|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ute på tur
|
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag. Som oftest med poteter/ris/pasta og grønnsaker, men kan være pølse og suppe på dager der vi skal noe og det må gå fort. Jeg er et middagsmenneske og kan ikke tenke meg å spise enda et brødmåltid når jeg kommer hjem fra jobb. Som oftest er det jeg som lager middagen, da jeg kommer først hjem og er den som syns det er morsomst.
|
|
|
#2 |
|
*_*
|
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?
Samme her, bortsett fra at jeg den siste tiden har fått testet det. Det funker kjempebra, og gjør det mye enklere å lage sunn og god mat fordi jeg ikke må spontanhandle på tom mage. Når jeg først er inne i en sånn rutine er det like naturlig som å lage middag etter jobb/skole.
|
|
|
|
#3 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, men vi spiser den etter barne-tv. Når vi kommer hjem fra barnehage og jobb spiser vi litt frukt, brød, knekkebrød, yoghurt - hva som helst egentlig. Og så har jeg god tid til å lage middag. Jeg har skiftarbeidende mann, så det er behagelig å slippe å stresse med middagen med en gang man kommer inn døra. I mannens hjemland spiser de alltid sent, så han er vant til det. Dessuten syns jeg det hjelper å lage middagsplan og handle en gang i uka. Dess mindre tid man kan bruke på middag uten at det blir for mye hurtigmat, dess bedre!
|
|
|
|
#4 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag.
|
|
|
#5 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Selvfølgelig. Sunne middager også. Men middag trenger ikke ta lang tid å lage. Mange av middagene våre tar 20-30 minutter å lage. Det kan gå enda fortere. Å steke koteletter tar ikke all verdens tid. Heller ikke å dampe grønnsaker og koke ris/poteter. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi synes mat er viktigere enn husarbeid generelt, så middag blir det hver dag. Nå er jo jeg i permisjon, så da er det ikke noe stress. Til vanlig er det litt mer stress, og det kreves mer forberedelse, men sunn og skikkelig middag er det hver dag. Der er vi flinke.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, og lager stort sett alltid maten fra bunnen av. Jeg setter opp ukesmeny hver lørdag, og så handler vi for hele uken, da har vi alltid det vi trenger til middagen i kjøleskapet. Ukesmenyen har sidenhenvisninger til kokebøker der hvor det er aktuelt, og den henges opp på kjøleskapet slik at den som er først hjemme starter med middagen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
priiiima donna
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hørtes veldig bra ut!
|
|
|
#9 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Ikke no problem her, jeg jobber ettermiddag/kveld. Så det klarer jeg fint før jeg reiser på jobb. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, men det må innrømmes at det brukes en del halvfabrikata. Jeg har i det siste blitt flinkere til å planlegge mer enn en middag om gangen, og det har ført til at vi spiser både mer variert og også litt sunnere en før |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag ja. Min mann pendler 3 dager i uka, og er ikke hjemme før 19 eller 21, og de dagene har jeg ansvar for alt. De dagene han er på hjemmekontor er det han som har ansvaret for middagslagingen. Det blir nok ikke ofte potetmiddager, men det kommer mer av at vi ikke er så glad i poteter. Noe av cluet er at vi har middagslista klar på forhånd, da vi handler en dag i uka. Da sparer vi oss turen på butikken, og det er faktisk litt tid.
|
|
|
#13 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Alltid middag. Tidligere hendte jeg at det ble veldig lettvintmiddag de dagene det bare var meg og storebror, men nå er det Skikkelig Sunn Middag da også. Det går selvfølgelig lettere nå når jeg er i permisjon, men da jeg jobbet laget den som kom først hjem/var hjemme middagen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vil ikke si vi har middag hver dag, men vi har ett varmt måltid hver dag
|
|
|
#15 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Enig, men vi kan godt ha suppe med grovt brød til.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Ja vi har middag hver dag. Jeg er hjemme først uansett og lager middag. Det er ikke alltid jeg greier å få laget middag før treningene, da får guttungen noe litt enkelt før trening og så spiser vi middag når han kommer hjem. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
grønn og ivrig
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Middag hver dag ja, i varierende tilberedelsestid selvfølgelig.Jeg i 60% stilling og mannen i 100%,sier det seg selv at man ikke lager full kjøttkake hver dag.. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Einsam
|
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Middag hver dag. Dersom jeg vet jeg får det travelt, lager jeg enten noe kjapt, eller lager klart noe dagen før |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har også middag hver dag. Noen dager holder det hardt å få laget noe som helst, det kan bli litt av et press fra sultne barn om å få røre i grytene mens mamma prøver å lage sausen selv.
|
![]() |
| Emneord |
| hverdagen |
|
|