|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l
Vi voksne ser ikke behov for å tilføre heimen flere stillesittende aktiviteter. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Stabilt ustabil...
|
For barn eller voksne?
|
|
|
#4 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lSnuppa fikk vel sin DS sommeren før hun fylte seks.
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lHun fikk Nintendo DS da hun ble 4 år, men har først nå brukt den skikkelig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lVi har ikke noe sånt i hus, og det har ikke vært noe sterkt ønske om det heller. Jeg har ikke noe prinsippielt imot at barna skal ha slike spill, men de koster mange penger, så jeg kjøper det ikke uten at det er et ønske om det. Jeg har inntrykk av at Vesla er under gjennomsnittet interessert i TV og data også. Det har aldri fenget henne noe større. Hun ser selvsagt både TV og filmer, men hun er kresen og sitter begrenset tid foran skjermen.
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lVi har alltid hatt PS2. Snuppa fikk monsterspill (Buzz jr) til jul. Det var like før hun fyllte 3 år. Det klarer hun veldig fint. Buzz kan anbefales til spilleglade små. Morsomt for foreldrene er det også.
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lStoresøster fikk PS2 når hun var halvannen måned gammel. ( |
|
|
|
#9 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lJentene mine fikk Nintendo på bursdagene sine i år, 6 og 9 år gamle.
|
|
|
#10 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lVi har hatt spillkonsoll (PS) så lenge Malin har levd, enten PS2, og nå i senere tid PS3. Hun ønsker seg en rosa DS til jul, men jeg er i tvil om hun kan ta ordentlig vare på den, så det er mulig vi drøyer det til neste år.
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lStoresøster på seks har fortsatt bare såvidt nevnt spillkonsoll. Hun er fornøyd med å låne PC'n min nå og da. Jeg gidder ikke kjøpe før ønsket er der.
|
|
|
#12 |
|
Princess Skids and Scars
|
Det er nok lurt, det kommer en ny versjon i 2009. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lEldste fekk Nintendo DS til 5 årsdagen.
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lSvigerfar ville kjøpe DS til vesla nå til femårsdagen, men jeg synes det er for tidlig (altså med tanke på hvor godt hun tar vare på den). Men vi har Xbox og Xbox 360, og hadde inntil nylig PS2, og skal kjøpe PS3 så snart vi får råd til den. Har lyst på Wii også. Hun spiller endel på pcen også, bla. Josefinespillene.
|
|
|
#15 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lVi har pc-er, xbox, ps2 og Wii, og kan ikke helt se behovet for noe håndholdte greier. Dessuten så er jeg bare ikke noe fan av de der små greiene som sier piiiip-piiip.
|
|
|
#16 |
|
Stabilt ustabil...
|
Piip-piip? Her er all lyd forbudt når det spilles. Også høylytt knurring/hyling/fresing ved tap av liv. :hater piip-piip: Et par nabobarn har testa grensene mine og ikke respketert husregelen her om null lyd, og vips! Der fikk de lov til å legge fra seg hele spilledingsen, gitt! :streng:
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lGuttungen blir 3,5 år før han får sin første håndholdte (altså til jul). Jeg tror det blir en DS. Han har fra før PS2, PS3 og Xbox, så det mangler ikke på konsoller akkurat. Den håndholdte ønsker jeg ham for bruk på flyturer, restaurantbesøk etc. Jeg tror barn har godt av å bli introdusert for spill jeg da. Han er rågod på å koordinere disse spilledingsene sine, og har blant annet lært mange bokstaver og enkel regning ved hjelp av spill. Det trenger ikke å være hjernedødt selv om det er tv-spill. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.lJeg tror Jonas var rundt 3 da han arvet Nintendo Gamecube av storebror.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Forresten, nå kjenner jeg at det er LITT prinsipp også. Jeg mener bestemt at det å lære seg å fordrive tiden uten intens, involvert underholdning, for eksempel på restaurant og i fly, er en viktig egenskap. Det er også derfor vi ikke har dvd i bilen.
|
|
|
#20 |
|
navnet sjemmer ingen
|
|
|