Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serier av Sopranos-kvalitet?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-08, 19:18   #21
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serier av Sopranos-kvalitet?

Vi har igjen sesong 5 og 6 av Sopranos, og gledet oss til høsten. I går fant Knøtto ut at hun skulle putte dvd'er i spilleren uten å sette den/de skikkelig på plass, så nå får vi ikke åpnet skuffen.

Mao; jeg misunner dere som i det hele kan se på noe kult...

Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 19:21   #22
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva med Sarah Connor Chronicles? Noen som ser den? (Eller er det for lavkulturelt for dere?)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 20:50   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The secret diary of a call girl.
Med Billie Piper i hovedrollen som en high-class callgirl i London.

Kif: Private Practice er spinnåffen til Grey's.

Vi har både Sarah Connor ... og Bionic Woman liggende. I tillegg til mange episoder av Rome som vi ikke har sett. :undre:

Gammel 13-09-08, 20:51   #24
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anda: Frem med skrutrekkeren og skru opp dekselet.

Gammel 13-09-08, 21:06   #25
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva med Tudors? Fikk ikke med oss den på NRK, og er ikke tilhenger av sendeskjematyranniet, så den har vi kjøpt oss på DVD. Bluray faktisk

Gammel 13-09-08, 21:07   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Tudors har jeg bare sett glimt av. Må nok ha den. :kostymedrama:

Gammel 13-09-08, 21:08   #27
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han som er hovedrolleinnehaver i Tudors er litt ... creepy. Ikke sant? Vi kjøpte ST3 på Blueray i dag. Jeg skjønner ikke hva det er, men har registrert at det koster 150 % mer, så it better be good.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 21:08   #28
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Tudors har jeg bare sett glimt av. Må nok ha den. :kostymedrama:

Og så han derre Bend It-fyren

Gammel 17-09-08, 01:09   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte videre på Life on Mars og kom på at jeg har skrevet om denne serien før. Hvis noen altså er nysgjerrig på hva det er slags serie.

Gammel 17-09-08, 08:57   #30
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Legger til The Shield, selv om dere ikke likte The Wire. Politiserie dette også, men (som i Sopranos) får man et mye mer ambivalent forhold til karakterene. Liker man egentlig "heltene"? Her må man begynne på begynnelsen og se alt for å virkelig få utbytte.

Jeg regner med at dere har sett Heroes?

OZ, som også er fra HBO, er en annen slager her. Handler om de innsatte i Oswald-fengselet, ganske tøffe forhold, men med samme fokus som Sopranos, på en måte. Man følger karakterene fra sesong til sesong.

Her i gården har elsker både mannen og jeg Six Feet Under, Dexter, Heroes og Twin Peaks. The Wire og Big Love er bra nok til å se på, begge deler er spennende når man har kommet seg inn i det.

Vi har derimot ikke likt Carnivale, Deadwood, Pushing Daisies, Rome, Kyle XY eller mer enn en sesong av Weeds.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 09:48   #31
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Seriene som ligger for tur her er Mad Men, The Corner og en gang i framtida True Blood.

Gammel 17-09-08, 10:40   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man likte Buffy, og dermed antagelig har sansen for intelligent tenåringsdrama og populærkulturelle referanser, må jeg forresten bare få anbefale Veronica Mars. (Jeg kikket nettopp på det jeg skrev da sesong 1 var avsluttet, for nesten tre år siden, og fikk akutt lyst til å løpe hjem og se den igjen.) Det er ingen vampyrer eller annet overnaturlig her, men premisset ellers ligner en del på Buffy - smart, tøff tenåringsjente som tar på seg "voksne" oppgaver (i Veronicas tilfelle hjelper hun til med farens privatdetektivfirma, i tillegg til å ta på seg egne oppdrag) samtidig som hun sliter med mer eller mindre alminnelige tenåringsfrustrasjoner. Veldig smart og snappy dialog, flotte karaktertegninger, flere strålende skuespillere, og sesong 1 er virkelig eksepsjonelt godt skrudd sammen. (Sesong 2 er også vel verdt å se. Serien ble kansellert før sesong 3 var ferdig.)

Gammel 18-09-08, 10:45   #33
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Og hva med Sarah Connor Chronicles? Noen som ser den? (Eller er det for lavkulturelt for dere?)

Sitter og lurer litt på den ja..ender vel opp med å se den også tenker jeg.
Sånne episke føljetonger a la Sopranos og The Wire er det lite av egentlig. Du har jo Deadwood men den likte du ikke..
Jeg har sett nesten hele første sesong av Dexter og liker den godt.

Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 12:53   #34
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Serier jeg vil rate litt sammen med Sopranos kvalitetsmessig blir som det nevnes i tråden blant annet Oz og The Wire.

The Shield begynte bra, men synes siste sesong var litt "så som så". Det blir litt mye av de samme greiene som ikke løser seg, som etter hvert løser seg, og det baller på seg noe nytt.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 23:04   #35
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Nå har vi sett State of Play ... Perfekt for alle som liker Life On Mars, men som syntes den var litt vel eksentrisk og fantasifull ... (Det jeg prøver å si er vel at State of Play er mer realistisk)

Før øvrig gikk den på NRK i april 2005, og i reprise i 2006.

Sist redigert av Agent Scully : 13-10-09 kl 23:22.
Gammel 13-10-09, 23:18   #36
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Er det nokon i heile tatt som liker Carnivale ? Trur eg og mannen har sett to episoder. Lurer på om eg skal gje den ein ny sjangse ?

Har planer om å sjå Sopranos og Tudors.

Gammel 13-10-09, 23:21   #37
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Vi likte Carnivale. Men den ble vel kansellert og fikk en bråstopp?

Gammel 13-10-09, 23:24   #38
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i Six Feet Under, men den er kanskje mer "trist" enn spennende. Dvs. jeg synes den er spennende, men den er nok mer drama enn action/thriller, vil jeg si.

Gammel 13-10-09, 23:24   #39
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Alt blir på en måte nedtur om man sammenligner med Sopranos. Vi var nesten familiemedlemmer en stund vi. Så hele serien, alle sesongene veldig komprimert. Det er nok uansett viktig for å leve seg skikkelig inn i en serie.

Etter det ramla jeg litt av lasset. Mannen min har sett på en drøss: Heroes, The Wire, MadMen og ser nå på Prison Break tror jeg. Tror han likte de tre første her ganske godt.

Ellers har vi sett første sesong av Six Feet Under og venter på at resten skal ankomme i posten. Jeg synes det er lovende, selv om jeg blir litt skeptisk til at det er litt vel mye prating med døde mennesker. Litt redd for at det skal ta av som f.eks. frustrerte hustruer eller Ally Mc Beal som ble helt spinnvilt etterhvert. Men ellers, absolutt noe jeg kommer til å fortsette å følge med på.

Ellers en god litt mindre serie: Corleone - italiensk mafiaserie.

Og så har vi hatt mye glede av å se Beck-filmene i riktig rekkefølge. Spennende krim.

Gammel 13-10-09, 23:25   #40
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Mad men, Tudors og Rescue Me

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.