Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 23:52   #1
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?

Vi kjøper bursdagsgaver for rundt 100 kr. Man får greie gaver til den prisen. Store fikk gaver for ca samme sum på sin bursdag.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 23:56   #2
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

90% av de som kjøper gaver i lekebutikkene jeg jobber i, kjøper for 60-100 kr, veldig skjeldent det er over det, og da er de ekstra gode venner.
Kanskje en av foreldrene har lagt oppi feil lapp uten å se det!

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:02   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Rene penger, da er det 50 kr ("bestemt" på foreldremøte i 1.). Gaver gir vi opp til ca 70 kr, kanskje 100 kr for bestevennen. (går i 3 og 4. klasse)

Søndag blir det bursdag for mellomste sammen med ei i klassa, siden de går på hver sin gruppe endte vi opp med alle jentene på trinnet, 21 stk ... (vi skal ikke være hjemme). fant ut at vi må kutte ut flasketuten peker på ved gaveåpning, vil ellers bruke halve tida på det....)

Gammel 09-10-08, 00:21   #4
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Datteren min går også i første klasse, og vi har gitt ca 100 kr i gave til de to hun har vært i selskap til til nå. Hun har selv bursdagsselskap på fredag og da får jeg sett mer hva hun får i gave fra de andre hun går i klasse med. Hvis hun får en 500-lapp, vil nok jeg også foreslå maxgrense. Vi har ikke sjans til å gi så mye til de hun går i klasse med - de er 18 jenter og 500 til hver blir fryktelig mye penger.

Gammel 09-10-08, 11:55   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Kjøper stort for rundt 7-80 til de i klassen.

Gammel 08-10-08, 23:57   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her virker det som om 50-100 er vanlig å gi i klassebursdager.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:04   #7
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøver å finne noe som ikke koster mer enn 70,-. Pleier å kjøpe noen gaver å ha på lager hvis jeg er på OBS, der har jeg funnet barbiedukker til 49,- og flotte perlesett til samme prisen. Til gutter pleier jeg å kjøpe små esker med lego, det finner man der til 49,- og 69,-.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:05   #8
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Her gir ungene 100 kroner eller en gave til ca den prisen. Men det er en sum vi har blitt brukt i ganske mange år nå, husker hun eldste også ga det da hun begynte på skolen for 11 år siden.

Gammel 09-10-08, 00:23   #9
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her ble vi enige om 50,- for 1 klassingen. Nå er de 22 gutter i klassen så det kan bli en del selskap for å si det sånn.
I 4 klassen er vi nå oppe i 70,-

Gammel 09-10-08, 00:24   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Da mine to eldste, som nå er 14 og 16 år, var små så kjøpte vi noe for rundt 50 kr. Når vi skal gi penger i gave gir vi 100 kr. Dersom jeg kjøper noe er det helst for under hundrelappen.

Jeg syns det er en fin ting at man kan bli enige om slike ting blant foreldrene....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:47   #11
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, jeg skjønner at når vi får skolebarn må vi begynne å legge gaver inn i budsjettet

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:31   #12
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes at 50 kr burde holde hvs man gir penger (hvertfall de første årene på barneskolen). Hvis man gir presang (som ikke alltid er like lett å få byttet uten kvittering) kan jeg strekke megopp til 100 kr. Men jeg kjøper ofte på salg, og da blir ofte totalsummen (utgangssummen før salgspris) mellom 100 og 200 kr, mens jeg kommer ut av det med 50-60-70 kr.
Grunnen til at jeg gjerne ender opp på høyere sum med salgsvarer enn med penger er at de tingene jeg har kjøpt sjelden kan byttes. :økonomisk:

Jeg kjente at jeg ble litt oppgitt da min 3åring hadde bursdag i sommer, og fikk flere leker til over 200 kr. Fra barnehagevenner, liksom. Selfølgelig kan jo de lekene være kjøpt på salg, men jeg tviler på den ene (Cars-produkt)... Men de om det . Jeg gidder ihvertfall ikke blakke meg før nødvendig...

Gammel 09-10-08, 11:39   #13
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Her gir alle hverandre 100,-, eller en gave med samme verdi.

Gammel 09-10-08, 11:40   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nettopp tatt dette opp på foreldremøte i begge klassene. Noen har en tendens til å ta litt av.

I andreklasse ble vi enige om 75 kr pr gave (håpløs sum, spør du meg, men flertallet bestemmer) og i fjerdeklasse ble vi enige om 100 kr. Veldig greit for alle å ha en sum å forholde seg til. Jeg har gått inn på www.helti100.no og handlet mange gaver som ligger og venter i skapet.

Gammel 09-10-08, 11:44   #15
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å handle for rundt 100 kroner, det blir visst ofte litt mer? Ofte handler jeg inn litt ekstra om jeg finner leker på tilbud, det kan være veldig greit å ha et lite "lager". Gjennom jobben, får jeg kjøpt rabatterte bøker, så det kan kanskje se ut som vi gir dyrere gaver enn det vi faktisk gjør?

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:55   #16
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

100-lapp, pluss/minus. Ofte går vi sammen flere og kjøper en felles gave som da kan koste litt mer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.