|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Så TYNN du er!"Det er fryktelig ufint å kommentere folks vekt synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Quiet, please
|
![]() Sv: "Så TYNN du er!"Jeg har også alltid fått slike kommentarer, helt frem til jeg ble gravid første gangen. Det kan være utrolig sårende. Gjennom hele puberteten og lenge etterpå hadde jeg store komplekser for at jeg var så tynn, og for at jeg dermed ikke så så kvinnelig ut som jeg skulle ønske. Det ble ikke akkurat bedre av å få høre "Nei, nå må du ikke bli tynnere, spiser du ikke?" Jeg hadde en sjef en gang som kom med slike kommentarer hver gang hun så meg. Hun fikk sparken etter et års tid.
![]() |
#4 |
Quiet, please
|
![]() Sv: "Så TYNN du er!"
Ja, hun var uprofesjonell på flere måter, og det så heldigvis hennes sjefer også etter hvert. Nå har hun kommet seg tilbake til helsevesenet der hun kom fra, så jeg håper for guds skyld hun gjør en bedre jobb der.
![]() |
#5 |
Ser meg litt rundt
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
![]() |
![]() Sv: "Så TYNN du er!"Jeg er en av dem som har fått slike bemerkninger hele livet (utenom når jeg var gravid). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: "Så TYNN du er!"Det er mere godtatt å være tynn enn for tykk, derfor tror liksom alle det er helt ok å kommentere dette. Jeg syns det er frekt begge deler. Det er ille å kritisere kroppene til hverandre uansett om man er for tynn eller tykk. jeg har en svart tynn venninne som har store komplekser for dette. Hun får stadig høre at "guuuud av meg så tynn du er!!!" osv.. Stakkars jente. Jeg skjønner ikke at hun holder ut. jeg ser så inderlig godt at det går inn på henne. jeg har vært overvektig mesteparten av livet og har derfor hørt mye om kroppen min av folk. Det er helt forferdelig.
![]() |
#7 |
Tante Sofie
|
Jeg hadde også min glansperiode gjennom seks svangerskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Så TYNN du er!"Grunn 1: "Misforstått" omsorg: FOR tynn kobles til et helseproblem av den ene eller andre sorten
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: "Så TYNN du er!"Jeg har aldri sagt direkte til noen at jeg synes de er for tynne, det ser jeg ingen poeng i. Og ingen har sagt til meg direkte at jeg er for tykk (bortsett fra nær familie kanskje).
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Så TYNN du er!"Jeg har fått høre det hele livet, fra jeg ble født lita og tynn og til jeg var oppi tyveårene. Nå er jeg helt vanlig, så det får jeg ikke høre mer.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det er selvfølgelig ikke stuerent å si slikt. Det vitner om svært lite empati og sosial intelligens dersom noen sier slikt. Det er mye man kan tenke, men det er ikke alt man behøver å si. Det gjelder naturligvis rundt dette temaet som flere andre temaer....
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: "Så TYNN du er!"Jeg har jo gått ned snart 40 kg i vekt i år.. og jeg har jo så klart fått kommentarer underveis.
![]() |
#14 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bergen
![]() |
![]() Sv: "Så TYNN du er!"Jeg syns det er like frekt å slenge rundt seg med kommentarer uansett om folk er tynne eller tykke.
![]() |
#15 |
seru
|
![]() Sv: "Så TYNN du er!"Jeg får også høre det (til tross for min kulemage...) Det verste er at jeg er tilbøyelig til å være enig. Ribbeina fra skuldrene og ned ser ut som et slags musikkinstrument (sånn alla ritsj ratsj-filibombombom, skjønner?) Men det plager meg ikke nevneverdig. Kanskje ikke noe jeg ville sagt til andre, men det får stå for deres regning...) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|