|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Smugleser
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Vi har igjen sesong 5 og 6 av Sopranos, og gledet oss til høsten. I går fant Knøtto ut at hun skulle putte dvd'er i spilleren uten å sette den/de skikkelig på plass, så nå får vi ikke åpnet skuffen.
|
|
|
#22 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Og hva med Sarah Connor Chronicles? Noen som ser den? (Eller er det for lavkulturelt for dere?)
|
|
|
#23 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?The secret diary of a call girl.
|
|
|
#25 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Og hva med Tudors? Fikk ikke med oss den på NRK, og er ikke tilhenger av sendeskjematyranniet, så den har vi kjøpt oss på DVD. Bluray faktisk
|
|
|
#27 |
|
Peppy!
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Han som er hovedrolleinnehaver i Tudors er litt ... creepy. Ikke sant? Vi kjøpte ST3 på Blueray i dag. Jeg skjønner ikke hva det er, men har registrert at det koster 150 % mer, så it better be good. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?
Og så han derre Bend It-fyren
|
|
|
#29 |
|
flisespikker
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Jeg tenkte videre på Life on Mars og kom på at jeg har skrevet om denne serien før. Hvis noen altså er nysgjerrig på hva det er slags serie.
|
|
|
#30 |
|
geskjeftig
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Legger til The Shield, selv om dere ikke likte The Wire. Politiserie dette også, men (som i Sopranos) får man et mye mer ambivalent forhold til karakterene. Liker man egentlig "heltene"? Her må man begynne på begynnelsen og se alt for å virkelig få utbytte.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Seriene som ligger for tur her er Mad Men, The Corner og en gang i framtida True Blood.
|
|
|
#32 |
|
flisespikker
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Hvis man likte Buffy, og dermed antagelig har sansen for intelligent tenåringsdrama og populærkulturelle referanser, må jeg forresten bare få anbefale Veronica Mars. (Jeg kikket nettopp på det jeg skrev da sesong 1 var avsluttet, for nesten tre år siden, og fikk akutt lyst til å løpe hjem og se den igjen.) Det er ingen vampyrer eller annet overnaturlig her, men premisset ellers ligner en del på Buffy - smart, tøff tenåringsjente som tar på seg "voksne" oppgaver (i Veronicas tilfelle hjelper hun til med farens privatdetektivfirma, i tillegg til å ta på seg egne oppdrag) samtidig som hun sliter med mer eller mindre alminnelige tenåringsfrustrasjoner. Veldig smart og snappy dialog, flotte karaktertegninger, flere strålende skuespillere, og sesong 1 er virkelig eksepsjonelt godt skrudd sammen. (Sesong 2 er også vel verdt å se. Serien ble kansellert før sesong 3 var ferdig.)
|
|
|
#33 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?
Sitter og lurer litt på den ja..ender vel opp med å se den også tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Serier jeg vil rate litt sammen med Sopranos kvalitetsmessig blir som det nevnes i tråden blant annet Oz og The Wire. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Nå har vi sett State of Play ...
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 13-10-09 kl 23:22. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Unik
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Er det nokon i heile tatt som liker Carnivale ? Trur eg og mannen har sett to episoder. Lurer på om eg skal gje den ein ny sjangse ?
|
|
|
#37 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Vi likte Carnivale. Men den ble vel kansellert og fikk en bråstopp?
|
|
|
#38 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Jeg er veldig glad i Six Feet Under, men den er kanskje mer "trist" enn spennende. Dvs. jeg synes den er spennende, men den er nok mer drama enn action/thriller, vil jeg si.
|
|
|
#39 |
|
Off the map.
|
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Alt blir på en måte nedtur om man sammenligner med Sopranos. Vi var nesten familiemedlemmer en stund vi. Så hele serien, alle sesongene veldig komprimert. Det er nok uansett viktig for å leve seg skikkelig inn i en serie.
|
|
|
#40 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?Mad men, Tudors og Rescue Me |
|
|
|