Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sovevogn til barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 23:28   #21
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sovevogn til barnehagen

Det står på eget ansvar sier barnehagen. Så det må i såfall gå på min forsikring. Men tenker det er best å ha en billig vogn som det ikke er så nøye med. Men Simo er kanskje best å gå for da.

Gammel 12-10-08, 23:50   #22
Left
Passiv

Standard

Simo er i hvert fall solid. Da jeg jobbet i bhg hadde vi et par digre simodrog, og det gikk ikke an å ødelegge dem tror jeg. Vi hadde heller ikke noe skur å låse dem inn i, men dro alle vognene inn i gangen før vi gikk hjem. Og førstemann som kom dro dem ut igjen

Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:53   #23
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Vi har en gammel Fischer kombivogn til Hannah, og er veldig fornøyd med den. Den er faktisk veldig god å trille også, de få gangene det trengs. Vi betalte 500,- for den på Finn.
Jeg vil tro at enhver vogn av den typen ville dekket behovet ditt. Simo, Brio, Fischer, Emmaljunga osv.

Gammel 12-10-08, 23:55   #24
Left
Passiv

Standard

Det kommer faktisk litt an på hvor lang barnet er det. De kan variere med opptil 25 cm i liggelengde. Det er ganske mye.

Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:11   #25
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal bruke en Mistral.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:13   #26
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva med Brio da? En slik. Har den lang liggelengde og plass til voksi?

Sist redigert av Stikka : 16-10-08 kl 01:53. Årsak: Fjernet bilde
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:14   #27
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det kommer faktisk litt an på hvor lang barnet er det. De kan variere med opptil 25 cm i liggelengde. Det er ganske mye.

Lillebror er nok nærmere 90cm nå, og vil tror vi trenger sovevogn 2 år til. Så den må ha lang liggelengde.

Gammel 13-10-08, 08:31   #28
Left
Passiv

Standard

Tror ikke Brio er så lang som Simo sportsvogner, men mer som Simo kombi ser jeg for meg. Mener å huske den er en snau meter lang. 95cm? Ta det med en klype salt. Det kan hende jeg tar feil
En annen ting jeg ville vurdert, var å fire litt på liggelengden, for å ha en liggedel som var løs, sånn at jeg kunne tatt den av om ettermiddagen, og tatt den med inn for natten. Understellet tåler i større grad å stå ute. Det må jo bli klamt også??

Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 17:24   #29
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Får nok ikke ordnet så sittedel kan bli tatt inn heller, desverre. Så må nok belage meg på at vognen må stå ute. Med skinn i bunnen og voksipose oppi, så gjør det vel ikke så mye om vognen er litt rå og kald, håper jeg.

Har lagt inn bud på en Simo nå, og har et par andre i sikte. Tusen takk for hjelpen, alle sammen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.