Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes dette begynner bli litt ubehagelig (elg)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-08, 15:03   #21
Gammel bruker
Passiv

Standard

Sv: Synes dette begynner bli litt ubehagelig (elg)

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Aiai, dette var et eksotisk syn for en bypike! Skjønner dog godt at det kan virke litt skremmende. Jeg ble mest glad da et rådyr suste forbi meg på stien for en stund siden, men jammen skvatt jeg ikke ganske godt også. Og rådyr er mindre enn elg.

Men guniss: "nærtagende elger"?

I så fall kan du jo bare rope en fornærmelse ut av vinduet, så forsvinner den nok for godt.

Kanskje de er hårsåre, også? Ut og lugg!

:flisespikkerietneste:

Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:03   #22
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Oh My.... Jeg hadde nok blitt litt skvetten i leggen ja.

What to do? Er den tam?

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:04   #23
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skjønner godt at du blir skeptisk. Det hadde jeg også vært.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:06   #24
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Et alternativ er å sette opp elgskilt i hagen. Det har noen gjort her jeg bor. Vi har en del elg og rådyr her.

Gammel 15-09-08, 15:08   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Men guniss: "nærtagende elger"?

I så fall kan du jo bare rope en fornærmelse ut av vinduet, så forsvinner den nok for godt.

Nærgående da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:09   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hva med et gjerde?

Det KAN vi jo gjøre Men det er liksom ikke så fint når man har ei "naturtomt" da synes jeg.

Gammel 15-09-08, 15:10   #27
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Gjerde hopper de bare over :erfart:

Gammel 15-09-08, 15:10   #28
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

I kid you not!
OMNI Deer Repellent Spray
Plantskydd Deer Repellent works by emitting an odor that animals associate with predator activity, repelling the animal before it nibbles on plants. Plantskydd stimulates a fear-based response which will have deer, elk, moose, opossum, and rabbits looking to dine somewhere other than your garden or plantation.

Det finnes andre typer og - fikk en liste over 2-3 forskjellige hos viltnemda.
(vi hadde en elg som syntes det var fint å lage brunstgrop bak stabburet. Det syntes ikke vi, for den var litt småaggressiv rett og slett. Viltnemda foreslo et slikt duftprodukt Men så forsvant den av seg selv da vi hengte ut litt vindklokker og slikt (heter det det? Sånne som dingler og lager lyd i vinden?))

Konge! Hvor selges slikt?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:11   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Gjerde hopper de bare over :erfart:

Det er jo gjerde (for kyr) like ved, og de hopper iallefall over der.

Gammel 15-09-08, 15:12   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

I kid you not!
OMNI Deer Repellent Spray
Plantskydd Deer Repellent works by emitting an odor that animals associate with predator activity, repelling the animal before it nibbles on plants. Plantskydd stimulates a fear-based response which will have deer, elk, moose, opossum, and rabbits looking to dine somewhere other than your garden or plantation.

Det finnes andre typer og - fikk en liste over 2-3 forskjellige hos viltnemda.
(vi hadde en elg som syntes det var fint å lage brunstgrop bak stabburet. Det syntes ikke vi, for den var litt småaggressiv rett og slett. Viltnemda foreslo et slikt duftprodukt Men så forsvant den av seg selv da vi hengte ut litt vindklokker og slikt (heter det det? Sånne som dingler og lager lyd i vinden?))

Tipper gubben ler godt av denne. Men kanskje den funker da??

Gammel 15-09-08, 15:17   #31
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Konge! Hvor selges slikt?

Vet dessverre ikke, for vi slapp å kjøpe... men kanskje viltnemda kan svare?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:41   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne elgsprayer virker ikke. Du må kjøpe elg-roll-on eller elgservietter ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 15:41   #33
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde flyttet jeg, så pissredd er jeg for elg, men kanskje en grunn til at jeg bor i et boligstrøk med langt til nærmeste skog.

Tror ikke det finnes elg her i nærheten i de skogene som er rundt om, heldigvis.

Gammel 15-09-08, 15:42   #34
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Skal man stå å gnukke det på trær og busker rundt da.

Gammel 15-09-08, 15:47   #35
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var et eksotisk problem! Jeg er redd kuer, men jeg vet ikke om jeg er redd elger.

Ellers måtte jeg le litt av signaturen din som kom så fint rett under bildet av elgen og endte med:

Sitat:

Jeg vil elske deg dansende, syngende, lesende, skapende, planleggende, kranglende.
Jeg vil elske deg gretten og trett, tapper og redd, glad, fryktsom og triumferende.
Jeg vil elske deg i all slags vær og gjennom alle slags forandringer.

Det ble liksom en fin kjærlighetserklæring til elgen.

Gammel 15-09-08, 15:56   #36
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Skal man stå å gnukke det på trær og busker rundt da.

Oh, nå kom jeg på en kjempedigresjon her, men med relevans til temaet da.

Min stefar forteller nemlig villig om en kompis han hadde, som var ivrig hobbyfisker. Denne hobbyfiskeren skulle ut på tur, og trengte et effektivt myggmiddel, som han kjøpte i en friluftsbutikk (eller hva man nå kaller butikker som selger fiskestenger, telt, og slikt). Han passet på å smøre seg skikkelig inn med middelet, og ga seg i gang med fiskinga, men han kunne sverge på at han aldri hadde vært så plaget av mygg noen gang, og bestemte seg for å klage på myggmiddelet sitt. Som tenkt, så gjort, og han dro tilbake til butikken for å klage. "Husket du å lese bruksanvisningen da", ble han spurt, og måtte da inrømme at det hadde han ikke. Da flirte de godt i butikken, for på flaska stod det ettertrykkelig at det skulle has på en trestubbe, eller stamme, et stykke fra der han skulle oppholde seg.

Les bruksanvisningen.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 16:01   #37
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

I kid you not!

Jeg måtte gnukke meg i øynene, for jeg leste I kill you not.

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Oh My.... Jeg hadde nok blitt litt skvetten i leggen ja.

Jeg hadde nok ikke vært så høy i hatten selv! For første gang på våre 6 år her har vi hjort i hagen om natten/morgenen som spiser våre gode epler av trærene.

Gammel 15-09-08, 16:10   #38
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Er den i hagen for det om det er folk ute?
Her kommer elgen om kvelden\natta\tilig morgen men forsvinner fort når noen rører seg.

i vinter var den en mamma elg med 2 kalver utfor hc til turbo. de kom bestandig når de gikk inn på ettermiddagen. så sto ungene inne å så på elgen. De la etter en stund ut brødskalker til elgen

Gammel 15-09-08, 16:10   #39
Tispa
Hundegal

Tispa sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Tispa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Om det gjentar seg, bør du kontakte viltnemda. Det er ikke å spøke med om den har kalver.. Jeg syns denne så ung ut, men det kan selfølgelig være ei ku med kalv allikevel.
Det er heller ikke lurt å skremme den for mye, de kan bli irriterte, og velge å skremme dere litt tilbake.

Fine bilder forresten, og elgen er et flott dyr!!

Gammel 15-09-08, 16:37   #40
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Eller sette opp et bilde av meg

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.