Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Idiotiske ting folk gjør i trafikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 21:46   #21
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idiotiske ting folk gjør i trafikken

Jeg er ufattelig dritt lei av folk som ikke kan se på skilt og plassere seg riktig i filene før de plutselig skjønner at "oi her må jeg over i filen ved siden av" for så i samme sekund sette på blinklyset og hive seg over. Gjerne kombinert med å la være og se i speilet før men foretar manøvren. LES SKILTENE FOLKENS, PILENE ER IKKE DER FOR MORO SKYLD!

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:27   #22
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Eller hva med de som hele tiden er nede i 10 under fartsgrensa i svingene og i 10 over farstgrensa på rettstrekke? For ikke å nevne alle de som er livredde for å kjøre i tunnel, og som automatisk slakker av farta når de kommer inn i en.

Jeg er en av de tunnell slakkerne, men det er for at jeg ikke har så godt mørkesyn så når jeg kommer fra dakslys\serkt lys og inn i en KANLL svat tunell så blir det litt mørkt jah...
Her oppe har vi en tunell som er ganske opplyst resten er nesten helt svarte

Gammel 08-10-08, 22:41   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig god på å hisse meg opp i trafikken. Det er veldig bra for blodtrykket mitt at jeg tar buss til og fra jobb, for Oslo i rush-trafikk er for de med solid helse.

De trafikantene jeg hater mest er folk i store SUVer som legger seg i den fila som ikke har kø, for så å presse seg inn i den fila jeg står (hvor det er veldig lang kø). Ikke rent sjelden snakker de i mobil også. Jeg antar vel egentlig at de hater meg like mye, for noen ganger jeg limer meg på støtfangeren til bilen foran og nekter å slippe dem inn.

Gammel 09-10-08, 00:16   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg grenseløst over folk som somler når de skal inn på motorveien, så de kommer godt inn i kjørefeltet før de finner det for godt å sette opp farta, slik at jeg må bremse godt ned for ikke å kjøre i rumpa på dem. Aksellerasjonsfeltet er ikke lagd for moro skyld. (Og ja - jeg legger meg over i venstrefila dersom det er mulig, for å slippe folk lettere inn på motoveien.)

Jeg irriterer meg også over folk i høyrefila, som på død og liv insisterer på å holde nøyaktig samme fart som meg når jeg skal inn på motorveien. Av en eller annen grunn setter de ikke opp farta slik at de kommer foran meg, eller bremser så jeg kommer inn foran - ja for å skifte over til venstrefeltet, nei, det gidder de ikke. Ergo må jeg bremse kraftig ned i aksellererasjonsfeltet - som ikke skal brukes til å bremse, nei, for å komme inn bak dusten som insisterte på å ligge ved siden av meg. Når jeg så skal inn på motorveien, har jeg lav fart, og er til irritasjon for andre bilister igjen - slike som meg - som irriterer seg over folk som somler når de skal inn på motorveien.

Gammel 09-10-08, 00:19   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:tegner og forklarer:
Sperrelinjer, altså dobble heltrukne linjer, er ikke lov til å kjøre over.
Når man kommer i et akselerasjonsfelt, spesielt et visst et ikke langt herfra, så er det for faen ikke meningen at man skal hive bilen inn der, men derimot skal man faktisk kjøre lenger frem, til der linjen er stiplete, og der det faktisk er plass til å legge seg igjen.

Jeg kjente at blodtrykket steg etterhvert som jeg skrev, så jeg går og legger meg før jeg eksploderer.

Gammel 09-10-08, 00:20   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aksellerasjonsfelt er tydeligvis forferdelig vanskelige greier.

Gammel 09-10-08, 00:27   #27
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg irriterer meg over alle bilister som er nevt over her, men det er en type jeg bare ler godt av og det er de som på død og liv må kjøre forbi hele tiden ( sikksakkkjøring).
Da er det kjempemoro og vinke til de når man stopper bak de i neste lyskryss f.eks. Oisann så mye tid du sparte
Aller helst håper jeg på å vinke til en som har blitt vinket inn av radarkontrollen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:34   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Aller helst håper jeg på å vinke til en som har blitt vinket inn av radarkontrollen.

Det har jeg opplevd. En idiot kjørte som en villmann oppover i 80-sona i Trondheimsveien for noen år siden. Han kjørte sikksakk som om han skulle hindre trafikken i å rakne eller noe slikt, blinka med lysa for å få folk til å flytte seg, var heller ignorant overfor dødvinkler etc. Jeg satt med hjertet i halsen og så hvordan han kjørte et langt strekke.

Vel... Lenger opp i Trondheimsveien er det 60-sone. Der sto vedkommende i grøfta, gitt, med politiet bak seg.

Sist redigert av Inagh : 09-10-08 kl 00:42.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:40   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det må ha vært en deilig følelse.
: idioter:

Gammel 09-10-08, 00:47   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg virkelig over folk som kjører på rødgult og speeder over krysset når det er kø for å få svinge til venstre. Det er skikkelig drittsekkjøring.

