|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
![]() |
Sv: PC-en min dør etter 20 minutter
Hva slags laptop er det? Jeg har noen gamle liggendes som jeg sikkert kan plukke litt deler fra hvis det er samme type? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PC-en min dør etter 20 minutterSymptomene kan egentlig være mye forskjellig. Det første jeg ville ha prøvd var å bare ta vare på data du skal ha, så reinstallere operativsystem og programvare. Hvis problemet da fortsetter er det ennå mer som tyder på at dette er et maskinvarerelatert problem. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: PC-en min dør etter 20 minutterToshiba Equium M50-192 står det under...
|
|
|
#4 |
|
Frafallen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PC-en min dør etter 20 minutterDu kan støvsuge den, der den blåser ut varmluft. Og du kan sette den på klosser slik at det kommer luft til på undersiden når du bruker den. Dersom problemet er overoppheting vil disse to tingene antakelig løse problemet.
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Prøvde dette i går. Det virket ikke som jeg fikk støvsugd ut noe. Den døde likevel etter en stund. Senere skal jeg laste ned Nebbias program for temperatur.
|
|
|
#7 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: PC-en min dør etter 20 minutterKaramell, hvis du klikker på linken i det forrige innlegget mitt så kommer du til en nettside der du kan laste ned et program som heter Speedfan (det er gratis, og veldig lite). Kjør det, så vil du se hvor varm PC'en din og harddiskene er. Det bør være godt under 50 grader (min står på 40 grader mens jeg skriver dette). Dersom din PC er varmere enn dette så har du problemer med kjølingen av PC'en. Du bør uansett levere PC'en til reparasjon. Jeg ville ringt Toshiba Norge og hørt hvor de har verkstedet sitt, ligg langt unna Elkjøp, de er dyre og dårlige! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: PC-en min dør etter 20 minutterProsessorene i dagens bærbare pc kan godt ha en idle-temperatur på over 50 grader og over 70 grader ved belastning uten at det er noe problem. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: PC-en min dør etter 20 minutterVet ikke hvor gammel denne maskinen er og hvor den er brukt. Skulle det være at det er støy vil nødvendigvis ikke støvsuger hjelpe, men kanskje at man må bruke trykkluft og skru opp pc-en. Skal aldri si aldri, men jeg tviler på at det direkte er problemet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Frafallen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du googler Toshiba m50 overheat problem, kommer det opp forholdsvis mye, f eks http://www.laptoprepair101.com/lapto...p-overheating/
|
![]() |
|
|