|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Vel må jo medgi at ikke alle på lærerskolen var av dem som fant opp kruttet, for å si de sånn, dessverre. En del tankevirksomhet er det ikke bare å "lære" seg til. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?I førsteklasse hos oss brukes det også klistremerker, men ikke i graderingssystem etter hvor "fint" leksen er gjort. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Her får de stempel eller klistermerker når leksene er blitt gjort og sjekket. De har lekser 2 ganger i uka.
|
|
|
#5 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Har fått svar fra lærer, der hun bekrefter at klistremerkene viser gradering.
|
|
|
#7 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Dette skurrer veldig i ørene mine - både som lærer og mamma... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg er enig med ming, dette virker ikke heldig i det hele tatt. Jeg har jobbet som lærer noen år nå, og aldri hørt om graderte klistremerker før. At dere som foreldre ikke er informert om dette synes jeg også er litt merkelig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg ville aldri kommet på å gradere leksene med klistremerker, men det har hendt at elever som har slurvet veldig med leksen eller ikke gjort hele ikke har fått klistremerke. Av og til kommenterer jeg i tillegg til klistremerket.
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Det hørtes merkelig ut for meg også. Hvis hun faktisk mener å gradere, så måtte det da være mye bedre å si det rett ut, som Blånn sier?
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Kjenner jeg blir fryktelig provosert av dette, og merker at tankene på at jeg snart har skolebarn jeg også, kommer for fullt. Her bidrar jo lærer til å lage et problem. Fokus flyttes fra leksene til klistermerkene og hvem som får hva. En kommentar om hva må bli bedre er konkret og personlig. Her legges det jo opp til typisk "sammenligningsgreie", som jenter i den alderen nok hiver seg på glatt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Dette ville jeg ha reagert kraftig på. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Dette likte jeg ikke. Toerns lærer brukte klistremerke, men hun fikk alltid et klistremerke uansett hvor bra leksen var. Nedenfor skrev hun eventuelle kommentarer.
|
|
|
#15 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Om hun ønsker å gi foreldre en tilbakemelding om ting som ikke er fullstendig osv så kan hun vel skrive en kommentar.
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Nei, dette var ikke bra! Jeg reargerer også som lærer og mor og hadde bedt om en pedagogisk forklaring på dette.
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jøsses! Håper du får med deg flere i forhold til å gi en tilbakemelding på dette. Karaktersetting begynner vel på ungdomsskolen, gjør det ikke? Jeg synes dette blir veldig unyanserte tilbakemeldinger til så små barn, hvordan skal de tolke klistremerkene i forhold til å bli bedre? Nei, dette fikk jeg grøsninger av.
|
|
|
#18 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Kjenner jeg ble litt opprørt av dette her, jeg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?
Nemlig. |