Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skjørt til julebord?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 14:54   #21
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Skjørt til julebord?

Bilde når du er ferdig ja!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:58   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjørt til julebord?

Åh, herregud, jeg MÅ ha et sånt skjørt. Hvor ekstremt vanskelig er det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:32   #23
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Stilig skjørt ... og en flott rumpe

Gammel 12-10-08, 15:42   #24
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh, herregud, jeg MÅ ha et sånt skjørt. Hvor ekstremt vanskelig er det?

Det ser ikke spesielt vanskelig ut, men herremin for en tålmodighetsprøve.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 16:05   #25
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, det var lekkert! Skulle ønske jeg hadde rompe til noe sånnt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 16:08   #26
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Kjempestilig

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 16:10   #27
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: skjørt til julebord?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Wow! Å, en slik et vil jeg ha! Det var kjempefint. Men det er strikket, blir det ikke gjennomsiktig? :strikkeidiot:

Ja, og?

Gammel 12-10-08, 17:18   #28
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Burde tenkt meg at du ikke hadde noe problem med det.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 17:31   #29
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

For et nydelig skjørt da.
Bare så synd at jeg er håpløs på å følge engelske strikkeoppskrifter.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:36   #30
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lært meg å strikke etter oppskrifter i voksen alder, så jeg er håpløs på norske oppskrifter
Det kan da umulig være så vanskelig, Hannah? Om du vil ha oversettingshjelp er det flere her inne som kan begge...

Gammel 12-10-08, 18:42   #31
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VIL HA! Hvem kjenner jeg som kan strikke?? Nå har jeg nettopp mast meg til hjemmesydd veske fra venniner så da kan jeg vil ikke mase enda...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 18:46   #32
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg ønsker meg en slik bakdel også.

Hvis man automatisk hadde fått en sånn rumpe i det skjørtet, hadde veien til strikkepinnene vært veldig kort!

Gammel 13-10-08, 14:51   #33
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lekkert skjørt. Sånt kunne jeg absolutt ha tenkt meg.

MEN...jeg kan kanskje, til nød, ha fulgt en strikkeoppskrift på norsk, men etter å ha sett litt på oppskriften til dette skjørtet, har jeg ikke en sjanse i helvete.

Gammel 13-10-08, 23:34   #34
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Lekkert skjørt. Sånt kunne jeg absolutt ha tenkt meg.

MEN...jeg kan kanskje, til nød, ha fulgt en strikkeoppskrift på norsk, men etter å ha sett litt på oppskriften til dette skjørtet, har jeg ikke en sjanse i helvete.

Nemlig!
Ingen som påtar seg oversetting?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 23:49   #35
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Det var dritkult!! Hvor har du kjøpt det? (har ikke lest hele tråden)

Gammel 13-10-08, 23:50   #36
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Nå så jeg at du skal strikke det. Fy fader så fint det var. Sånn vil jeg også ha!

Gammel 13-10-08, 23:53   #37
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Kjempelekkert. Er sikker på at du vil få mye skryt

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 00:15   #38
m^2

m^2 sin avatar

Standard

(var trøtt her så anbefaler at dere sjekker at tallene stemmer med originalen om dere skal følge denne norske oppskriften)

Med tynnere pinne, legg opp 172[184, 196, 216, 234, 254, 272]. Sett merke i skjøten, og strikk rundt herfra, 9 runder rett, 1 runde vrangt, 9 runder rett. Dette blir kanten øverst der strikken skal inni.
Oppsett-runde: strikk 86[92, 98, 108, 117, 127, 136], sett merke for å indikere sidesømme, strikk 30[33, 33, 38, 40, 45, 49], sett merke for å indikere starten på panelet bak, strikk p26[26, 32, 32, 37, 37, 38], sett deretter merke for å indikere slutten på panelet bak, og strikk til runden er slutt.

Økerunde:
Strikk 2 rette, lag 1 maske. Strikk til 2 masker før 1. merke og lag 1 maske, strikk 4 og lag en maske. Strikk til 2. merke, strikk vrangt til 3. merke. Strikk rett til 2 masker før merket som indikerer slutten på runden og lag en maske, strikk 2 rett. Du har nå økt 4 masker.
Strikk 2 runder med rett der det er rett og vrangt der det er vrangt (antar at de her med reverse stockinette stitch mener vrang, hvertfall sånn jeg tolker det) - ingen økninger.

