|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageSiden han tok livet av dyrene først så kan det jo vitne om at han ikke gikk inn for å plage de da.
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehage
Det har du lov å være. Jeg sier heller ikke at gutten må fritas alt ansvar. Jeg omgås sjuåringer daglig. Modenhetsnivået er svært forskjellig, og barn som gjør "ondskapsfulle" handlinger har oftest en årsak til dette som de selv ikke kan hjelpe for. Jeg er fullstendig enig i at de fleste sjuåringer ikke er sånn og at de har en viss bagasje med seg som ville hindret dem i p gjøre slike handlinger. Men det er mange tragiske skjebner. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageJeg synes at instillingen din gjenspeiler hvordan samfunnet har blitt. Man leter umiddelbart etter unnskyldinger og ingen skal måtte stå ordentlig til rette for det de har gjort lenger. Jeg vet ikke hva som er passende straff i dette tilfellet, men dette må få konsekvenser for gutten som absolutt er gammel nok til å skille mellom rett og galt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
saftig
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageSkremmern, poenget er at enkelte har vokst opp under sviktende omsorg og at dette i stor grad preger måten de opptrer på. Hva om denne gutten var en av disse?
|
|
|
#25 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageSier du det, du? Vi vet ingenting om denne gutten, for alt vi vet har han vokst opp under hele normale vilkår. Men som sagt, folk er veldig tidlig ute med unnskyldninger og diagnoser når det skjer sånne hårreisende ting. Jeg synes det er forsøk på ansvarsfraskrivelse, noe man ser mer og mer av i dagens samfunn. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageJeg tenker noe i retning det Mams sa.
|
|
|
#27 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
|
|
|
#29 |
|
saftig
|
Nei, vi vet ingenting om dette gutten - det var det som var hele poenget mitt. Man kan ikke hoppe til konklusjoner med en gang. Greit nok at man må stilles til ansvar dersom forholdene tilsier det, men du høres ut som en nitti år gammel dame i innlegget ditt.
|
|
|
#31 |
|
Fortynnet
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageTrist sak, men jeg er litt nysgjerrig på hva slags måte noen av dere mener denne gutten skal stilles til ansvar for det han har gjort. Dere mener ikke at en sjuåring skal i fengsel, regner jeg med? Det er jo snakk om et lite barn dette. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageHvorfor tenker du på fengsel, Maxi? :nysgjerrig: |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageEnig med safran her. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Personlig pessimist
|
At det han har gjort får konsekvenser, vel? Det er heldigvis ikke ensbetydende med at han skal kastes i fengsel.
|
|
|
|
#38 |
|
ræv med ører
|
|
|
#39 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageKanskje guttungen er vokst opp i et hjem der han er vant med at dyr er mat for andre dyr. Jeg bare nevner det ... Jeg sier ikke at han ikke trenger tilsnakk, men jeg mener likevel det er litt tidlig aa sende ham i den elektriske stolen ...
|
|
|
#40 |
|
ræv med ører
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageJeg tror likevel at han da burde skjønne at man ikke gjør slikt med noen andres dyr.
|
![]() |
|
|