Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nøstebarn vs Janus

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 12:12   #21
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarn vs Janus

Vi bruker både Nøstebarn og Janus, fornøyd med begge to.

Gammel 08-10-08, 14:48   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvorfor er man godtroende og velmenende når man kjøper Nøstebarnklær?

Jeg vet ikke hva Maggie mente, men jeg tenker at markedsføringen til Nøstebarn er litt spesiell. Den spiller en del på "god mor"-nykker og jeg tror det kan være lett å sitte med følelsen av å ikke gi barna sitt det beste om man velger noe annet.

Den spiller også veldig på "det naturlige er det beste"-filosofien, noe jeg ofte synes er noe møl.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 14:49   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Vi har vurdert det dithen at Janus får holde. Det er jo en ganske betydelig prisforskjell.

Snuppa liker ikke Janus. "Den klør", påstår hun. Derimot er hun glad i den som kjøpes på Cubus.

Storebror er akkurat likedan. Det med bomull på innsiden er det eneste som funker.
"De stikk' - æ vil ikke ha ull, æ vil ha bomull" er vanlig uttrykk fra storebror her i huset, gitt!

Gammel 08-10-08, 14:55   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vet ikke hva Maggie mente, men jeg tenker at markedsføringen til Nøstebarn er litt spesiell. Den spiller en del på "god mor"-nykker og jeg tror det kan være lett å sitte med følelsen av å ikke gi barna sitt det beste om man velger noe annet.

Den spiller også veldig på "det naturlige er det beste"-filosofien, noe jeg ofte synes er noe møl.

:spy:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:09   #25
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm? Er det mer naturlig ull i nøstebarn enn i prinseull f.eks? Jeg kjøper litt sånn hipp som happ av Nøstebarn og prinseull, fordi de har litt forskjellige ting. Har ikke tenkt over at det er så stor forskjell i pris. De ullsilkegreiene til Nøstebarn er ganske dyre, men mannen min som er atopiker insisterer på at de er mye bedre å ha på enn vanlig ull, så da blir det det.

Gammel 08-10-08, 15:17   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøstebarn "med tilhengere" kjører mye på det "naturlige og ubehandlede", ja. Som nevnt over, de spiller på (enkelste) mødres ubegrensede betalingsvilje så lenge det spilles på "du ønsker vel det beste for barnet ditt???!!"-strengen.

Ikke for å trekke frem gamle krangler, men i denne tråden http://www.foreldreportalen.no/forum...arn#post782520 så blir det nevnt både "plastikkull" og "gift" (ren løgn, for øvrig).

Gammel 08-10-08, 15:37   #27
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

La oss starte en "Sau er sau"-gruppe.
Kan så klart ha overføringsverdi til mange andre tema.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:34   #28
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Signerer de over, Janus er god som gull.

Janus er god som ull, mener du vel?

Gammel 08-10-08, 16:48   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker mest Joha vi da. Det er nok i Januskategori. Da Hannah var lita kjøpte jeg litt Nøstebarn, men jeg fikk det jo aldri rent, og det nuppet her og. Så nå går det i Joha.

Eneste jeg kunne ha tenkt meg er den nattdrakten fra Nøstebarn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:52   #30
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Nøstebarnulla måtte vaskes like ofte som den andre ulla når sønnen min var liten. Selv om den er "selvrensende" hadde jeg et gulpebarn, og gulp lar seg ikke lufte ut. Da han endelig sluttet å gulpe, begynte han å krabbe, og å spise... Men nå som han er halvannet, går, og spiser uten å grise alt for mye synes jeg det fungerer bedre med ubehandlet ull.

Gammel 08-10-08, 16:53   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt av årsaken til at vi bruker Joha nå, er fordi Hannah reagerte på rene ullprodukter. Og når vi ser at det har fungert fint, så har vi bare fortatt med det. Selv om det kanskje hadde gått bra med ren ull nå.

Gammel 08-10-08, 16:55   #32
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Er ikke joha ren ull?

Gammel 08-10-08, 16:58   #33
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Er ikke joha ren ull?

Noe, men jeg kjøper Joha med cotton på innsiden og ull på utsiden. På Barnas hus har de en nyyyydelig serie.

Gammel 08-10-08, 17:05   #34
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Aha, samme system som på cubusulla da? Barnas hus har vi ikke her oppe.

Gammel 08-10-08, 17:05   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Synes dette er litt tykkere liksom?

Sånn ser gensrene jeg har kjøpt til Hannah ut, men det finnes i luer, heldresser, bodyer etc også.

Gammel 08-10-08, 17:46   #36
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg har både Janus og Nøstebarn til ungene og anbefaler å ha litt av hvert merke i skapet. Liker veldig godt bodyene i ull og silke fra Nøstebarn. Synes de er mykere og mer fluffy enn de fra Janus. Fordelen med Janus er at de tåler godt maskinvask.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:54   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke et enda plagg fra Nøstebarn, annet enn en genser jeg har strikket selv.
Her er det Janus for alle pengene, hvilket jo også gir mer for pengene.
Det har holdt i åresvis, både til liten og stor.

Gammel 08-10-08, 18:17   #38
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Joha sitt er tykkere og mykere, mens Cubusullen er elastisk.

Gammel 08-10-08, 18:24   #39
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Synes dette er litt tykkere liksom?

Sånn ser gensrene jeg har kjøpt til Hannah ut, men det finnes i luer, heldresser, bodyer etc også.

De var fine.

Gammel 09-10-08, 16:24   #40
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er mye det jeg mener.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.