|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)
Nettopp.
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)Det er for mange blod-konservative der borte, desverre. *uten håp*
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)Jeg håper Obama vinner, men er stygt redd for at det blir McCain. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)Det som gjør det ekstra skremmende er at om McCain vinner er sansynligheten for at Palin vil virke som president høy. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)Jeg sier som de andre her. Når det er sagt, syntes jeg ikke antihilsevideoen var så voldsom. Det virket mer som fomling og hva nå. Som med ikke-klemmen til Stoltenberg og Giske. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)De håndhilste da rett etter debatten, slik som (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) Når det er sagt så ville jeg stemt Obama om jeg skulle stemme. Men det skal jeg ikke, og ikke er jeg amerikaner heller. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror hun sikter til attentat og lignende.
|
|
|
|
#12 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)Jeg var på et foredrag med Ole Moen i går, og han sa at selv om han ikke var en religiøs mann, ville han be for helsen til McCain hver dag, hvis han ble valgt. Tanken på President Palin var ikke til å holde ut, mente han, og han er ekspert på amerikansk politikk.
|
|
|
|
#13 |
|
saftig
|
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)Jeg syns det er vanvittig skummelt og er ikke optimistisk. Jeg veksler mellom å ville rive meg i håret over enorme mengder amerikanske idioter og det å være redd.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat det tenkte jeg også. Det var jo McCain som tok Obama på ryggen først, for så å introdusere damen ved siden av. Men, det er klart denne episoden er viktig for hvordan kandidaten kan styre en verdensmakt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)Eg trur også at Obama vinn. Men eg trudde jo i det lengste at John Kerry kom til å vinne også ... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Administrator
|
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)Rachel Maddow om den siste utviklingen: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)Kva skjer med valet dersom Obama skulle bli utsett for eit attentat? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Det er uklart. Hvis presidentkandidaten dør etter å ha blitt utnevnt av sitt parti, men før valget, vil både det demokratene og republikanerne, i henhold til sine egne regler, utnevne en ny kandidat; det er ingen automatikk i at visepresidentkandidaten overtar. Hvis det er veldig nært valgdagen, kan kanskje (men må ikke) kongressen utsette valget. Hvis valget er avholdt er det mer uklart hva som vil skje. Hvis kandidaten dør etter valgdagen (4. november) (der det velges valgmenn, ikke presidenter), står valgmenn i Electoral College (som er de som faktisk velger presidenten) i utgangspunktet fritt til å stemme på hvem som helst til president, men en del stater har regler for hvordan deres valgmenn kan stemme som gjør at det er veldig vanskelig å si hva som ville skje da. Hvis kandidaten dør etter at Electoral College har stemt (15. desember), men før kongressen har godkjent stemmene fra Electoral College (6. januar), er det visst helt i det blå hva som vil skje. Etter at kongressen har godkjent den nye presidenten, men før han er insatt (20. januar), følger man standard regler og den valgte visepresidenten vil overta. Det fins ingen presedens for noen av de uklare scenarioene så vidt jeg vet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nektet å takke Obama for debatten (link)Jeg forstår ikke at Republikanerne tør... |
|
|
|
![]() |
|
|