Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 00:42   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Hvorfor stritte så voldsomt imot? :lurer: Så lenge man bruker de begrenset?

Vi voksne ser ikke behov for å tilføre heimen flere stillesittende aktiviteter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 00:44   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Vi voksne ser ikke behov for å tilføre heimen flere stillesittende aktiviteter.

For barn eller voksne? Nydelig alternativ til VG for mor..

Gammel 07-10-08, 00:31   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 tror jeg... yngstemann fikk nødvendigvis litt før i og med at de deler

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 00:37   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa fikk vel sin DS sommeren før hun fylte seks.

Gammel 07-10-08, 09:06   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun fikk Nintendo DS da hun ble 4 år, men har først nå brukt den skikkelig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 09:08   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke noe sånt i hus, og det har ikke vært noe sterkt ønske om det heller. Jeg har ikke noe prinsippielt imot at barna skal ha slike spill, men de koster mange penger, så jeg kjøper det ikke uten at det er et ønske om det. Jeg har inntrykk av at Vesla er under gjennomsnittet interessert i TV og data også. Det har aldri fenget henne noe større. Hun ser selvsagt både TV og filmer, men hun er kresen og sitter begrenset tid foran skjermen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 09:23   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid hatt PS2. Snuppa fikk monsterspill (Buzz jr) til jul. Det var like før hun fyllte 3 år. Det klarer hun veldig fint. Buzz kan anbefales til spilleglade små. Morsomt for foreldrene er det også.

Hun fikk Nintendo DS i sommer da hun sluttet med smokken sin. Der må vi være veldig påpasselige når vi kjøper spill, for det meste er egentlig litt for vanskelig. Hun får til PostmannPat og pappaens golfspill. Jeg tror hun bare er lykkelig over å eie en helt egen, lyserosa Nintendo. Fetteren på 5 har nemlig også Nintendo DS.

Gammel 07-10-08, 09:31   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Storesøster fikk PS2 når hun var halvannen måned gammel. () Men hun har aldri brukt den. Vi gav den bort for et års tid siden. Ingen av ungene våre har håndhåldt spillkonsoll. De bruker PC i stedet.

Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 09:33   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jentene mine fikk Nintendo på bursdagene sine i år, 6 og 9 år gamle.

Gammel 07-10-08, 10:02   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt spillkonsoll (PS) så lenge Malin har levd, enten PS2, og nå i senere tid PS3. Hun ønsker seg en rosa DS til jul, men jeg er i tvil om hun kan ta ordentlig vare på den, så det er mulig vi drøyer det til neste år.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 10:18   #11
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster på seks har fortsatt bare såvidt nevnt spillkonsoll. Hun er fornøyd med å låne PC'n min nå og da. Jeg gidder ikke kjøpe før ønsket er der.

Gammel 07-10-08, 10:39   #12
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Vi har hatt spillkonsoll (PS) så lenge Malin har levd, enten PS2, og nå i senere tid PS3. Hun ønsker seg en rosa DS til jul, men jeg er i tvil om hun kan ta ordentlig vare på den, så det er mulig vi drøyer det til neste år.

Det er nok lurt, det kommer en ny versjon i 2009.
Lille på 1 år har selvølgelig ingen enda, men hun får nok når hun viser interesse for det. Vi har derimot PS2, PSP, DS, Xbox og WII i hus. :spillegale og gadgetfreaks:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:44   #13
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eldste fekk Nintendo DS til 5 årsdagen.

Gammel 07-10-08, 11:56   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigerfar ville kjøpe DS til vesla nå til femårsdagen, men jeg synes det er for tidlig (altså med tanke på hvor godt hun tar vare på den). Men vi har Xbox og Xbox 360, og hadde inntil nylig PS2, og skal kjøpe PS3 så snart vi får råd til den. Har lyst på Wii også. Hun spiller endel på pcen også, bla. Josefinespillene.

Gammel 07-10-08, 12:00   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pc-er, xbox, ps2 og Wii, og kan ikke helt se behovet for noe håndholdte greier. Dessuten så er jeg bare ikke noe fan av de der små greiene som sier piiiip-piiip.

Gammel 07-10-08, 12:07   #16
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi har pc-er, xbox, ps2 og Wii, og kan ikke helt se behovet for noe håndholdte greier. Dessuten så er jeg bare ikke noe fan av de der små greiene som sier piiiip-piiip.

Piip-piip? Her er all lyd forbudt når det spilles. Også høylytt knurring/hyling/fresing ved tap av liv. :hater piip-piip: Et par nabobarn har testa grensene mine og ikke respketert husregelen her om null lyd, og vips! Der fikk de lov til å legge fra seg hele spilledingsen, gitt! :streng:

Gammel 07-10-08, 12:34   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttungen blir 3,5 år før han får sin første håndholdte (altså til jul). Jeg tror det blir en DS. Han har fra før PS2, PS3 og Xbox, så det mangler ikke på konsoller akkurat. Den håndholdte ønsker jeg ham for bruk på flyturer, restaurantbesøk etc. Jeg tror barn har godt av å bli introdusert for spill jeg da. Han er rågod på å koordinere disse spilledingsene sine, og har blant annet lært mange bokstaver og enkel regning ved hjelp av spill. Det trenger ikke å være hjernedødt selv om det er tv-spill.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:11   #18
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror Jonas var rundt 3 da han arvet Nintendo Gamecube av storebror.

Gammel 07-10-08, 16:25   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Guttungen blir 3,5 år før han får sin første håndholdte (altså til jul). Jeg tror det blir en DS. Han har fra før PS2, PS3 og Xbox, så det mangler ikke på konsoller akkurat. Den håndholdte ønsker jeg ham for bruk på flyturer, restaurantbesøk etc. Jeg tror barn har godt av å bli introdusert for spill jeg da. Han er rågod på å koordinere disse spilledingsene sine, og har blant annet lært mange bokstaver og enkel regning ved hjelp av spill. Det trenger ikke å være hjernedødt selv om det er tv-spill.

Forresten, nå kjenner jeg at det er LITT prinsipp også. Jeg mener bestemt at det å lære seg å fordrive tiden uten intens, involvert underholdning, for eksempel på restaurant og i fly, er en viktig egenskap. Det er også derfor vi ikke har dvd i bilen.

Gammel 07-10-08, 16:27   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Forresten, nå kjenner jeg at det er LITT prinsipp også. Jeg mener bestemt at det å lære seg å fordrive tiden uten intens, involvert underholdning, for eksempel på restaurant og i fly, er en viktig egenskap. Det er også derfor vi ikke har dvd i bilen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.