|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?Høyresida går nok greit. På venstresida må jeg ta ut batteriet for å bytte pære.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?
Gjør de det? Jeg har ikke tenkt så langt, regnet med at det ville koste en halv formue å få de til å fikse det. Vet hvor jeg skal neste gang. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?Ja, man vet jo aldri - det kan være det var bare for å være ekstra greie. Men det har skjedd oss to ganger, både for meg og mannen. De bruker jo 10 sekunder på det, da.
|
|
|
#24 |
|
heimføing
|
Tror de fleste her har peiling enda. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, det overrasker meg ikke at de gjør det gratis, etter de problemene de har hatt med lykter de i hvert fall 5-6 siste årene. Sjekk på veien hvem du gjerne møter med ett lys fungerende, eller veldig svake lys - det er påfallende mye Toyota. I hvert fall på Avensis har svært mange eiere fått byttet lykter etter hvert (så vidt jeg husker med en spenningsreguleringsløsning), etter at mange skiftet pærer flere ganger i året. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Protonterapeut
|
Ford-verkstedet har gjort det på Ford-en vår også.
|
|
|
#27 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?Hvorfor skal jeg kunne det?
|
|
|
#28 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?Tja, jeg hadde sikkert funnet ut av det om jeg måtte, men her i gården skifter vi bil såpass ofte at det hittil aldri har vært noe problem. Tror faktisk ikke vi har hatt bil hvor pærer har blitt skiftet i det hele tatt... |
|
|
|
|
|
#29 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?Jeg innrømmer glatt at jeg har ikke peiling på om jeg greier det.
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Vi har bilen i 6 år og har byttet 2 eller 3 pærer. Så det varierer vel.
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Vi har hatt bilen i 6 år og byttet pære 2 eller 3 ganger. Så det varierer tydeligvis.
|
|
|
#32 |
|
|
Jeg skal stikke innom de neste gang jeg trenger skifte, så får vi se om de er like behjelpelig her. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hertuginne
|
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?Hvorfor skal man bytte selv når de på Ford-verkstedet gjør det gratis for oss?
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?Jeg hadde foretrukket å greie det selv. Det blir da så mye styr når man må ha andre til å gjøre det. Alt som enkelt og greit kan fikses selv i det øyeblikket man oppdager at det må gjøres er å foretrekke for min del. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Men da må man innom verkstedet, noe som for en del ikke trenger å ligge "rett ned i gata" i en ellers travel hverdag. Vet min forhandler også skifter pærene gratis så lenge man kjøper dem hos dem. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?De gangene lyspærene har gått hos oss har det gjerne vært kveld/helg og da er det ikke bare å kjøre til forhandler. Godtar politiet er "skal gjøre det hos forhandler på mandag"-forklaring? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?I dag er det mange som har Xenon, og da er det ikke bare å stikke innom en bensinstasjon nødvendigvis. Ikke bare er det trolig langt værre å finne pærer, men det er normalt også vanskeligere å skifte. Heldigvis koster Xenon-pærer bare en brøkdel av hva de kostet for noen år tilbake, der sikkert en del ikke ville ha råd til å skifte pære med en gang... |
|
|
|
|
|
#38 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?Ikke på Opelen vi hadde, men der måtte faktisk de på Opel nesten gi opp også. Noe som vi regnet med skulle ta 2 minutter, tok 1 time, og da rant det blod nedover handa til den stakkars opel-mannen.
|
|
|
#39 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Klarer du å skifte pære på bilen?Kjøper lyspærer hos min BMW forhandler,og de skifter.
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
|
|
![]() |
|