|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi har alltid hatt en dress hengende i barnehagen og i tillegg et eller annet alternativ til å bruke hjemme, enten dress eller jakke/bukse. Det har aldri vært noe problem å få dressen vasket og tørr til neste dag. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?vi har 2, en i Bhg og en hjemme så slipper vi å "huske" å ta med :hihi: |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi har hatt 2-3 dresser hver vinter. En hoveddress (Troll eller Reima) og reservedresser. I fjor var eldstemann i friluftsbarnehage og der var det påkrevd med to. I den vanlige barnehageavdelingen er det også nødvendig med to har jeg sett fordi de er veldig mye ute (minst to bolker til dagen) og uansett hvor tett dressen er så blir de rå og fuktige etter timer i sørpe. På de kaldeste dagene om vinteren brukes sjeldent mer enn en. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Oj, 2-3 ja! Vi kommer jo også til å få flere barn (forhåpentligvis) som kan arve.
|
|
|
#26 |
|
Live and let live
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi har alltid klart oss helt fint med bare en dress. Vi hadde to i vinter (men det var bare fordi vi kjøpte reflex sin for vi tenkte han ikke trengte reimatexpluss siden han ville være mindre ute pga skole istedet for bhg, og han strevde så fælt med å få den på seg, så da måtte vi kjøpe den han var vant med), og han brukte bare den ene likevel.
|
|
|
#27 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?
JA, absolutt, er min erfaring. Det er godt å ha en i barnehagen og en hjemme, da slipper du mye drassing fram og tilbake mht lek ute på ettermiddagen og i helgene. Er dressen i barnehagen møkkete og våt, og du glemmer/ikke rekker å vaske og tørke til dagen etterpå, så sender du bare den du har hjemme.
|
|
|
#28 |
|
|
Det kommer veldig an på utetid i barnehagen og hvorvidt man trenger dress etter at man kommer hjem. Sist redigert av Guava : 05-09-08 kl 00:24. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Utetiden i barnehagen er veldig fleksibel etter været og hva barna vil. Men stort sett har de vært ute i 2 bolker á 2 timer.
|
|
|
#30 |
|
|
Høres ut som mine gutter. Uansett hvor vanntette dresser og støvler har vært så blir det vått fordi vannet renner inn gjennom ermene eller i føttene på dressen. Finnes vadebukser til barnehagebruk tro? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Jess, jess, jess!! Jeg blir stadig mer overbevist om at vi trenger to stykker.
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Du holder et lite foredrag om hvor viktig det er at barn har godt utetøy. Man får ikke barn som er glade i å være ute om de har tøy som ikke holder mål. Dessuten kan du spørre om han synes det er koselig å ta på seg skittent tøy. En dress må vaskes av og til, og hva skal brukes da? Den tørker ikke her over natta i hvert fall. |
|
|
|
#34 |
|
|
Den bør ikke være så vanskelig hvis han har samme ansvar som deg for vask, tørking, spyling av barnehageklær. Hvis ikke så kan ha jo tilbys totalansvaret for det en periode. Det kan hende at han ser behovet da. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Eventuelt tar jeg bare å bestiller en til, og sier jeg fant den billig. Viste han typen da vi var i Køben i helgen, men de hadde ikke igjen. Da protesterte han jo ikke på at jeg synes han trengte 2.
|
|
|
#36 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Jeg foretrekker å ha to dresser til barna mine, så jeg slipper å vaske dressen så ofte.
|
|
|
#37 |
|
Audacious
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi har hatt en parkdress og en "bobledress". Fra 3 år har sistnevnte vært todelt, sånn at vi har hentet/brakt i bare boblejakka (vi henter/bringer med bil). Bobledressen har vært mykere og mer behagelig når det har vært ordentlig kaldt og/eller mye snø. Med gjenglemt dress i barnehagen har vi enten brukt bobledressen, ved sørpevær ullsett med regntøy over.
|
|
|
#38 |
|
ctrl+z
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Det holder nok med en, men det er jo litt styrete da. Vi har hatt en hengende i barnehagen og en hjemme og så bytter vi når den i barnehagen trenger å vaskes. Siden jeg stort sett arver hvertfall en vinterdress, så synes jeg det er et bra system.
|
|
|
#39 |
|
Tankefull
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Jeg er veldig fornøyd med garderoben av dresser jeg har til storebror nå.
|
|
|
#40 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Det holder fint med en ja. |
|
|