|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Sv: Crispy chicken?Umami er den femte smakssans (i tillegg til salt, søtt, bittert og surt), og aminosyrene glutamat (=MSG) og inosinat aktiverer disse smaksreseptorene. Denne smakssansen "signaliserer" at man spiser kjøtt, som er rikt på proteiner, akkurat som søt smak gir signal om energi, salt smak om elektrolytter, bitter smak at noe er giftig osv. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Crispy chicken?Jeg har ikke smakt denne, men hvis du søker på fried chicken recipe og crispy fried chicken recipe, så får du opp mye snacks. Jegpleier å lage de med ganske mye krydder, i sørstatene gjør de dette med omtrent alt kjøtt og fisk. Personlig liker jeg det best på hvit fisk og kylling, viltkjøtt syns jeg smaker best med bare salt og pepper.
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
Sv: Crispy chicken?yeah here is your crispy chicken recipe.....for recipe click here.. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Crispy chicken?Har også nettopp oppdagen den crispy chicken greia til Old El Paso. Utrolig god, altså!!
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Crispy chicken?
Hva er smak av MSG?
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Aha! Men er det en forkortelse for noe da?
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
I see, da er jeg opplyst! Takk.
|
![]() |
|