Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mest romantiske film?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-06, 20:09   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Mange av favorittene er nevnt. Legger til Cinema Parasiso og Sjokolade

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 11:19   #2
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Pretty Woman Tror jeg har sett den 8-10 ganger!

Notthing Hill

Enig

Og så Sleepless in Seattle, da...

Gammel 19-11-06, 20:32   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Enda jeg foretrekker å se romantiske komedier fremfor annen film så syns jeg nesten ingen av dem er spesielt romantiske. (Det er mye mulig det er jeg som er lite romantisk og ikke filmene. )

Men det er jo noen som jeg får tårer i øynene og sommerfugler i magen da.

When Harry met Sally
Sleepless in Seattle
Dirty Dancing

H&S og SiS er de beste rom-com jeg vet om.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 20:12   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker Love actually... har sett den 2 ganger, men har den ikke selv. vil veldig gjerne kjøpe den ja.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 20:17   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=SpetakkelRandi;111836]Jeg elsker Love actually... har sett den 2 ganger,
[quote]

Jeg har vel sett den nærmere ti ganger

Jeg bare elsker den filmen. Den er romantisk, trist, morsom og teit på en gang.

Ellers så synes både Before Sunrise og Before Sunset er ekstremt sterke filmer. Jeg hadde ikke sett noen av filmene før i fjor, og da så jeg dem to dager etter hverandre. Jeg ble helt satt ut. Gikk nesten inn i en slags eksistensiell krise. Tror derfor jeg skal vente litt med å se dem igjen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 20:29   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Before Sunrise. Og gjerne Before Sunset også.

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det var akkurat det jeg skulle skrive etter å ha sett overskriften på tråden! Jeg elsker de filmene (og særlig den første). Ellers synes jeg også Casablanca er toppen av romantikk på lerret.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ellers så synes både Before Sunrise og Before Sunset er ekstremt sterke filmer. Jeg hadde ikke sett noen av filmene før i fjor, og da så jeg dem to dager etter hverandre. Jeg ble helt satt ut. Gikk nesten inn i en slags eksistensiell krise. Tror derfor jeg skal vente litt med å se dem igjen.

Ååh, sjelefrender!

Det er mine definitive yndlingsromanser som jeg drar frem til stadighet. Og aldri er noen enig med meg. Sjelefrender!

Og Casablanca MÅ man jo bare elske.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 20:37   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og for dem som liker Joseph Fiennes: Shakespeare in Love, selvsagt, og Martha, Meet Frank, Daniel and Laurence (Den uimotståelige Martha).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:09   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, her var det mange koselige filmer!

Jeg så Before sunrise for mange år siden, men tror ikke jeg har sett Before sunset. Jeg burde nok, førstnevnte var helt fantastisk.
Ellers er jeg enig i at Sjokolade er helt enorm. Jeg forbinder den vel ikke først og fremst med romantikk, men filmen er veldig bra.

Øverst på min klissete-film-liste er You've got mail. Jeg elsker Meg Ryan, av en eller annen grunn. Filmen er sååå romantisk! Og den der sangen "I guess that God must be i New York City" (er der det den heter forresten?) får jeg alltid på hjernen.

Hva heter forresten den filmen om hun som er dødssyk og har en mann for en måned om gangen? Den er også en trist og fin film. Kan det være Sweet November?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:10   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må jeg heller ikke glemme Pride and Prejudice!

Gammel 19-11-06, 21:12   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har sett Love actually, vet jeg, men jeg husker selvsagt ingenting. Kan noen vennligst ta en kjapp repetisjon for meg?

Gammel 19-11-06, 21:49   #11
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

True Romance og Natural Born Killers

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 09:39   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye bra her. Jeg har intet å tilføye. Kanskje Bridget Jones ... Ikke på grunn av Rene Z, hun er dum, men mennene i den filmen

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:50   #13
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det er Romeo og Julie. Jeg var sammen med veninna mi. Hun histet og gråt, så både hennes og mitt skjerf ble vått. Til slutt lå hun med hodet i fanget mitt og gråt. Jeg ble våt, ja.

Gammel 20-11-06, 22:09   #14
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Lidenskapens pris, er det det den heter? Rart ikke den stod her ennå. Den er jo romantisk da.. dog veldig trist.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:11   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sense and Sensibility er forresten også en både god, romantisk og morsom film.

Gammel 20-11-06, 22:21   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og når vi var tilbake til Austen, vil jeg gjerne anbefale den utrolig skarpe og gode filmatiseringen av Mansfield Park fra 1999. Jeg pleier vanligvis ikke å like filmatiseringer som fikser og ordner på originalen etter eget forgodtbefinnende, men dette er et unntak: Her har de vært så frekke å bytte ut den nokså kjipe heltinnen med Jane Austen selv, lar henne kikke inn i kameraet med et uimotståelig nesevist blikk og komme med syrlig-festlige formuleringer fra Austens brev og dagbøker. Det fungerer faktisk som bare det!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 09:28   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*setter på Love Actually*
Moulin Rouge er nå ganske romantisk i mine øyne.

(Men en film som faktisk ikke er romantisk, selv om jeg syntes det første gangen jeg så filmen på 80-tallet, er "Top Gun" ... )

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:19   #18
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

(Men en film som faktisk ikke er romantisk, selv om jeg syntes det første gangen jeg så filmen på 80-tallet, er "Top Gun" ... )

Den gangen jeg drev studentfilmklubb hadde jeg veldig lyst til å sette opp en double bill med Top Gun og Triumf des Willens.

Ben "lost opportunities" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:27   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Maximillia. Jeg likte ikke filmen særlig i det hele tatt. Boka var jeg veldig betatt av, men det kan ha sammenheng med at jeg var 16 da jeg leste den, og syns det meste som omhandlet mann/kvinne/forhold var uhyre romantisk.

Siden så mange syns Love Actually var så romantisk og fin. Den likte jeg heller ikke. Og ikke syns jeg den var spesielt romantisk heller. Og Clueless?? Har ikke ord.

Jammen var det godt å få det ut.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:35   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jammen var det godt å få det ut.

Inspirert av Kasias ærlighet:

Jeg likte ikke Moulin Rouge. Og i alle fall ikke Pretty Woman.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.