Dessuten hisser jeg meg opp over folk som tror de har forkjørsrett når akselerasjonsfeltet kommer inn på motorveien med gjensidig vikeplikt, og som gjerne gasser på for virkelig å skape en kinkig situasjon.

Jeg har en høne å plukke med fotgjengere også, de som løper mot fotgjengerovergangen hvis du står for å slippe over noen andre, slik at du må stå litt til. Hva er greia? Gjør det noe om én bil kan kjøre?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:50   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har en høne å plukke med fotgjengere også, de som løper mot fotgjengerovergangen hvis du står for å slippe over noen andre, slik at du må stå litt til. Hva er greia? Gjør det noe om én bil kan kjøre?

Oj, jeg har gjort det mange ganger, for jeg tenker "mens du allikevel står der, lizzm". Om en bil kjører, kjører jo sikkert de 10 andre bak der også og da må jo JEG stå og vente.
Men jeg skjønner hva du mener. Det er kjipt å stå og vente på 20 fotgjengere som dridler over veien. I hvertfall når de går som snegler. Jeg skynder meg alltid over veien så fort jeg kan.

Gammel 09-10-08, 00:52   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset! Bilen bak har like mye vikeplikt. Det er pokkers umulig å komme gjennom en busslast med fotgjengere når man har disse løperne. Som gjerne bare løper frem til de er litt uti feltet, så lunter de over.

- No. 4 -
Gammel 09-10-08, 00:53   #33
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg slenger inn min irritasjon over en som tutet på meg i kveld da jeg ikke stoppet enda h*n kom fra venstre - og det var ingen forkjørsvei, bare så det er presisert *grrr*

Ellers kjenner jeg det koker når folk ligger tett oppi baken på meg - spesielt når det er store, tunge biler *duster*

Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:54   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lunter ikke, jeg skynder meg alltid sjempefort.
Jeg blir alltid så usikker. Jeg har jo mange ganger prøvd å stå og vente så bilene kan kjøre, men da blir de irriterte fordi jeg aldri beveger meg over. En stod og tutet på meg en gang fordi jeg ikke gikk, når jeg skulle være snill og la ham kjøre. Så jeg aner jo fader aldri HVA jeg skal gjøre.

Gammel 09-10-08, 00:54   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Jeg er ikke spesielt glad i syklister i mørket, uten antydning til reflekser hverken på seg selv eller sykkelen, og som plutselig, uten noe form for varsel, finner det for godt å vrenge seg ut foran nesa på bilen min for å svinge til venstre.

Gammel 09-10-08, 00:58   #36
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg irriterer meg over de som plutselig bremser, for så å svinge, og da blinker de plutselig et par ganger, midt i svingen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 01:08   #37
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh, dette er tråden for meg.

Jeg irriterer meg over folk som har forkjørsrett i et kryss ikke gidder å bruke den men liksom skal være greie og slippe deg foran når du har bremset opp og står nærmest stille og viker. Har et par slike kryss på vei til jobb, og det er alltid en eller annen dust som ikke har skjønt vikepliktreglene og, som når det går opp for vedkommende, skal være "snill".

Folk som plasserer seg feil og ikke gidder å blinke i rundkjøringer.

Fotgjengere i høstmørket uten refleks.

Syklister (av kondomdresstypen) (eller rulleskiløpere) som gjerne sykler tre i bredden og driter i den lange køen de lager bak seg.

Gammel 09-10-08, 01:08   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg lunter ikke, jeg skynder meg alltid sjempefort.
Jeg blir alltid så usikker. Jeg har jo mange ganger prøvd å stå og vente så bilene kan kjøre, men da blir de irriterte fordi jeg aldri beveger meg over. En stod og tutet på meg en gang fordi jeg ikke gikk, når jeg skulle være snill og la ham kjøre. Så jeg aner jo fader aldri HVA jeg skal gjøre.

Du går rolig og i fast tempo til overgangen, så bilisten kan beregne farten din, møter blikket til sjåføren så du er sikker på at h*n stopper og går raskt over veien.

:Scarlettaaahs gåskole:

- No. 4 -
Gammel 09-10-08, 01:11   #39
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Syklister (av kondomdresstypen) (eller rulleskiløpere) som gjerne sykler tre i bredden og driter i den lange køen de lager bak seg.

Eller de som sykler helt på den hvite streken i sykkelfeltet slik at man må svinge unna.

Gammel 09-10-08, 01:15   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gubber som mener at ingenting noensinne er deres feil.

Som mannen som kjørte på oss da vi stod mutt putt stille i sommer. Vi stod med dørene åpne og han tok omtrent med seg døra vår da han skulle forbi. Men vi burde jo ikke stått sånn, må vite. Han så det var for trangt, men ferjemannen hadde sagt køyr, og da måtte han jo køyre!! Ha, tenker han ble sur da han fikk svar fra forsikringsselskapet!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.