Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Holder det med kun én vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 23:49   #21
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Holder det med kun én vinterdress?

Vi har alltid hatt en dress hengende i barnehagen og i tillegg et eller annet alternativ til å bruke hjemme, enten dress eller jakke/bukse. Det har aldri vært noe problem å få dressen vasket og tørr til neste dag.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 23:53   #22
Nussi1977
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
Nussi1977 har et hav av muligheter foran seg
Standard

vi har 2, en i Bhg og en hjemme så slipper vi å "huske" å ta med :hihi:

Nussi1977 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 23:54   #23
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har flere enn én for letthetens skyld. Da slipper jeg og stormvaske dressen kvelden før.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 23:54   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt 2-3 dresser hver vinter. En hoveddress (Troll eller Reima) og reservedresser. I fjor var eldstemann i friluftsbarnehage og der var det påkrevd med to. I den vanlige barnehageavdelingen er det også nødvendig med to har jeg sett fordi de er veldig mye ute (minst to bolker til dagen) og uansett hvor tett dressen er så blir de rå og fuktige etter timer i sørpe. På de kaldeste dagene om vinteren brukes sjeldent mer enn en.
Jeg har ikke vært så redd for å kjøpe en del dresser (hamstrer på tilbud) siden vi har to som kan arve etter eldstemann.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 23:55   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, 2-3 ja! Vi kommer jo også til å få flere barn (forhåpentligvis) som kan arve.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 23:59   #26
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid klart oss helt fint med bare en dress. Vi hadde to i vinter (men det var bare fordi vi kjøpte reflex sin for vi tenkte han ikke trengte reimatexpluss siden han ville være mindre ute pga skole istedet for bhg, og han strevde så fælt med å få den på seg, så da måtte vi kjøpe den han var vant med), og han brukte bare den ene likevel.

Gammel 04-09-08, 23:59   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Denne vinteren aner det meg at han kommer til å være mye mer ute, og mitt spørsmål er da: Kommer vi til å ha nytte av å ha to vinterdresser?

JA, absolutt, er min erfaring. Det er godt å ha en i barnehagen og en hjemme, da slipper du mye drassing fram og tilbake mht lek ute på ettermiddagen og i helgene. Er dressen i barnehagen møkkete og våt, og du glemmer/ikke rekker å vaske og tørke til dagen etterpå, så sender du bare den du har hjemme.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 00:15   #28
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, 2-3 ja! Vi kommer jo også til å få flere barn (forhåpentligvis) som kan arve.

Det kommer veldig an på utetid i barnehagen og hvorvidt man trenger dress etter at man kommer hjem.

Sist redigert av Guava : 05-09-08 kl 00:24.
Gammel 05-09-08, 00:18   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utetiden i barnehagen er veldig fleksibel etter været og hva barna vil. Men stort sett har de vært ute i 2 bolker á 2 timer.

Man kan jo bli ganske våt på 2 timer ute i sørpa, selv om dressen er vanntett. Knerten liker seg best oppi vanndammene og sørpepyttene.

minibolle mai 2012
Gammel 05-09-08, 00:22   #30
Guava

Guava sin avatar

Standard

Knerten liker seg best oppi vanndammene og sørpepyttene.

Høres ut som mine gutter. Uansett hvor vanntette dresser og støvler har vært så blir det vått fordi vannet renner inn gjennom ermene eller i føttene på dressen. Finnes vadebukser til barnehagebruk tro?

Gammel 05-09-08, 00:23   #31
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid (minst) 2 dresser. Veldig kjekt når den ene er til vask. og så slipper jeg å bære dress mellom hjemmet og bhg hver dag

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 00:26   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jess, jess, jess!! Jeg blir stadig mer overbevist om at vi trenger to stykker.

Neste spørsmål/utfordring:
Hvordan overbeviser jeg sambo om at vi trenger én til?

minibolle mai 2012
Gammel 05-09-08, 00:31   #33
Left
Passiv

Standard

Jess, jess, jess!! Jeg blir stadig mer overbevist om at vi trenger to stykker.

Du holder et lite foredrag om hvor viktig det er at barn har godt utetøy. Man får ikke barn som er glade i å være ute om de har tøy som ikke holder mål. Dessuten kan du spørre om han synes det er koselig å ta på seg skittent tøy. En dress må vaskes av og til, og hva skal brukes da? Den tørker ikke her over natta i hvert fall.

Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 00:36   #34
Guava

Guava sin avatar

Standard

Den bør ikke være så vanskelig hvis han har samme ansvar som deg for vask, tørking, spyling av barnehageklær. Hvis ikke så kan ha jo tilbys totalansvaret for det en periode. Det kan hende at han ser behovet da.

Gammel 05-09-08, 00:39   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Eventuelt tar jeg bare å bestiller en til, og sier jeg fant den billig. Viste han typen da vi var i Køben i helgen, men de hadde ikke igjen. Da protesterte han jo ikke på at jeg synes han trengte 2.

minibolle mai 2012
Gammel 05-09-08, 03:05   #36
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg foretrekker å ha to dresser til barna mine, så jeg slipper å vaske dressen så ofte.

Gammel 05-09-08, 08:55   #37
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt en parkdress og en "bobledress". Fra 3 år har sistnevnte vært todelt, sånn at vi har hentet/brakt i bare boblejakka (vi henter/bringer med bil). Bobledressen har vært mykere og mer behagelig når det har vært ordentlig kaldt og/eller mye snø. Med gjenglemt dress i barnehagen har vi enten brukt bobledressen, ved sørpevær ullsett med regntøy over.

Gammel 05-09-08, 08:57   #38
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det holder nok med en, men det er jo litt styrete da. Vi har hatt en hengende i barnehagen og en hjemme og så bytter vi når den i barnehagen trenger å vaskes. Siden jeg stort sett arver hvertfall en vinterdress, så synes jeg det er et bra system.

Gammel 05-09-08, 09:04   #39
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig fornøyd med garderoben av dresser jeg har til storebror nå.
Jeg har en vår/høstdress, en vinterdress og en "mellomdress" med fleecefor i (Reflex). Den brukes dersom en av de andre dressene er våte eller om det bare er litt halvkaldt.

Gammel 05-09-08, 09:16   #40
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Det holder fint med en ja.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.