|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Jeg synes ikke Irving er trash, og får ofte fnatt av en viss type litteraturstudenter.
|
|
|
#2 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Irving er bra. Husker norsklæreren min på høgskolen og jeg var like fjetrer av Enke for et år. Og så har du alle de gode, gamle. Som Garps bok. Ingen får komme å si at den er trash! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Blant mine snobbevenner regnes Irving som "ikke stor forfatter", men med noen gode bøker. Tross alt, liksom.
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Det er omtrent som å like Sting; man må selvsagt være helt klar på at ingenting han har gjort siden Nothing like the sun er verdt vinylen det er presset på, men det tidlige må man være påmeldt på.
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Ah, alle disse reglene. :noterer: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Scarlett: Jeg får så fnatt av kategoriske smaksregler av den typen.
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Jeg nekter å være trendelitær.
|
|
|
#8 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?John Irving på sitt beste er fantastisk. Nolo har talt.
|
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Jeg vil nå likevel ikke være med på en full svartmaling av litteraturvitere. På den ene siden får jeg fnatt av rigide «regler» for hva som er lov å like, men på den andre siden får jeg jo fnatt av insinuasjoner om at disse samme feinschmeckerne egentlig ikke liker det de faktisk blir sittende igjen og lese (det er jo heldigvis ganske mye). Begge standpunktene er jo tilfeller av uselvstendig og gjerne ufundert nedrakking på andres smak.
|
|
|
#10 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Hele tanken om at smak bare handler om å markere tilhørighet og avstand er jo rett og slett litt kynisk overfor både kulturen og mennskene som liker og misliker den.
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?
Jepp, nytelses- og opplevelsesaspektet detter forbausende ofte ut når man diskuterer kultur og smak, synes jeg. (Ikke dermed sagt at jeg mener at alt som gjør noen glad, er bra.
Vel, det hender at jeg tviler litt på noen av de mer dogmatiske posørtypene.
|
|
|
#12 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?
Ok, da. Litt.
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Jeg har i grunnen mistenkt at John Irving er ansett for å være trash siden jeg liker han så innmari godt. Jeg har vært hekta siden jeg leste Enke for et år og koser meg nå med en Irving hver sommerferie. Jeg er vant til å bli veiet og funnet for lett når det gjelder musikksmak, filmsmak og omtrent alt jeg liker på TV, så jeg tok det for gitt at favorittlitteraturen min også var i kategorien "Kasia liker trash".
|
![]() |
|
|