldri har vært på, ned til minste detalj. Ja, og mennesker de aldri har møtt. Ei dame beskrev en landsby i India under regresjonshypnose. Denne byen fant de ikke på kartet, ikke før de fant et eldgammelt kart der byen var nedskrevet. Klart, dette kan jo være bullshit uansett, men jeg synes det er ganske fascinerende og tror absolutt på reinkarnasjon.

Gammel 04-09-08, 16:20   #29
Guava

Guava sin avatar

Standard

Det å snakke andre språk og å beskrive ting som man absolutt ikke kjenner til på forhånd finner man også innen tungetale og fenomener innenfor andre religiøse tradisjoner. Innenfor en åndelig tradisjon uten reinkarnasjonstanke kan en slik hendelse som du beskriver forklares ved besettelser, klarsyn, at verdensaltet/hellig ånd/guddom tar bolig i en. Det er svært mange rare fenomener som ikke lar seg forklare så lett. De tolkes ulikt innenfor ulike tradisjoner.

Gammel 04-09-08, 18:09   #30
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Dette er jo regresjonshypnose og det skjønner jeg jo at mange ikke tror på. Men vanlig hypnose? Er det også sånn man bør tro eller ikke tro på? Trodde hypnose var "ekte" jeg. *blånn*
Forresten så vet jeg at det er "på åknli", for mamma og ei venninne er blitt hypnotisert. Mamma gjorde ting under hypnose hun ALDRI ville gjort ellers, jeg kan ikke beskrive det engang, hun ble helt hvit i ansiktet og holdt på å daue da hun fikk se seg selv etterpå. Ei venninne var sjokoholiker i alle år, spiste minst 2-3 sjokolader hver dag i 10 år. Hun ble hypnotisert til å ikke like sjokolade og har ikke likt det siden. Dette er mange år siden nå, og hun har ikke rørt sjokolade, klarer det ikke.

Jeg bare mistet helt troen på sånt jeg. x-venninna ble til og med kursholder!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 18:21   #31
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nope, men en eks-venninne stod frem i Allers som en vellykket slankehypnosetilfelle, mens sannheten var at hun hadde spise reductil i 2 år.

Så nei.. tror ikke på sånt.

Hallo?!?!? ja, ja....

Gammel 04-09-08, 18:23   #32
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har blitt hypnotisert, jeg tror på terapeutisk hypnose, men regressjon tror jeg nok jeg er temmelig skeptisk til. Jeg synes det virker å være flere på dusinet når det gjelder de store personlighetene. Jeg tror det som oppleves som veldig virkelig lett kan være ens egen fantasi eller underbevissthet som blander ting og setter ting i system. Det vil jo da kanskje hjelpe terapeutisk, selv om en kanskje ikke helt konkret var dronning Elisabeth den første.

Jeg har også gått Silva kurs, å gå "på nivå" er ikke så forskjellig fra hypnose. Bare at ved hypnose er det noen som veileder deg. Du vil jo iallefall ved terapeutisk hypnose få beskjed om at du når som helst kan "våkne" om du skulle ønske det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 18:34   #33
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Kunne godt tenkt meg å prøve det jeg.

Gammel 04-09-08, 18:44   #34
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hallo?!?!? ja, ja....

Reagerer du på det jeg skriver, eller på x-venninnen min?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 19:00   #35
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

En venninne av meg har nettopp gjort det.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 19:32   #36
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Dere som ikke tror på sånt kan bare la være å svare, vet dere. ).

he,he - optimistisk, du, Iset!

Selvfølgelig lever vi flere liv. Men jeg er ikke interessert i å vite noe om tidligere liv. Tror poenget er å være veldig tilstede her og nå. Det sjelen har opplevd i tidligere liv bærer vi jo med oss uansett - og nå skal vi fokusere på videre utvikling.

Gammel 04-09-08, 19:56   #37
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Ja, jeg har gjort det. Har sendt deg en prikk om hos hvem. Det hele var som en drøm eller fantasi men veldig klart alikevel. Min kropp var helt tydelig i transe og skalv og levde sitt eget liv. Man opplever verden omkring en, men samtidlig så er man ganske så sterkt i denne opplevelsen av det andre livet.

Spørsmålet for meg er vel, var dette bare en fantasi, eller var det en faktisk opplevelse av noe som faktisk har skjedd?

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:04   #38
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Selvfølgelig lever vi flere liv.

Ja, selvfølgelig.

Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:05   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen av oss lever mange liv på en gang. :effektiv:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:09   #40
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Noen av oss har ikke ett liv en gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.