|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skikk og bruk på fly?
For å være helt ærlig synes jeg ikke dere kan forvente noe annet på en såpass lang tur |
|
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er veldig enig. Når jeg reiser alene har jeg like vond rygg og like stort behov for å få rette ut foten min i full lengde som når jeg har med ungene. At jeg ser ung og sprek ut betyr ikke at jeg er det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Jeg er veldig enig. Det er også mulig å bestille eget sete til babyer og ha med bilsete. Så om man ikke ønsker tilpasse seg det faktum at baby på fanget er trangt (og = spare penger), så bør man heller betale for et sete til. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Jeg har ikke kommet på at jeg skal klage de få gangene jeg har reist med baby - det har jo vært selvvalgt. Men jeg var ikke høy i hatten den gangen Houdini hylte som en stukket gris halve veien til Malta. Hver gang han begynte så jeg alle rundt oss skjære grimaser. Ikke gøy i det hele tatt midt på natta. Heldigvis klarte jeg å bysse ham i søvn til slutt og var helt ødelagt i armene/skuldrene da vi kom fram. Hjemturen gikk heldigvis mye greiere.
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Tar dere hensyn til folk som har med seg baby? Hvorfor/hvorfor ikke? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Med hensyn tenker jeg på ved ombordstigning f.eks. Mange tror visst at de kommer fortere frem til destinasjonen om de trenger seg frem istede for å ta hensyn.
|
|
|
#11 |
|
Tatt på
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Tar dere hensyn til folk som har med seg baby? Hvorfor/hvorfor ikke?
|
|
|
#12 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Jeg reiser stort sett med barn selv, men tar selvsagt hensyn til andre reisende med barn også. Storesøster er godt vant med å fly, da vi reiser en del med fly til vestlandet. (Jeg har til og med fått skryt av medpassasjerer for eksemplarisk oppførsel av henne på fly.
|
|
|
#13 |
|
|
Hva mener du med ta hensyn til folk som har baby? Jeg tar vel ikke noe mer eller mindre hensyn til dem enn andre, tenker jeg, bortsett fra at de går jo først ombord, og man er mer tålmodig med at det tar tid før de skal av og sånt. Og at man slipper tissatrengte unger først i køen på do |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Skikk og bruk på fly?Dette med flyseter bakover tror jeg aldri jeg har tenkt over, og jeg har tatt fly "hundrevis" av ganger, med og uten barn. Så ergo kan det ikke ha vært til særlig sjenanse.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Skikk og bruk på fly?Jeg tar hensyn til alle medpassasjerene mine, så langt det går. |
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Skikk og bruk på fly?Hvis man legger ned ryggen, hvordan blir det med spising da? Altså for de bak? Det er ikke bord på stolryggene lenger, eller? Jeg fløy senest i fjor, men husker faktisk ikke dette. Vesla satt og tegnet på flybordet hele turen, og hadde juice og kjeks på bordet. Husker ikke om personen foran henne hadde setet bakover ...
|
|
|
#17 |
|
nygift
|
Vi fløy for litt over en mnd siden og da var det bord på stolryggen og det er ikke lov å ha setet bakover når det er mat.
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men noen velger glatt å overse dette forbudet :hissig:
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Det skjønner jeg sant å si godt, hvis de har behov for/ønske om å legge det ned, og ikke har tenkt å spise uansett. Det er kjipt å ha liten plass "bare" fordi de foran absolutt skal legge ned setet, men grunnen til at det er liten plass er jo at det er for trangt på flyene. Og ønsker man å sove litt, eller har vondt i ryggen, eller føler seg uvel på annet vis, er det ganske kjipt å ikke få strekke seg litt bakover "bare" fordi de som sitter bak absolutt skal spise. Sånn for å vri på det.
|
|
|
#20 |
|
nygift
|
Da bare sier du ifra til en kabinansatt.
|
|
![]() |
|
|