|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har dere barnevakter som dere ikke må betale? | |||
Ja, vi har familie/slekt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
130 | 65,66% |
Ja, vi har venner/andre |
33 | 16,67% |
Ja, vi har familie/slekt, men bruker ikke de så ofte |
53 | 26,77% |
Ja, vi har venner/andre, men bruker ikke de så ofte |
28 | 14,14% |
Vi må alltid ha barnevakt som vi betaler |
1 | 0,51% |
Vi må nesten alltid bruke barnevakt som vi betaler |
10 | 5,05% |
Annet |
7 | 3,54% |
Dustepoll! |
2 | 1,01% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har mine foreldre innen en times kjøretur herfra, så Maia er ofte på helgeovernatting der. Min lillesøster med sambo bor i byen, så de kan i teorien stille opp på kort varsel. Som regel har vi ikke bruk for barnevakt så ofte. Kanskje det blir annerledes når vi er ute av småbarns- og ammeperioden.
![]() |
#22 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har mine foreldre og mannens mor, og de betales ikke, men brukes heller ikke så ofte.
![]() |
![]() |
#23 |
heimføing
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Har et vennepar som ofte har hatt Pip på overnatting, og vi har hatt deres barn som er litt større, ikke fullt så ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har så langt kun brukt besteforeldre som barnevakt. Foreløpig er det hverken behov for, eller aktuelt med, betalt barnevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har både familie og venner som kan passe poden uten betaling, men det er ikke så ofte vi bruker dem.
![]() |
![]() |
#26 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi betaler ikke bestefordeldre, søsken eller voksne venner. Burde vi betale voksne venner for å være barnevakt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?
Jeg ville ikke gjort det, og ville blitt overrasket over å bli tilbudt betaling hvis det var jeg som var barnevakten.
![]() |
#28 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Jeg betaler ikke for barnevakt. Har det meget sjeldent. Tror det er 5 ganger de siste 5 årene. En gang i året ca. og da er det besteforeldre som passer.
![]() |
#29 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Ja, vi har svigers som mer enn gjerne sitter barnevakt. Eller Christian er hos dem stort sett da.
![]() |
#30 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Ja, vi har familie/slekt, men bruker ikke de så ofte
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Her er det storebrødre, og annen familie.
![]() |
#32 |
Off the map.
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?De eneste vi bruker som barnevakt er mine foreldre. De bor i spania, så det blir ikke så ofte at det gjør noe.
![]() |
#33 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Her er det kun besteforeldre og eldre søsken som er barnevakt. Besteforeldrene bor ikke her i byen, så det er begrenset hvor ofte de er barnevakt for oss. Vi betaler dem ikke. Storesøsknene brukes til å hente lillesøster på SFO og til å passe henne når vi gjør småærend på inntil en time. Vi har også benyttet dem som barnevakter noen ganger når vi har vært på festligheter i nabolaget, eller at vi begge er på foreldremøte e.l. Henting på SFO og sånn å se etter lillesøster i det daglige er "innbakt" i ukelønn eller tas som en selvfølge. Når vi ber dem om å være barnevakt flere timer på kveldstid, får de ekstrapenger for det.
![]() |
#34 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Mannen min er skeptisk til fremmed barnevakter så her går det i svigermor og eventuelt svigerfar eller kjæresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Storebror (14) får ikke betaling, han får penger ved behov. Vi betaler heller ikke venner eller familie, men kjøper gjerne en flaske vin, en blomst o.l |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har god tilgang på barnevakter og bruker dem ofte (svigers, mine foreldre, min søster og venner).
![]() |
#39 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har familie og slekt som mer enn gjerne stiller opp. Og jeg er evig takknemlig.
![]() |
#40 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har svigers, men det er ikke så ofte etter vi fikk 2 barn.
![]() |
|
|