Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tar du omega3?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-08, 14:50   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du omega3?

Jeg tar omega 3 og passer på å få i meg nok kalsium. Resultat: null PMS. :voila:

I tillegg får jeg finere hud og blir mykere i leddene.

Gammel 25-09-08, 17:59   #22
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Ja, jeg tar Omega 3. Har en diger boks fra apoteket som skal være så fin for meg.

Gammel 25-09-08, 18:47   #23
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jeg tar, kjøper på Apoteket. De heter Triomar.

Gammel 25-09-08, 18:49   #24
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg tar, kjøper på Apoteket. De heter Triomar.

Det heter den jeg tar også ja.

Gammel 25-09-08, 19:01   #25
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Etter at jeg har blitt kjent med MinaX, så har jeg jo skjønt at jeg må ta omega3. Nå har jeg gjort det siden sommerferien var slutt. Jeg kjøper den billige på butikken som heter Triomega Woman (som også inneholder kalsium som jeg definitivt trenger). Er den dårligere enn andre?

Den er sikkert helt bra.

Hva jeg har fortalt? Det er at alle som ikke spiser mye fet fisk bør ta tilskudd av de marine omega-3 fettsyrene EPA og DHA, enten i form av tran, trankapsler e.l. I hovedsak fordi det reduserer risikoen for hjerte- og karsykdom ved å senke triglyseridnivåene i blodet. Dette er godt dokumentert.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 19:12   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tar du omega3?

Nei, men vi spiser masse fisk og jeg bruker Udos Choice i maten når det passer slik.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 20:21   #27
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Litt opp og ned. Jeg prøver å være flink nå som jeg er gravid, men tran-oppstøt er helt forferdelig...

Gammel 25-09-08, 22:33   #28
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Tar omega3, ja. Dvs. eg har hatt eit opphold på nokre månader. Mista motivasjonen til sånt når Lillebror kutta puppen :furteguri: Har tatt EyeQ, men har no Artic-eitt-eller-anna. Den smakte fælt. Skal gå tilbake til EyeQ så snart Articen er tom.

Hudlegen min anbefalar meg på det sterkaste å ta omega3.

Gammel 25-09-08, 23:18   #29
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Den er sikkert helt bra.

Hva jeg har fortalt? Det er at alle som ikke spiser mye fet fisk bør ta tilskudd av de marine omega-3 fettsyrene EPA og DHA, enten i form av tran, trankapsler e.l. I hovedsak fordi det reduserer risikoen for hjerte- og karsykdom ved å senke triglyseridnivåene i blodet. Dette er godt dokumentert.

Holder det å spise for eksempel en laksemiddag og en annen fiskemiddag ukentlig? Eller er det bedre å passe på å spise en brødskive daglig med makrell i tomat?

Jeg synes anbefalingene er greie, men jeg vil gjerne omsette dem i et gjennomførbart kosthold, og det er ikke alltid like lett.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 23:26   #30
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Vanligvis tar eg Møllers dobbel, men sidan eg er gravid tar eg ein type med folat. Eg toler ikkje fisk, så eg er nøye med tablettane. Tran klarer eg ikkje, går og gulper på det i evigheiter.

Gammel 25-09-08, 23:52   #31
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar omega3 av merket Eskimo3, samt en multivitamin.

Gammel 25-09-08, 23:54   #32
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tar omega 3 og passer på å få i meg nok kalsium. Resultat: null PMS. :voila:

I tillegg får jeg finere hud og blir mykere i leddene.

Null PMS? På årntli? Isåfall tror jeg at jeg må få i meg mer kalsium .

Mykere ledd vil jeg ikke ha .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 00:06   #33
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt tran med omega, folat + diverse siden jeg ble gravid med storebror.
Forresten, mamma er sterkt plaget av leddgikt og har store problemer med at kroppen/leddene skal fungere i det daglige og har nå gått en stund på OMEGA PRO, dette som hun ene skiløperen reklamerer for. Iallefall merker hun nå stor bedring i leddene sine, sier hun. Godt at det har virkning.

Gammel 26-09-08, 21:44   #34
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tar to kapsler hver dag - ikke minst fordi babyen i magen har godt av det. Sender med snuppa i matboksen også, og hun knasker de i seg :urk: Bruker Herbalifeline jeg.

Gammel 26-09-08, 21:54   #35
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tar omega 3 kapsler og multivitamin.

Gammel 26-09-08, 22:16   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar Triomega. Man bør vel helst opp i min. 1 g om dagen, mener jeg å huske? Uten å få for mye A-vitamin? :rusten:

Jeg spiser altfor lite fisk til å la være.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 22:31   #37
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tar Omega 3, kjøper på apoteket fra kjente produsenter jeg kan tro har god kvalitet på produktene. Jeg ville aldri kjøpt fra ukjente produsenter eller gud-forby kjøpt omega 3-abonnement på gata. Jeg er redd for at det er for dårlig olje som ikke er opprenset mtp. tungmetaller og miljøgifter.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 22:37   #38
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tar Triomega. Man bør vel helst opp i min. 1 g om dagen, mener jeg å huske? Uten å få for mye A-vitamin? :rusten:

Jeg spiser altfor lite fisk til å la være.

Rottene mine spiste 1,3 g pr dag, så da bør vel mennesker få i seg ihvertfall 100 gram? Neida. :nerdehumor:

:googler:

1-2 g EPA + DHA er anbefalingen for mennesker ja.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 22:57   #39
Røsslyng
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har brukt litt forskjellige typer, ofte etter hva som er rimeligst. Akkurat nå har jeg Triomega ledd.

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 23:35   #40
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar omega3-6-9 hver dag. Spiser mye fisk også, men ikke daglig.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.