|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Nei, vi er heldige nok til å nesten aldri trenge å fyre, stort sett bare når det er skikkelig kald vinter og/eller tannlegekontoret i etasjen under holder stengt. Det vil si, vi har varme i kjøkkengulvet, og det tenker jeg kommer til å bli skrudd på om ikke altfor lenge - jeg tenkte akkurat på her om dagen at det gulvet begynner å kjennes litt kaldt ut.
|
|
|
#22 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Må vel snart sette på ovnen i stua litt, men fordelen med å bo i leilighet med naboleiligheter på fire kanter er jo at varmetapet begrenser seg.
|
|
|
#23 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Så lenge gradestokken inne viser 19 grader så har jeg behov for varmovn.
|
|
|
#24 |
|
Hertuginne
|
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?
Jeg synes det blir veldig bra varme av pelletskaminen. Den er termostatstyrt, og skruer seg på og av selv, og det er jo veldig praktisk. Når det er skikkelig vinterkaldt ute må vi fylle på hver tredje dag, noe som er helt overkommelig. Det eneste som irriterer meg litt er lyden av viften, men så er jeg også ekstra sensitiv til den type "støy". Den kaminen vi har varmer glatt opp hele andre etasje på laveste effektivitet og det går fort. Pelletsen får vi levert av dem vi kjøpte kaminen av, vi fikk et helt lass med sekker da vi kjøpte kaminen. Er vi heldige trenger vi ikke nytt lass før om lenge.
|
|
|
#25 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Vi har varmepumpe, bergvarme, og radiatorer. Den reguleres helt automatisk basert på utetemperaturen. Derfor slipper vi helt å tenke på å regulere varmen, vi har uansett alltid jevn temperatur inne. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Åh sånn skal jeg ha jah
|
|
|
|
#27 |
|
Ute på tur
|
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Jeg er en frysepinne og har hatt oven på i noen uker nå.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Niks, trenger ikke det. Vi har 23 grader i leiligheten til langt ut i oktober. Om vinteren har vi varmekablene på badet på og panelovnen i stuen på innimellom. Vi får mye varme av leilighetene rundt oss, fikk nettopp strømregning på 800 kr for to måneder. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HOLY!!!
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, si det. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Varmekablene er i gang her i huset, ja. Det er stort sett bare det vi bruker, utenom på de kaldeste dagene, da supplerer vi med en panelovn.
|
|
|
#32 |
|
Unik
|
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Har satt på ovnen her i stova ja. Eg er ein frysepinne av dimensjoner. Men veden er i hus, så eg må bare få klargjort ovnen her så kan me begynne å fyre litt. Liker ikkje å fyre med strøm
|
|
|
#33 |
|
sangfugl
|
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Varmekablene i kjelleren har vært av og på de siste par ukene, men ellers er det ikke varme på enda. Huset vårt er veldig varmt om sommeren, og det holder liksom varmen en stund utover høsten. Tempen har begynt å krype ned mot 20 her om morgenen nå, så det er ikke sikkert det går så veldig lenge før vi må ha på litt varme.
|
|
|
#35 |
|
Tatt på
|
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Her står det stort sett et vindu opp for at det ikke skal være for varmt inne, så det er lenge til varmekablene på badet blir satt på og ovnen skrudd på.
|
|
|
#36 |
|
Trøtt
|
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Varmekablene i gangene er i gang. Tror kanskje en støvtørk på panelovnene er på sin plass, slik at de kan starte sesongen. Ved er bestilt og blir levert i uke 39! Jeg fryser...
|
|
|
#37 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Varmepumpe er i gang ja. Vi fyrer med ved også.
|
|
|
#38 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Har dere begynt å sette på varmeovnen?Har kun varmekabler i hele boligen her, men de står kun på inne på badet nå. Til å være sokkelleilighet så er den god og varm synes jeg.
|
|
![]() |
|
|