|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
|
![]() Sv: zol: Ang. bruk av uttrykksikoner
Aha. Det var motsatt da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
flisespikker
|
For meg ser det riktig ut. Jeg synes uansett det ser helt feil ut å ha uttrykksikonene inne i setningen (unntatt i den typen setninger som jeg har sitert fra deg her), og jeg antar alltid at et ikon står til den setningen som fulgte like før - kanskje er det fordi jeg jo enda ikke har lest den som følger etter. Akkurat det er sikkert litt en vanesak.
![]() |
#23 |
I farta!!
|
Eg er litt einig der. Har begynt å sette den etter punktum men syns ikkje det ser rett ut.
![]() |
#24 |
frakoblet
|
Sånn er det for meg også.
![]() |
#25 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: zol: Ang. bruk av uttrykksikonerNaa har jeg lest en lang artikkel om bruk av stor bokstav foerst i setninger, og i foelge denne er det absolutt rom for aa benytte liten bokstav i egennavn, spesielt dersom det er rom for misforstaaelser (og som vi alle vet er nickene vaare case sensitive).
![]() |
#26 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: zol: Ang. bruk av uttrykksikonerDette har jeg faktisk aldri tenkt over en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har fått viljen sin
|
Dersom jeg skal være vanskelig ser det her ut som du rister litt på hodet over deg selv som alltid har satt smiley etter punktum. Vanskelig er jeg imidlertid ikke, jeg forstår som regel hva folk prøver å si med smilyene sine uansett hvor de setter dem. Selv om jeg ville satt dem andre steder |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Har fått viljen sin
|
Da hadde jeg hengt meg så mye opp i at du tydeligvis ikke klarte bestemme deg for om du ville ha avsnitt eller ikke, at jeg ikke hadde brydd meg om smilyene |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
flisespikker
|
Men hva synes du det ser ut som om den siste smileyen hennes står til? Ser det ut som om den står helt for seg selv, synes du?
![]() |
#32 |
Har fått viljen sin
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Søt og rar
|
![]() Sv: zol: Ang. bruk av uttrykksikonerNå har jeg ikke lest hele tråden ordentlig, men jeg synes faktisk at det er greit å bruke smileyen som tegnsetting noen ganger
![]() |
#35 |
flisespikker
|
Så den peker tilbake, mens den første peker fremover? :prøver å skjønne hvordan zol tenker:
Nå fikk jeg assosiasjoner til noe jeg skrev om sofaer og brødristere i går.
![]() |
#37 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: zol: Ang. bruk av uttrykksikonerJeg syns de bør stå utenfor setninger, så lenge de ikke erstatter ord. Hvis de erstatter ord må de stå inni setningen.
![]() |
#38 |
Leser
|
![]() Sv: zol: Ang. bruk av uttrykksikonerHerlig med regler. Nå kan man i det miste være vill og gal på forum ved å bryte reglene. Det var jaggu meg på tide!
![]() |
#39 |
Har fått viljen sin
|
Den står alene. Derfor blir den som en egen setning |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: zol: Ang. bruk av uttrykksikonerEgentlig så synes jeg punktum er overflødig når man bruker smilefjes. Smilefjeset blir på en måte punktumet
![]() |
|
|