|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Barn skal ikke kjøre buss dersom det ikke finnes egnet sikring til ulike aldersgrupper heter det visst i en eller annen trafikklov. Bussene her i bygda har hverken barneseter eller 3- punkts bilbelte. Kun 2- punkts. Derfor er det foreløbig vedtatt at det ikke blir noen busskjøring i barnehagen!
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?I vår bhg har vi forbud om å ta med barn i private biler, og dette pga barnas sikkerhet *nemlig* |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?
Dette var tåpelig sagt. Dersom ulykken skulle inntreffe, har den voksne i umiddelbar nærhet, ingenting å stille opp med. Småbarn er mye tryggere i eget sete i privatbiler, enn å sitte løs i buss.
|
|
|
#24 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Jeg nektet Hannah å være med på svømming med bhg i fjor, fordi de ikke kunne garantere barnesete i bussen.
|
|
|
#25 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Det brukes ikke privatbiler i vår barnehage. De har leid maxitaxi iblant - da har de hørt med oss om vi vil ha med vårt sete. Vi har ikke hatt mulighet til det, og da har det vært greit å bruke setet som står i taxi'en.
|
|
|
#26 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?En del busser har sånn at de kan vippe frem setet, så blir det en "bilstol". Iallefall seler, og barnet sitter bakovervendt. Det er fint for barn opp til et par år iallefall. Her er det jo kjøring i stor fart når de først er ute og kjører.
|
|
|
#27 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Da mine var 0-3 år dro avdelinga noen ganger på tur i maxi taxi. Da satt de største ungene (2-3 år) rett i setene med hoftebelte, mens de voksne tok de minste (1-2 år) på fanget. Jeg nekta selvfølgelig å la dem frakte mine på den måten. Det gikk ikke an å sette igjen seter fordi de vanligvis bare kjørte hvis de skulle i marka (sentrumsbarnehage som gikk til alt annet) og da hadde de ikke noe sted å gjøre av setene mens de var på selve turen.
|
|
|
#28 |
|
Erfaren nok
|
Dette er forskjellig fra kommune til kommune.
|
|
|
#29 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Bhg. var faktisk ikke på tur med småbarnsavd. slik at de trengte bil/taxi, de bare gikk på turer overalt for det meste, med skog rett utenfor gjerde osv. Men de var i byen noen ganger (teatertur ol.), og da tok de t-banen.
|
|
|
#30 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?De bruker buss, privatbiler å minibuss.I privatbilene bruker de bilstoler, i bussen gjør de det samme. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Høres bra ut |
|
|
|
|
|
#32 |
|
I mål
|
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Hos oss reiser de kun kollektivt med buss og trikk og t-bane. Jeg synes det er greit innen Oslo. Jeg har ham jo med uten sikring på disse transportmidlene selv. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Ja, jeg er klar over det - jeg mente de ansatte i vår kommune. :upresis:
|
|
|
#34 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Barnehagen vår har egen minibuss. De har ikke lov å frakte barna i personbiler.
|
|
|
#35 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Da jentene gikk på småbarnsavdeling, tror jeg faktisk ikke de var på tur som krevde transport. Kanskje en tur med buss, altså kollektivtransport i byen. Da satt ungene i vogn, på samme måte som når vi selv var på tur med dem.
|
|
|
#36 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Barnehagen vår drar ikke på tur med de minste så langt at de må kjøre. Ikke til vann heller. Med de litt større tar de maxitaxi, og bruker vel såvidt jeg vet bare bilens belter...
|
|
|
#37 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?De kjører rutebuss, aldri personbiler eller annet. Jo, de har tatt tog en gang.
|
![]() |
|
|