Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 18:25   #21
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?

Tja, en tusenlapp eller to (både +/-). Spørs litt på ønsker også.
Vi har ingen fast sum, ser ann både ønsker og behov og har kanskje hørt litt på forhånd hva de får av andre.

Sist redigert av Aminta : 18-09-08 kl 09:21.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 18:29   #22
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye kjøper dere bursdagsgave for til egne barn?

Varierer litt. 500-1000 ca. Når de blir eldre blir det vel mer, antagelig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 18:31   #23
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kjenner jo folk som gjennom hele oppveksten alltid har fått det de ville, og hva det har gjort med dem.

Og så har man sånne som meg som overhode ikke fikk alt jeg ville ha, og som dermed går litt amok som voksen.

Gammel 17-09-08, 18:40   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at gutten bare er 3 år, får han ingen stor og stasen gave fra oss. Det får besteforeldre og sånn ta seg av. I år fikk han en gave til ca 200. Det er forøvrig det han har pleid å fått sånn generelt.

Men klart: NÅr han blir eldre og kanskje mer bevisst på slikt, så må vi vel opp i pris kanskje...

Gammel 17-09-08, 19:02   #25
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Varierer.Mellom 5oo-1500.
Blir gjerne litt mer til jul.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 19:12   #26
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøper gaver for rundt 1000 kroner.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:58   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Og så har man sånne som meg som overhode ikke fikk alt jeg ville ha, og som dermed går litt amok som voksen.

Jeg gjør også det, hehe, men forskjellen er at jeg er takknemlig for alt jeg kan kjøpe, jeg kjenner ekte og ordentlig glede og lykkefølelse overfor alt jeg får/kjøper. Jeg kan glede meg ihjel over en ny bukse eller en ny pute, mens feks. min mann omtrent ikke leer på øyenbrynet over en ny bil.

Gammel 17-09-08, 22:09   #28
Dronningen
Pauset

Standard

Jeg gjør også det, hehe, men forskjellen er at jeg er takknemlig for alt jeg kan kjøpe, jeg kjenner ekte og ordentlig glede og lykkefølelse overfor alt jeg får/kjøper. Jeg kan glede meg ihjel over en ny bukse eller en ny pute, mens feks. min mann omtrent ikke leer på øyenbrynet over en ny bil.

Men hva med ungene våre? Vi lager en ond sirkel, muligens...

Gammel 17-09-08, 22:12   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Har ikke noe med råd å gjøre, det er bare snakk om hvor mye penger man skal bruke.

Selvfølgelig har det noe med hva man har råd til eller ikke å gjøre. Jeg skulle gjerne kjøpt de dyreste tingene til gutta som jeg vet de ønsker seg, men har ikke råd. Hadde jeg hatt det hadde pris vært ganske irrelevant. En gang i blant.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:17   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Til de eldste blir det rundt 1000,- - 1500,-
Til de yngste blir det alt etter som hva de ønsker seg. Som regel halvparten av hva jeg bruker på de eldste.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:19   #31
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ser ingen grunn til å gå etter en bestemt sum?

Ja, det skulle tatt seg ut med 5 barn.

Vi gir mer til bursdag enn til jul. Fordi til jul skal jo alle ha gaver samtidig + alle andre vi kjøper gaver til selvfølgelig.
Ligger på rundt 1000 ( + -, som regel - ), og som regel litt mindre til jul

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 00:50   #32
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Selvfølgelig har det noe med hva man har råd til eller ikke å gjøre. Jeg skulle gjerne kjøpt de dyreste tingene til gutta som jeg vet de ønsker seg, men har ikke råd. Hadde jeg hatt det hadde pris vært ganske irrelevant. En gang i blant.

Du har vel tatt det litt ut av sammenhengen her, jeg svarer på vegne av meg selv til et annet innlegg.
Så for MEG har det ikke noe med hva jeg har råd til.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 06:56   #33
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Den forskjellen kan da skyldes annet enn hva du fikk i gave som liten. Jeg er vokst opp som attpåklatt i en famile som den gang hadde det mye rausere enn folk flest. Mannen min i en vanlig familie, med unge foreldre der det var mye trangere.

Han er vant til færre gaver og ting, men har fobi mot å kvitte seg med noe som helst. (lik moren sin der). Han har langt fra samme entusiasme og glede over nye ting som det jeg har og jeg har lært meg til at han ikke er den en deler entusiasmen med.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 08:03   #34
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ca 500 kr nå, men det kommer nok til å stige litt nær gutta blir eldre.

Gammel 18-09-08, 08:20   #35
Smarties
Fullverdig medlem

Smarties sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Smarties er litt kul
Standard

Veldig varierende.
For 5 år siden fikk han kanin, og med bur og hele pakka så ble det en dyr gave, godt over 3ooo kroner.
Vi har egentlig alltid vært veldig rause på gaver. Jeg har prøvd å holde igjen men mannen har ingen skrupler. Vi har alltid tatt oss av de dyreste gavene.
I år ble han 15 og vi slapp unna med under 1000 kroner!! Han ønsket seg svært lite, sier kanskje litt om at han har alt, men uansett så varierer det veldig.

Smarties er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 08:25   #36
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Det varierer litt. Vi gir dem sykkel til bursdagen, og ski til jul, hvis de trenger det. De har greie besteforeldre også, som sjekker ønskelister på forhånd.

Ingen bestemt sum, altså, og det blir heller ikke nødvendigvis likt, til tross for felles fødselsdag på de to eldste.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 08:31   #37
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

det varierer.

Enda mens de er så små så har jeg ikke problemer med å kjøper for ulike summer etter hva de trenger.

Jenta vår skal få seg en PC når hun begynner på skolen sånn omtrent, og det er jo en dyr ting, men noe hun uansett ville ha fått. Da er det greit å si at det er en bursdags eller julegave synes jeg. Den blir jo veldig dyr, men hun kan godt få en bok og genser neste gang f.eks.

Spesielt til jul kjøper vi foreløpig ikke så utrolig mye eller dyrt. Gaveberget er helt abnormt uansett, og det blir så alt for mye.

Gammel 18-09-08, 08:38   #38
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vesla er bare 2 år, og foreløpig har hun ikke fått dyre gaver til jul og bursdag. Kjøper noe jeg vet hun kommer til å bli glad for, og om den tingen koster f.eks 300 kroner, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe noe annet i tillegg fordi 300 kroner er "for lite".

Gammel 18-09-08, 08:51   #39
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har ingen fast sum vi kjøper gave for. Vi prøver, innenfor rimelighetens grenser selvsagt, å kjøpe det hun ønsker seg. I fjor fikk hun Nintendo DS. Det var stor suksess. I år ønsker hun seg bilbane....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 09:14   #40
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes pris er helt irrelevant i slike sammenhenger. Man får gi etter hva lommeboka sier man kan gi.

Og jeg synes det er mye bedre å svi av 3000,- på en Bergansjakke enn 3000,- på PS3.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.