Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Djevel-lue?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-08, 22:34   #21
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Djevel-lue?

Vi fikk denne av ei venninne på Hamar(selvfølgelig)

Den ser veldig lettstrikkelig ut, selv for en som ga opp den karrieren for snart 20 år siden :gæmlis:

Gammel 18-09-08, 22:37   #22
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Strikkekurs med meg ja. Det skulle tatt seg ut .

Ja Dani, det er virkelig så enkelt. Det var av de første tingene jeg lærte meg å strikke. Det finnes selvfølgelig mer avanserte versjoner, men den fra nøstebarn er plain.

Jeg hadde en drøss etter storebror, men kan ikke finne noen nå

Ok da skal jeg prøve å tvinge mamma.
Hvis du finner noen etter storebroren vil jeg gjerne kjøpe

Gammel 18-09-08, 22:37   #23
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Vi fikk denne av ei venninne på Hamar(selvfølgelig)

Den ser veldig lettstrikkelig ut, selv for en som ga opp den karrieren for snart 20 år siden :gæmlis:

Å de er sååå fine. Sitter så pent på hodet, og rammer inn ansiktet. Nydelig. Babyen også da selvfølgelig

Gammel 18-09-08, 22:38   #24
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Strikkekurs med meg ja. Det skulle tatt seg ut .

Jeg har sett bilder av det du har strikket så du er ingen nybegynner.

Maggypop: herlig lue! Vet du hvor hun fikk mønsteret ifra? Mulig svigermor kan gjøre dette på frihånd?

Gammel 18-09-08, 22:43   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nøstebarn har mønster. Det har også stått i Foreldre og barn.

0-6 (6-12) mnd
Pinne 2,5

Legg opp 36 (38) masker, strikk rettstrikking. Etter 1. p skal det felles 1 m i begynnelsen av p innenfor to kantmasker, hver 2 p. i alt 19 (21) ganger. Deretter skal det gjøres motsatt. Du starter med økning og slutter med felling i alt 19 (21) ganger. Dette er første øreklaff.

Gutteversjonen skal ha spiss fremme. På pannestykket skal du da felle i begynnelsen av hver 2. p og øke i slutten av samme pinnen 9 (11) ganger. Strikk den andre øreklaffen tilsvarende den første, altså først 19 (21) fellinger i begynnelsen og 19 (21) økninger i slutten av p, deretter motsatt.

Sy sammen oppleggs og avfellingskanten. Sy sammen spissene. Lag to snorer og sy dem fast.

Sist redigert av Mei : 18-09-08 kl 22:50.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 22:45   #26
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg har sett bilder av det du har strikket så du er ingen nybegynner.

Maggypop: herlig lue! Vet du hvor hun fikk mønsteret ifra? Mulig svigermor kan gjøre dette på frihånd?

Nei, det vet jeg dessverre ikke, men jeg fant en oppskrift her , riktignok uten stripene.

Gammel 18-09-08, 22:53   #27
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøstebarn sin versjon er veldig lett å strikke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 22:56   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Martis: Det er veldig lett å lage egne mønster, særlig striper i forskjellig størrelse og varianter.

Jeg kan forøvrig sikkert strikke en sånn lue eller to, om noen ikke tør prøve/lykkes i å overtale svigermor .

Gammel 18-09-08, 23:10   #29
Levic

Levic sin avatar

Standard

Martis: Det er veldig lett å lage egne mønster, særlig striper i forskjellig størrelse og varianter.

Jeg kan forøvrig sikkert strikke en sånn lue eller to, om noen ikke tør prøve/lykkes i å overtale svigermor .

Jeg hadde blitt overlykkelig. Mamma skal prøve, men er ikke sikkert hun klarer det. Kan jeg sende deg Pm om det blir krise? Betaler selvfølgelig med glede

Gammel 18-09-08, 23:12   #30
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Jeg hadde blitt overlykkelig. Mamma skal prøve, men er ikke sikkert hun klarer det. Kan jeg sende deg Pm om det blir krise? Betaler selvfølgelig med glede

Bare send PM du. Det tar meg som sagt ikke lange tiden.

Gammel 18-09-08, 23:15   #31
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn ellers så har Unik-kids.dk luer. De er billige. (ull og kashmere for 100 dk, minus moms og gratis frakt tror jeg det er)

Masse farger.

Gammel 18-09-08, 23:26   #32
Levic

Levic sin avatar

Standard

Å takk Bauche. Jeg skal ta en titt på siden der. Kanskje jeg skal bestille en og se hvordan de er på. Denne karen har et bakhode som stikker litt ut, så det er så mange luer som blir for korte ved ørene. Må spesiallages
Men det er verdt å prøve, de var jo så billige

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.