Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor "privat" er du på FP?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-08, 19:44   #1
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor "privat" er du på FP?

Jeg er veldig "privat" på nett.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 10:36   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette er et åpent forum, og det er en del som kjenner meg her, så jeg utleverer ikke noe jeg ikke kunne ha skrevet i avisen om så var.

Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 10:55   #3
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Melder meg bak guniss. Jeg synes man må stå for det man sier. Og holde seg litt privat. Ikke gjemme seg bak en maske. Ser det er mange her som har bilder av filmstjerner som avatar og er ganske kvasse i kjeften..

Gammel 02-10-08, 11:04   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

Melder meg bak guniss. Jeg synes man må stå for det man sier. Og holde seg litt privat. Ikke gjemme seg bak en maske. Ser det er mange her som har bilder av filmstjerner som avatar og er ganske kvasse i kjeften..

Hva man har som avatar spiller ikke så stor rolle for hvor anonym man ellers er. De "kvasse" brukerne jeg kjenner til pleier ikke å ha noe problem med å stå for det de sier, hverken på nettet eller i RL.

Gammel 02-10-08, 11:20   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...mens vi som har rockestjerner er mildheten selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 11:24   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Noen av oss som har filmstjerneavatar er bare beskjedne og snille også.

Gammel 02-10-08, 13:58   #7
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg gjemmer meg bak en pupp.

Gammel 02-10-08, 13:59   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg gjemmer meg bak en pupp.

Jeg har alltid elsket puppen din.
Bare synd den ikke vifter med nesa lenger.

Gammel 02-10-08, 11:07   #9
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Standard

Ja da mener jeg at du kjenner gode brukere Skilpadda..

Gammel 02-10-08, 11:26   #10
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en snill og beskjeden hund.
Og prøver å ikke utlevere meg for mye, men jeg ble avslørt etter et bilde jeg tok av himmelen for en tid siden. Det var helt utrolig.

Gammel 02-10-08, 11:30   #11
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Standard

Jaja jeg bøyer meg i støvet .. Jeg mente vel egentlig at det er lett å være kvass og tøff når man kan være anonym. I et annet forum jeg er med i (underskog.no) så er det ikke lov å være anonym. Så da får man helt andre typer diskusjoner. Men underskog er et lukket samfunn med 10.000 brukere hvor ingen utenfra kan google på tråer. FP er vel ikke lukket, så da skjønner jeg at enkelte vil være anonyme og skjerme for sitt privatliv..

Gammel 02-10-08, 11:34   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt hva du mener, tormu - jeg har sett mange steder at anonymitet gjør at en del benytter anledningen til å oppføre seg dårlig. Det er veldig lite av det på FP. Jeg vil anta at noe av grunnen er at vi ikke er så anonyme her - altså, mange er anonyme i forhold til RL-navnet sitt, men likevel ikke anonyme på selve forumet, siden vi skriver med nick, og siden vi opparbeider og opprettholder et slags sosialt nettverk her. Det har hendt et par ganger at det har kommet inn brukere som har gått inn for å lage bråk, men såvidt jeg kan huske, har det alltid endt med at de enten har gått lei og forsvunnet, eller at de har ombestemt seg og bestemt seg for å bli værende og oppføre seg greit.

Gammel 02-10-08, 11:40   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg kjenner Padda, så jeg må nok oppføre meg. Jeg har ingen valg, stakkars meg. (Men så har jeg ikke filmstjerne i avataren min heller.)
(Jada, jada, jeg vet at man ikke skal starte en setning med men.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 11:52   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Vel, jeg kjenner Padda, så jeg må nok oppføre meg.

Jeg sa ikke at alle jeg kjenner pleier å oppføre seg. Jeg sa bare at de pleier å stå for det de sier. Og det pleier da du også?

Gammel 02-10-08, 12:02   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Men Liven, jeg har akkurat lært at det er en svunnen regel og at man nå har lov til det.

Hæ? Har jeg sovet i timen?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Men det kan du, Liven. Men bare hvis du vil.

Men så fantastisk da!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg sa ikke at alle jeg kjenner pleier å oppføre seg. Jeg sa bare at de pleier å stå for det de sier. Og det pleier da du også?

But of course. (Nå også på engelsk. )

Du sa det sånn indirekte. Dessuten vet jeg hvor streng du kan være mot de som ikke oppfører seg, så jeg holder meg på matta.

Opprinnelig lagt inn av tormu

Liven: En Liverpool avatar er nok hakket kvassere en hvilken som helst filmstjerne-avatar.

Ja, det har du selvfølgelig rett i. Jeg utstråler makt, styrke, the winning team, we are the champions og i det hele tatt.

Guri meg, så gøy det er med smileyer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 13:13   #16
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja..
Siden det er folk her inne som vet hvem jeg er så er jeg jo litt forsiktig med hva jeg sier. Forteller ikke ting her inne som jeg ikke kunne ha gjort face-to-face, liksom. Men på andre fora er jeg nok mer frittalende, mindre anonym og heller ikke der skriver jeg ting som jeg ikke kan stå for, til det er jeg alt for lett å finne ut hvem er.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 13:29   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva er det du egentlig spør om her? Om vi er anonyme her (det er ikke jeg), om vi er forsiktige med å utlevere andre (det er jeg), eller om vi noen ganger endrer på "fakta" for å kunne stille et spørsmål, eller delta i en diskusjon, uten å utlevere noen som er gjenkjennelige (det hender det jeg gjør)?

Kan man bare spørre om én ting i et innlegg? Hun spurte om alle de tingene som du svarer på her.

Jeg vet ikke hvor mange vgs det er i Bergen og i hvor stor grad du gjorde deg gjenkjennelig. Selv kunne ikke jeg som bor i en mindre by opplyst om hvilken by jeg bor i samt snakket om ting fra min arbeidsplass, som er én av de to vgs her i byen.

Jeg prøver å være anonym, men jeg skjønner jo det at om noen som virkelig kjenner meg hadde fulgt med på mye av det jeg har skrevet, ville jeg vært gjenkjent. Før holdt jeg kortene mye tettere til brystet og sa så lite om meg selv at om jeg hadde omtalt andre mennesker, ville nok ikke det vært et problem. Men nå som jeg har vært her inne en god stund og i sum fortalt endel om meg selv, ville jeg ikke kunne snakket om kolleger og svigermor uten å stå i fare for utlevering av andre. Så det er jeg ytterst forsiktig med.

Jeg synes også det er et poeng å opplyse om at man endrer på historier for å anonymisere, når man faktisk gjør det. Det er jo også en fordel på den måten at da blir det lettere å snakke om prinsippene i en sak framfor å henge seg opp i detaljene.

(...og for the record - synes slett ikke du er "ute på åpent hav". Du tar opp en viktig problemstilling.)

Gammel 02-10-08, 11:41   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Liven, jeg har akkurat lært at det er en svunnen regel og at man nå har lov til det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 11:44   #19
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Standard

Liven: En Liverpool avatar er nok hakket kvassere en hvilken som helst filmstjerne-avatar.

Gammel 02-10-08, 11:45   #20
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det kan du, Liven. Men bare hvis du vil.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.