Repeter disse 3 rundene 2 ganger til (m.a.o. 1 økerunde og 2 "vanlige" runder med rett der det er rett og vrangt der det er vrangt).

Du har da økt med 12 masker totalt, og sitter igjen med 184[196, 208, 228, 246, 266, 284] masker.

Strikk bare økerunden, deretter 5 runder "vanlige" runder med rett der det er rett og vrangt der det er vrangt.
Repeter disse 6 rundene 6 ganger til. (m.a.o. 1 økerunde og 5 "vanlige" runder med rett der det er rett og vrangt der det er vrangt).
Du har da økt med 28 masker nå + 12 masker i stad = 40 masker totalt. 212[224, 236, 256, 274, 294, 312]

Fortsett vanlig (rett der det er rett og vrangt der det er vrangt) til arbeidet måler 7[8, 9, 10, 11, 12, 13] incher fra den vrange raden nesten øverst.
Les videre i oppskriften her før du fortsetter å strikke.

fellerunde:
strikk 2, strikk 2 sammen, strikk til 4 masker før 1. merke, ssk (ssk = ta neste to masker løst av som om du skulle strikke dem, før de tilbake til venstre pinne og strikk de sammen), strikk 4, strikk 2 sammen, strikk rett til 2. merke, strikk vrangt til 3. merke, strikk rett til 4 masker før slutten av runden, ssk, strikk 2. Du har felt 4 masker.

Strikk videre 17 runder - rett der det er rett og vrangt der det er vrangt.

Gjenta disse 18 rundene 5 ganger til (m.a.o. en fellerunde og 17 runder til). Du har da felt 24 masker totalt, og sitter igjen med
188[200, 212, 232, 250, 270, 288] masker. På et tidspunkt inni her skal du ikke lengre gjenta noen vrange masker, men gå over til bare rette. Se under.

Arbeidet skal nå måle
19[20, 21, 22, 23, 24, 25] incher fra den vrange raden nesten øverst.
Samtidig, når arbeidet måler
11[11, 11, 13, 13, 15, 15] incher fra den vrange raden nesten øverst, gjør følgende:
Neste runde: strikk til det 2. merket og ta bort merket, lag et kast, strikk til det 3. merket, og fjer dette, lag et kast, og strikk ut runden. Panelet bak er nå ferdig.
Neste runde: Strikk rett til kastet, putt en sikkerhetsnål gjennom kastet - ikke ta det med videre på pinnen. Strikk rett til det neste kastet og gjør det samme, strikk rett ut runden. De to løkkene skal siden brukes som startpunkt for de heklede festene for silkebåndet.

Fortsett å strikke rett herfra, med fellinger som indikert over.

Nå lages kanten nederst. Neste runde: bruk større pinne.
*strikk en, lag 1* en hel runde. Det skal nå være
376[400, 424, 464, 500, 540, 576] masker.

Fortsett å strikke rett til kanten måler 3 incher. Fell av (nb! ikke for stramt!)

Sist redigert av m^2 : 14-10-08 kl 00:23.
Gammel 14-10-08, 00:22   #39
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Fest alle trådene.

Monter kanten øverst med strikk inni - strikken skal være
25[27, 29, 32, 35, 38, 41] inches.

Løkker:
Ta av sikkerhetsnålen på en av sidene, og putt kastet på en heklenål.

Også kommer en heklebit jeg ikke kan

Attach yarn using sl st.
*Ch 8.
Count 8 rounds up back panel and insert hook into center of purl stitch at edge of panel, behind horizontal strand at front of stitch and through to front, yarn over, draw yarn through both loops on hook.
Work into each of next 9 sts (counting vertically) in the same way, making a chained row along edge of back panel.*
Repeat from * to * to top of back panel. Break yarn, draw through last ch on hook and pull tight.

Gjør det samme for kast nr 2.
Fest trådene, og tre i båndet som på bildet.
Voila!

Gammel 14-10-08, 00:43   #40
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Enormt lekker, men jeg hadde nok lagt på meg 10 kg av frustrasjon i strikkeprosessen... (har fortsatt en nesten ferdig body, som jeg begyndte på da jeg ventet storebror).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.